مرگ مرد آمریکایی حاکی از انتشار ویروس کشنده کنه در مناطق جدید است

ادامه مطلب

برای خبرنامه Gizmodo ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

این مرد در اواخر دهه 60 زندگی خود بود و در نوامبر 2021 با علائم تب، اسهال، درد و ناراحتی عمومی به اورژانس مراجعه کرد. به نظر نمی رسید که او گزش کنه داشته باشد، اما با توجه به علائم و این واقعیت که او مدتی را بین دو خانه در روستایی ویرجینیا و مریلند گذراند، پزشکانش به عفونت ناشی از کنه مشکوک شدند و او را با آنتی بیوتیک به خانه فرستادند. متأسفانه دو روز بعد با علائم جدیدی از جمله گیجی و راه رفتن ناپایدار به اورژانس بازگشت و سپس در بیمارستان بستری شد.

کنه ستاره تنها (Amblyomma americanum) به عنوان عامل انتشار چندین بیماری عفونی از جمله ویروس هارتلند شناخته شده است.

مقامات بهداشت محلی و فدرال در گزارشی در این هفته هشدار دادند که یک عفونت نادر اما گاهی کشنده ناشی از کنه ممکن است در حال گسترش دامنه خود در ایالات متحده باشد. آنها می گویند که یک مورد از ویروس هارتلند منجر به مرگ یک مرد در سال 2021 شد. گمان می رود که این عفونت در ویرجینیا یا مریلند – منطقه ای از کشور که تا کنون ویروس در آن در انسان مشاهده نشده است، مبتلا شده باشد.

کنه ستاره تنها (Amblyomma americanum) به عنوان عامل انتشار چندین بیماری عفونی از جمله ویروس هارتلند شناخته شده است.

وضعیت سلامتی این مرد همچنان رو به وخامت بود و او به زودی به مرکز مراقبت های تخصصی اعزام شد. با وجود آزمایش برای میکروب های مختلف، پزشکان نتوانستند منبع بیماری او را پیدا کنند. او در نهایت به لنفوهیستوسیتوز هموفاگوسیتیک مبتلا شد، یک وضعیت نادر اما تهدید کننده زندگی که در آن گلبول های سفید بدن به اندام ها حمله می کنند. ریه ها و کبد او شروع به از کار افتادن کردند و دچار ایست قلبی شد. سپس او را تحت مراقبت تسکینی قرار دادند. سیزده روز پس از شروع علائم، او درگذشت.

به خصوص در مقایسه با بیماری‌های بسیار شایع‌تر منتقله از کنه مانند بیماری لایم، ویروس هارتلند یک خطر بسیار نادر برای انسان است. نویسندگان می‌گویند، اما ممکن است بسیاری از موارد خفیف‌تر از هارتلند را از دست داده باشیم یا این عفونت‌ها به‌عنوان سایر بیماری‌های منتقله از کنه به اشتباه تشخیص داده شوند، زیرا معمولاً علائم مشترکی دارند. و تا حدی به لطف تغییرات آب و هوایی، کنه‌ها به طور کلی در حال گسترش در سراسر ایالات متحده هستند، که همه بیماری‌های بسیاری را که حامل آن‌ها هستند به خطر بزرگ‌تری تبدیل می‌کند.

بیشتر از Gizmodo

پزشکان هنوز مشکوک بودند که او به عفونتی که توسط حشرات یا کنه ها منتقل می شود، مبتلا شده است. با توجه به احتمال تهدید مداوم برای مردم، مقامات وزارت بهداشت ویرجینیا تحقیقاتی را آغاز کردند. آن‌ها نمونه‌های خونی را برای آزمایش‌های گسترده‌تر به CDC فرستادند و تابستان سال بعد برای جمع‌آوری کنه‌ها به خانه‌های این مرد در مریلند شرقی و ویرجینیای مرکزی رفتند. آزمایش CDC در نهایت نشان داد که او به ویروس هارتلند آلوده شده است و کالبد شکافی بعدی مشخص کرد که او به دلیل عوارض عفونت فوت کرده است.

مریلند و ویرجینیا در محدوده مورد انتظار این کنه قرار دارند، اما به نظر می‌رسد این مورد از هارتلند اولین موردی است که تا به حال به هر دو ایالت بازمی‌گردد. به دلیل جمعیت بیشتری که در خانه این مرد در ویرجینیا یافت شد، نویسندگان گزارش معتقدند که او آن را در آنجا شکار کرده است. به اندازه کافی جالب، آنها نتوانستند ویروس را در داخل کنه ها در هر دو مکان پیدا کنند. آنها نوشتند اما این امر حضور آن را در این مناطق رد نمی کند، به ویژه به این دلیل که به نظر می رسد ویروس در سطوح بسیار پایین در کنه ها در گردش است. آنها همچنین گمان می کنند که این مرد عفونت را از کنه های لارو گرفته است، زیرا بزرگسالان معمولاً در اواخر اکتبر (زمانی که احتمالاً او را گاز گرفته بود) غیرفعال می شوند. این همچنین می تواند توضیح دهد که چرا او متوجه نیش اولیه، با توجه به اندازه کوچکتر آنها نشد، و اینکه چرا پزشکان تا زمانی که او تقریباً دو هفته بعد احساس بیماری کرد، هیچ مدرکی پیدا نکردند، زیرا هر گزشی می توانست تا آن زمان بهبود یابد.

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

بیشتر: یک ویروس در حال ظهور اکنون در کنه های گرجستان مشاهده شده است

این گزارش روز پنجشنبه به صورت آنلاین در نشریه Emerging Infectious Diseases توسط مقامات وزارت بهداشت ویرجینیا، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، و مؤسسه ملی بهداشت و همچنین پزشکان دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز منتشر شد.

از آنجایی که دامنه کنه‌ها به طور کلی در حال افزایش است، بروز عفونت‌های منتقله از کنه‌های منطقه‌ای قبلی، مانند [Heartland virus]به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت.»

ویروس هارتلند در سال 2009 توسط پزشکان مرکز پزشکی منطقه ای هارتلند در شمال غربی میسوری کشف شد. شناخته شده است که توسط تیک ستاره تنها منتشر می شود (آمبلیوما آمریکایی) که معمولاً در سراسر شرق و غرب میانه ایالات متحده یافت می شود بسیاری از موارد شناخته شده ویروس هارتلند منجر به بستری شدن در بیمارستان و مرگ شده است، اما فقط به صورت پراکنده در انسان ثبت شده است. تا به امروز حدود 50 مورد در بیش از 12 ایالت از جمله کنتاکی، ایندیانا و تا شمال نیویورک گزارش شده است.