نزاع حزب جمهوری خواه در سنا و یک فرماندار دموکرات در خطر

مخاطرات: انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه برای سنا در نیوهمپشایر خواب‌آلود بود – تا اینکه تقویم به سپتامبر تبدیل شد.

دو نامزد بسیار متفاوت برای شانسی برای تصاحب او با هم رقابت می کنند. پیشتاز، باب برنز، یک فعال قدیمی حزب جمهوری خواه است که به شدت با حقوق سقط جنین مخالف است، از “مقابله متقابل ملی برای پنهان کردن مجوز حمل” دفاع می کند و خود را از نزدیک با ترامپ مرتبط کرده است. جورج هانسل، شهردار کین، رقیب اصلی برنز، ظاهری بسیار متفاوت دارد. او از حقوق سقط جنین حمایت می کند، مدافع مبارزه با تغییرات آب و هوایی است و اغلب رای دهندگان متقاطع را به عنوان رهبر شهری با گرایش دموکرات انتخاب می کند.

در 1 سپتامبر، یک ابر PAC تازه ایجاد شده، White Mountain PAC، یک آگهی تبلیغاتی دو هفته ای نزدیک به 5 میلیون دلار برای تقویت مورس آغاز کرد. این رسانه ها مورس را «یک محافظه کار سرسخت» نامیدند و همچنین بولدوک، سرتیپ بازنشسته ارتش و رقیب اصلی مورس را به دلیل باخت آخرین مقدماتی خود در سنا و داشتن «ایده های دیوانه کننده» به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

نامزد دموکرات ها با آلن فانگ جمهوری خواه روبرو خواهد شد که در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه بدون مخالفت است. فانگ، شهردار سابق کرانستون که در دو رقابت فرمانداری به رایموندو شکست خورد، امیدوار است که پایین آمدن از کرسی مجلس شانس بهتری به همراه داشته باشد.

یک شهر برای تماشا: لاکونیا. در شکست مقدماتی حزب جمهوری خواه بولدوک در سال 2020 از کورکی مسنر – که یک کمپین بدون الهام علیه سناتور دموکرات جین شاهین به راه انداخت، بولدوک کمتر از 70 درصد آرا را در شهر خود به دست آورد.

مخاطرات: جدایی ریموندو در سال گذشته برای پیوستن به دولت بایدن به مک کی روکش تصدی را داد، اما به پاکسازی میدان نزدیک نشد.

یک شهر برای تماشا: منچستر. بزرگترین شهر منطقه بیش از 1 در 10 رای رای گیری در انتخابات مقدماتی 2020 را به خود اختصاص داد که مورز در آن پیروز شد.

دوم (منطقه) به هیچ

جمهوری‌خواهان از فانگ به‌عنوان یک استخدام قوی – از جمله دیدار مک کارتی، رهبر حزب جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان، در مسیر مبارزات انتخاباتی – یاد می‌کنند، اما این رقابت به‌طور مشخص به عنوان هدف اصلی برای تبلیغات خارج از گروه جمهوری‌خواه نشان داده نشده است. این نشان می‌دهد که فانگ یک مستضعف مشخص خواهد بود، مگر اینکه محیط سیاسی برای جمهوری‌خواهان قبل از روز انتخابات بهبود یابد.

PAC کوه سفید تا ماه آینده نیازی به فاش کردن منبع بودجه خود ندارد. اما ارتقای جریان اصلی مورس بر بولدوک، که با چهره‌های راست‌گرای حزب جمهوری‌خواه پیوند دارد، برای جمهوری‌خواهانی که به دنبال شکست حسن هستند، اولویت دارد. رئیس فعلی یکی از چهار دموکرات سنا است که امسال در ایالت هایی که بایدن با کمتر از 10 درصد در سال 2020 انتخاب شود. مورس همچنین تأییدیه ای را در آستانه انتخابات از سوی فرماندار محبوب جمهوری خواه ایالت، کریس سونونو، دریافت کرد.

این منطقه برای جمهوری‌خواهان کمی قابل دسترسی است – ترامپ در سال 2020 آن را با 9 امتیاز از دست داد – اما بسیاری از فعالان حزب جمهوری‌خواه معتقدند که کوستر نسبت به پاپاس رئیس‌جمهور آسیب‌پذیرتری است. اگر هانسل بتواند مقابل برنز پیروز شود، انتظار داشته باشید که هر دو کرسی کنگره ایالت میزبان مسابقات بسیار رقابتی باشند.

تبلیغ دموکرات یک نقطه منفی است که مورس را تحت تاثیر قرار می دهد و دو فری است. این نقطه به صراحت بولدوهای افراطی تر را تبلیغ نمی کند، همانطور که این حزب در نژادهای دیگر – به طور بحث برانگیز – انجام داده است. اما ضربه های منفی مورس مواردی هستند که می توانند در انتخابات عمومی نیز به او آسیب بزنند در میان بیشتر رای دهندگان همسو با دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی: یک راوی در آگهی می گوید: «تاسیسات میچ مک کانل در واشنگتن به دنبال چاک مورس هستند.

دموکرات‌های مجلس آن‌قدر مشتاق هستند که با برنز روبرو شوند که یک ابر PAC دموکرات حدود 600000 دلار در تبلیغات تلویزیونی پخش می‌کند تا اعتبار محافظه‌کارانه خود را برای رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه به نمایش بگذارد. در همین حال، هانسل از هزینه‌های یک PAC جدید GOP بهره می‌برد که نامزدهای معتدل‌تری را در انتخابات مقدماتی نیویورک و فلوریدا تقویت کرده است. آن گروه، American Liberty Action PAC، نیازی به افشای اهداکنندگان خود تا هفته آینده ندارد.

کمپین انتخاب مجدد سناتور دموکرات مگی حسن می تواند یکی از رقابتی ترین رقابت های نوامبر باشد – اما این بستگی به این دارد که چه کسی در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان روز سه شنبه در نیوهمپشایر، آخرین رقابت نامزدی باقی مانده در نبرد برای تغییر 50-50 سنا، پیروز شود.

مخاطرات: مسابقه حزب جمهوری‌خواه برای ناحیه دوم نیوهمپشایر می‌تواند تعیین کند که آیا آنی کوستر، نماینده دموکرات، دوباره انتخاب می‌شود یا باید در سخت‌ترین مسابقه‌ای شرکت کند که می‌تواند تا کنون باشد.

بدون احتساب لوئیزیانا، که “مراسم مقدماتی جنگل” خود را در روز انتخابات نوامبر برگزار می کند، روز سه شنبه انتخابات مقدماتی نهایی سال 2022 است.

نبرد گران سنا

پاپاس آسیب پذیر است: او منطقه ای را در اختیار دارد که بایدن 6 امتیاز دارد و نیوهمپشایر به طرز بدنامی متحرک است.

مورد علاقه اولیه دموکرات ها، خزانه دار ایالتی ست مگزینر است که لانگوین او را برای جانشینی او تایید کرده است. اما سارا مورگنتاو نیز نامزد می شود که به دنبال تبدیل شدن به اولین نماینده زن دموکرات ایالت در کنگره است.

شهری برای تماشا: کرانستون. دومین شهر بزرگ رود آیلند پایگاه اصلی فانگ است، اما در سطح فدرال به طور قابل اعتمادی به دموکرات ها رأی می دهد.



منبع

اگر مک کی سقوط کند، او اولین (و تقریباً به طور قطع تنها) فرماندار فعلی خواهد بود که امسال نامزدی خود را از دست می دهد. از 28 رئیس فعلی که به دنبال انتخاب مجدد هستند، 26 نفر در انتخابات مقدماتی خود پیروز شده اند و کریس سونونو، فرماندار نیوهمپشایر، روز سه شنبه، مک کی و فرماندار نیوهمپشایر برنده شدند.

مخاطرات: هیچ چیز مانند انتخابات مقدماتی در ایالتی که نامزد اولیه ریاست جمهوری می شود، سیاستمداران بلندپرواز را بیرون نمی آورد.

و به همین دلیل است که رقابت برای نامزدی GOP در ناحیه 1 نیوهمپشایر، مشارکت بسیار زیادی از سوی چهره های ملی داشته است.

مخاطرات: رود آیلند سال گذشته خوش شانس بود. مدت‌ها پیش‌بینی می‌شد که این ایالت یکی از دو کرسی خود را در مجلس نمایندگان در تقسیم بندی مجدد ده ساله از دست بدهد، به طرز شگفت‌انگیزی هر دو را حفظ کرد، و تصمیم نماینده دموکرات جیم لانگوین برای بازنشستگی به این معنی است که در پاییز امسال صندلی‌هایی برای تصاحب وجود دارد.

جمهوری خواهان ملی ترازو را برای Mowers قرار داده اند: صندوق رهبری کنگره، حزب برتر حزب جمهوری خواه مجلس نمایندگان، که با رهبر اقلیت کوین مک کارتی ارتباط دارد، نقاط مثبتی در تبلیغ رقیب تکراری دارد، در حالی که بازوی سیاسی حزب جمهوری خواه مین استریت میانه رو بازوی سیاسی است. لیویت را به عنوان یک “ژن زر بیدار” که “همه چیز را در رسانه های اجتماعی ضبط می کند” مورد حمله قرار داده است.

اما اگر مک کی برنده شود، اولین میان دوره ای از سال 2010 خواهد بود که تمام فرمانداران فعلی که به دنبال نامزدی مجدد بودند پیروز شدند. در هر سال 2014 و 2018، یک فرماندار در انتخابات مقدماتی برکنار شد.

یک شهر برای تماشا: مشیت. پایتخت ایالت تقریباً 20 درصد از آرای اولیه دموکرات ها را تشکیل می دهد. هیچ یک از سه نامزد نمی توانند در آنجا پایگاه طبیعی داشته باشند: مک کی شهردار سابق کامبرلند است، در حالی که گوربیا اهل شمال کینگستاون است و فولکز در ناراگانست زندگی می کند.

یک صندلی خانه باز

مورس احتمالاً در دره مریماک، محل ناحیه سنای ایالت او، پاکسازی خواهد کرد.

یک پیش درآمد برای اولین بار در کشور

نلی گوربیا، وزیر امور خارجه و هلنا فولکز، تاجر، در رقابتی سه جانبه با مک کی قرار گرفته‌اند که دموکرات‌ها را در رود آیلند و در سراسر کشور دچار شکاف کرده است. نانسی پلوسی روز یکشنبه در پراویدنس بود تا برای فولکز، دختر دوست دیرینه رئیس مجلس، مارتا داد بوونانو، کمپاین کند.

شهری برای تماشا: نشوا. دومین شهر بزرگ نیوهمپشایر حدود 10 درصد از آرای اولیه حزب جمهوری خواه را به خود اختصاص داده است.

راکی رود برای فرمانداران فعلی

آخرین قطعه از پازل سنا 2022 در شرف تنظیم است.

اما مانند سایر ایالت‌ها، دموکرات‌ها راضی نبودند که انتخابات مقدماتی جمهوری‌خواهان به تنهایی انجام شود. دو روز پس از پخش امواج رادیویی PAC کوه سفید، PAC اکثریت سنا، برترین سوپر PAC سنا دموکرات، خرید 3.2 میلیون دلاری را آغاز کرد.

جمهوری خواهان نیوهمپشایر همچنین دو نامزد را برای به چالش کشیدن هر یک از اعضای آسیب پذیر دموکرات مجلس نمایندگان این ایالت انتخاب می کنند. و درست در پایین I-95، دموکرات ها در رود آیلند تصمیم خواهند گرفت که آیا فرماندار منصوب خود، دن مک کی، که پس از استعفای جینا ریموندو به سمت وزیر بازرگانی جو بایدن، ریاست پروویدنس را بر عهده گرفت یا خیر.

در میان آن ها پشتیبان پیشنهاد مت مورز نامزد 2020 برای مسابقه مجدد با کریس پاپاس، نماینده دموکرات، عبارتند از: مایک پمپئو وزیر امور خارجه سابق، نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی، ریک گرنل از مقامات سابق کابینه ترامپ و دو جمهوری خواه اصلی مجلس نمایندگان. در اردوی رقیب 25 ساله کارولین لیویت، سناتور تد کروز (تگزاس) و نماینده الیز استفانیک (RN.Y.) و جیم جردن (راست اوهایو) حضور دارند.

ترامپ خودش مانند اکثر انتخابات مقدماتی کنگره که مورد مناقشه قرار گرفت، از این رقابت عبور کرده است – چون نیاز چندانی به بیگانه کردن بخش‌هایی از حزب یا، از بین رفتن فکر، متحمل شدن یک شکست شرم‌آور نمی‌بیند.

مهم نیست که کدام نامزد در انتخابات مقدماتی پیروز می شود، پیش بینی می شود که دموکرات ها فرمانداری را حفظ کنند. پیش بینی انتخابات POLITICO این رقابت را “احتمالاً دموکراتیک” ارزیابی می کند.

جناح تشکیلات حزب جمهوری خواه پشت سر چاک مورس، رئیس مجلس سنای ایالت، صف آرایی کرده است، کسی که اتهامات دیرهنگام نامزدی را علیه رهبر قدیمی انتخابات ریاست جمهوری دان بولدوک مطرح کرده است. اما یک سوپر PAC پیشرو از حزب دموکرات به مورس در امواج رادیویی حمله کرده است که آخرین نمونه از مشارکت این حزب در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه است.