مقامات فدرال می گویند یک مک دونالد باعث شد یک جفت کودک 10 ساله بدون دستمزد و گاهی تا ساعت 2 بامداد کار کنند.

تیفانی بوید، معاون ارشد و مدیر ارشد شرکت مک دونالد آمریکا در بیانیه‌ای به اینسایدر گفت: «این گزارش‌ها غیرقابل قبول، عمیقاً نگران‌کننده هستند و با انتظارات بالایی که ما از کل برند مک‌دونالد داریم، مغایرت دارد.» مسئولیت مهمی که برای اطمینان از تجربه ای مثبت و ایمن برای همه افراد زیر طاق ها بر عهده داریم، بر عهده ما نیست.

صاحب امتیاز به اینسایدر گفت که بچه ها در حال ملاقات با والدینشان بودند که به عنوان مدیر شب کار می کرد.

  • یک رستوران فست فود مک دونالد در بلمونت، ایالات متحده در 03 آوریل 2023 دیده می شود.Tayfun Coskun/Anadolu Agency از طریق گتی ایماژ

    • بچه‌ها با رجیستر کار می‌کردند و می‌رفتند، و یک بچه اجازه داشت از سرخ‌کن عمیق استفاده کند.

    Bauer Food اضافه کرد که مطمئن شده است که کارکنانش اکنون در مورد خط مشی شرکت در مورد بازدید کودکان از والدین یا قیم خود در محل کار کاملاً آگاه هستند.

    باوئر فود به Insider گفت که این دو کودک در حال ملاقات با والدین خود – مدیر شب در یکی از رستوران های آن – بودند و مدیریت آنها را برای حضور در آن قسمت از رستوران تایید نکرده بود.

    گارنت سیویلز گفت، در همین حال، وزارت کار شاهد افزایش تخلفات فدرال کار کودکان است.

    کارن گارنت سیویلز، مدیر بخش دستمزد و ساعت در لوئیزویل، کنتاکی، گفت: «به هیچ وجه نباید یک کودک 10 ساله در یک آشپزخانه فست فود اطراف کباب‌های داغ، اجاق‌ها و سرخ‌کن‌ها کار کند. در بیانیه این اداره

    Garnett-Civils گفت: “یک کودک که در محل کار مجروح می شود، یکی بیش از حد است. قوانین کار کودکان برای اطمینان از این وجود دارد که وقتی جوانان کار می کنند، این شغل سلامت، رفاه یا آموزش آنها را به خطر نمی اندازد.”

  • یک رستوران فست فود مک دونالد در بلمونت، ایالات متحده در 03 آوریل 2023 دیده می شود.

    در ژوئن 2022، به گفته وزارت کار، یک کارمند 15 ساله مک دونالد در موریستاون هنگام استفاده از سرخ کن عمیق دچار سوختگی شدید نفت شد.

    بازرسان همچنین دریافتند که یکی از این نوجوانان 10 ساله مجاز به کار در سرخ کن عمیق است که طبق این بیانیه “کار ممنوع برای کارگران زیر 16 سال”.

    به گفته باوئر فود، هر کاری که توسط بچه ها انجام می شد به دستور و در حضور والدین آنها بود. اپراتور گفت که کار بچه ها هرگز توسط مدیریت یا رهبری فرنچایز مجاز نبوده است.

    اداره کار گفت که این دو کودک سفارشات غذا را تهیه و توزیع می کردند، رستوران را تمیز می کردند، روی پنجره رانندگی کار می کردند و یک ثبت را اداره می کردند.

    این دپارتمان در بیانیه‌ای روز سه‌شنبه گفت که این جفت کودک توسط Bauer Food LLC، اپراتور 10 رستوران مک‌دونالد مستقر در لوئیزویل، استخدام شده‌اند.

    طبق گفته وزارت کار، مک‌دونالد، کودکان 10 ساله را بدون دستمزد و تا ساعت 2 بامداد مجبور به کار کرد.

  • بوید افزود: «به عنوان مادری که پسر نوجوانش با افتخار در مک‌دونالدز محلی ما کار می‌کرد، این را در سطح شخصی احساس می‌کنم. “ما متعهد هستیم که اطمینان حاصل کنیم که فرنچایزهای ما منابع مورد نیاز خود را برای ایجاد محل کار ایمن برای همه کارمندان و حفظ انطباق با تمام قوانین کار دارند.”

    این وزارتخانه گفت که Bauer Food 39711 دلار جریمه شد. دو اپراتور دیگر مک‌دونالد – Archways Richmond و Bell Restaurant Group – نیز به دلیل اجازه دادن به افراد زیر سن قانونی برای کار بیش از ساعات مجاز قانونی جریمه شدند.

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



  • منبع