مقامات چینی اعلام کردند که در حال آماده شدن برای سرنگونی یک “شیء پرنده ناشناس” هستند که در نزدیکی دریای زرد مشاهده شده است

این اعلامیه یک هفته پس از سرنگونی یک بالن مشکوک جاسوسی چینی بر فراز اقیانوس اطلس منتشر شد.

با این حال، مقامات پنتاگون می‌گویند که چین از آن برای نظارت بر سایت‌های استراتژیک در قاره آمریکا استفاده می‌کند.

پرچم چین.

مقامات محلی در استان شاندونگ در شرق چین روز یکشنبه گفتند که یک شی پرنده ناشناس را مشاهده کرده اند و در حال آماده شدن برای سرنگونی آن هستند. گلوبال تایمز، روزنامه وابسته به دولت چین.

دولت چین هفته گذشته از ایالات متحده به دلیل سرنگونی بالون انتقاد کرد و قبلاً گفته بود که این یک کشتی هوایی غیرنظامی بود که عمدتاً برای “تحقیقات هواشناسی” استفاده می شد و از مسیر منفجر شده بود.

حماسه اشیاء ناشناس از آن زمان ادامه یافته است، زیرا روز جمعه، ایالات متحده یک شی ناشناس دیگر را که تقریباً 40000 فوت بر فراز آلاسکا پرواز می کرد، ساقط کرد و روز شنبه، یک شی ناشناس دیگر بر فراز شمال کانادا سرنگون شد.

مقامات پنتاگون بعداً گفتند که دومین بالون نظارتی مشکوک چینی روز پنجشنبه بر فراز آمریکای لاتین مشاهده شده است.

مقامات گفتند که این شی بر فراز شهر Rizhao در دریای زرد مشاهده شده است.

  • این اعلامیه یک هفته پس از آن صورت می گیرد که ارتش ایالات متحده یک بالن مشکوک جاسوسی چینی را که بر فراز ایالات متحده و بخش هایی از کانادا شناور بود، سرنگون کرد.

    مقامات چینی اعلام کردند که یک شی پرنده ناشناس را مشاهده کرده اند و در حال آماده شدن برای سرنگونی آن هستند.

  • پرچم چین.گتی ایماژ

    • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





    منبع

    به گفته این رسانه دولتی، این شی در نزدیکی شهر ساحلی Rizhao در دریای زرد مشاهده شد و مقامات به ماهیگیران یادآوری کردند که در امان باشند.