مورکوفسکی رقیب سنای آلاسکا را ترول می کند زیرا او در رای گیری رتبه اول پیشتاز است

مورکوفسکی با حدود 0.4 امتیاز در آرای رتبه اول با 98 درصد گزارش تا جمعه شب از تشیباکا پیشی گرفت.

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.





منبع

محافظه کاران پیش از این پس از پیروزی مری پلتولا، نماینده مجلس نمایندگان (D) در انتخابات ویژه برای کرسی مجلس آلاسکا در ماه اوت، نسبت به جمهوری خواهان سارا پیلین و نیک بیگیچ، با کسب آرای رتبه های اول و دوم کافی برای پیروز شدن، رای انتخابی را به شدت مورد انتقاد قرار دادند.

در انتخاب رتبه‌بندی شده، نامزدی که کمترین آرای مقام اول را داشته باشد، در صورتی که هیچ‌کس اکثریت را در دور اول کسب نکند، حذف می‌شود و آرای آنها بر اساس اولویت دوم رای‌دهندگان، مجدداً بین سایر نامزدهای باقی‌مانده توزیع می‌شود.

تمامی آرای غایب تا روز چهارشنبه شمارش خواهد شد و آرای اضافی از دورهای اضافی پس از آن منتشر خواهد شد.

هر نامزدی که آرای شسبرو بیشتری را به دست آورد، احتمالاً برنده رقابت خواهد بود. تحلیلگران معتقدند که مورکوفسکی بیشتر از تشیباکا میانه‌روتر است و کمتر از ترامپ حمایت می‌کند.

در حالی که پیش‌بینی نمی‌شود که هیچ نامزدی اکثریت آرای مقام اول را در دور اول کسب کند، تشیباکا از روز انتخابات با اختلاف اندکی رهبری مورکوفسکی را به دست آورد، اما مورکوفسکی پیشتاز شد و به آن اشاره کرد. توییت در حساب کمپین خود در روز جمعه

مورکوفسکی یک GIF از فیلم “مظنونین معمول”، شامل شروع یک خط از فیلم، پست کرد.

باز کلی جمهوری خواه کمتر از 3 درصد آرا را به دست آورد، بنابراین ابتدا حذف می شود و پت چسبرو دموکرات که حدود 10 درصد آرا را به دست آورده بود، در دور دوم حذف می شود.

سناتور لیزا مورکوفسکی (راست از آلاسکا) پس از اینکه در انتخابات مقام اول برای انتخابات سنای ایالت پیش افتاد، حریف خود، کلی تشیباکا، جمهوریخواه را ترول کرد.

سیستم رای گیری انتخابی رتبه بندی شده آلاسکا به این معنی است که رای دهندگان نامزدها را از رتبه اول تا آخر رتبه بندی می کنند، و یک نامزد باید اکثریت آرای رتبه اول را کسب کند تا بدون نیاز به دور اضافی برنده شود.

«و دقیقاً همینطور…» در GIF، با پوشاندن متن ادامه می‌دهد، «ادعای کلی مبنی بر اینکه او فقط به خاطر انتخاب رتبه‌بندی شکست خورده بود، از بین رفت.»