قاضی مونتانا درخواست نماینده ایالتی Zooey Zephyr برای بازگشت به طبقه مجلس را رد کرد

«به نظر می رسد که اصول پایه دموکراسی ما در محاصره است. و هنگامی که دو سوم یک نهاد قانونگذاری می توانند به حذف یک فرد و 11000 انتخاب کننده او از مناظره رأی دهند، این نشان می دهد که نظرات اقلیت شنیده نخواهد شد.

مناهان، یک قانونگذار سابق دموکرات، یک روز پس از شکایت زفیر در دادگاه ایالتی در اعتراض به محکومیت او به دلیل اینکه به قانونگذاران همکارش گفته بود که لایحه ممنوعیت مراقبت های تایید کننده جنسیت «خون» در دستان آنها باقی خواهد ماند، حکم صادر کرد. مت رجیر، رئیس مجلس نمایندگان، اجازه نداد زفیر بدون عذرخواهی در صحن صحبت کند.

زفیر تصمیم مناهان را محکوم کرد و آن را “خطرناک و غیر دموکراتیک” خواند.

الکس ریت، مدیر حقوقی ACLU مونتانا، حکم قاضی را “روز تاریکی برای دموکراسی” در ایالت خواند.

این شکایت که بخشی از آن توسط اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در مونتانا تنظیم شده است، رجیر و گروهبان براد مورفیت را به عنوان متهمان فهرست کرده و ادعا می‌کند که اقدامات رهبران مجلس نمایندگان حقوق متمم اول زفیر و حقوق رای دهندگان او برای نمایندگی در ایالت خود را نقض کرده است. دولت.

مایک مناهان، قاضی منطقه ایالتی، به تفکیک قوا در حکم علیه زفیر، یک دموکرات، اشاره کرد و پیشنهاد کرد که آنچه او به دنبال آن است خارج از محدوده اختیارات دادگاه است.

مورفیت بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در مورد دستور مناهان و اظهارات زفیر پاسخ نداد.

«آنچه از این حکم حکایت می‌کند این است که قوه مقننه به قانون اساسی پایبند نیست و در مقابل اکثریت فوق العاده حق آزادی بیان وجود ندارد.» او در بیانیه ای گفت. من در کنار رای دهندگانم، جامعه ام و جهان خواهم بود تا اطمینان حاصل کنیم که نهادهای دموکراتیک ما از این حملات جان سالم به در می برند.”

رجیر در بیانیه‌ای گفت: «دادگاه‌های مونتانا تشخیص داده‌اند که شعبه قضایی هیچ قدرتی برای تجدید نظر یا نادیده گرفتن قدرت قانونی ایالت مونتانا برای انجام امور خود ندارد.» «مجلس به کار خود برای مردم مونتانا ادامه می‌دهد. “

رژیر از حکم قاضی استقبال کرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است





منبع

هفته گذشته، مونتانا به یکی از بیش از ده ایالت تبدیل شد که مراقبت های پزشکی تایید کننده جنسیت را برای کودکان ترنسجندر ممنوع یا محدود کرده است، زیرا فرماندار گرگ جیانفورته، یک جمهوری خواه، قانونی را امضا کرد که زفیر با آن مخالفت کرده بود.

یک قاضی در مونتانا روز سه‌شنبه درخواست زوئی زفیر، نماینده تراجنسیتی را برای صدور حکم دادگاه که به او اجازه می‌دهد به صحن مجلس بازگردد، پس از اینکه توسط همکاران جمهوری‌خواه به دلیل اظهاراتی در مورد قانون مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت منع شد، رد کرد.

آستین نادسن، دادستان کل ایالت، یک جمهوری خواه، گفت: «این شکایت چیزی جز تلاش گروه های خارجی برای مداخله در روند قانون گذاری مونتانا نبود. تصمیم امروز یک پیروزی برای حاکمیت قانون و تفکیک قوا است که در قانون اساسی ما ذکر شده است.»