قاضی ایالات متحده معدن عظیم لیتیوم در خط نوادا-اورگان را مسدود نخواهد کرد

دو گفت که دولت و لیتیوم نوادا استدلال می کنند که این پروژه “در حالت تعادل، از نظر زیست محیطی مفید خواهد بود زیرا لیتیوم تولید شده از معدن فناوری های مختلف پاکیزه را امکان پذیر می کند.”

از آنجایی که این شرکت هیچ حقی برای تخلیه زباله در زمین های همسایه ندارد، آنها در آخرین گزارش خود که روز پنجشنبه ثبت کردند، گفتند BLM “چیزی را که در حال حاضر اساساً نصف معدن است، تایید کرد.”

آخرین چالش محیط‌بانان بر روی دسترسی به حقوق معادن مورد ادعای قانون معدن 1872 به زمین‌های همسایه‌ای است که توسعه‌دهنده قصد دارد سنگ‌های باطله و باطله را دفع کند – در این مورد، 1300 هکتار (526 هکتار) که زباله‌ها از یک زمین تخلیه می‌شود. معدن روباز به عمق یک زمین فوتبال.

RENO، Nev. (AP) – یک قاضی فدرال بار دیگر در کنار دولت بایدن و یک شرکت معدنی مستقر در کانادا در یک نبرد حقوقی بالا با طرفداران محیط زیست و رهبران قبیله ای که تلاش می کنند یک معدن بزرگ لیتیوم در نوادا در نزدیکی خط اورگان را مسدود کنند، طرف شده است. .

حکم جدید او سومین بار در دو سال گذشته است که او از اجرای احکامی که توسط محافظان، قبایل بومی آمریکا و یک دامدار نوادا که در نزدیکی معدن در 200 مایلی (322 کیلومتری) شمال شرقی رینو زندگی می کند، خودداری می کند.

سال گذشته، در یک حکم بالقوه حل‌وفصل سابقه‌ای، بخش نهم حکم دادگاه پایین‌تری را تأیید کرد که تأیید خدمات جنگلی معدن Rosemont Copper در آریزونا را از سوی سازمان جنگل‌بانی لغو کرد، زیرا این سرویس نتوانسته است تعیین کند – یا حتی بررسی کند – آیا این شرکت حقوق معتبری در مواردی که تخلیه زباله برنامه ریزی شد

او گفت: «و اگر هیچ چیز دیگری، تنشی بین منافع کلان زیست‌محیطی که می‌تواند از پروژه حاصل شود و آسیب‌های زیست‌محیطی خرد (نسبتاً) که احتمالاً ناشی از آن است، وجود دارد که به معدن اجازه می‌دهد به پیش برود. «این دادگاه. این تنش را در اینجا حل نمی کند.»

مخالفان در درخواست خود برای حکم دادگاه اضطراری در هفته گذشته استدلال کردند که بدون آن، سازنده شروع به کندن یک دریای مرتفع صحرای مریم گلی خواهد کرد که برخی از حیاتی ترین زیستگاه ها را هنوز دست نخورده برای خروس رو به زوال مریم گلی در غرب نگه می دارد.

مخالفان می گویند این معدن زیستگاه حیات وحش و گنجینه های فرهنگی مقدس را از بین می برد، به آب های زیرزمینی آسیب می رساند و هوا را آلوده می کند.

دو گفت که آخرین درخواست را رد کرده است زیرا به این نتیجه رسیده است که شاکیان بعید به نظر می‌رسند که در اعتراض به حکم او در 6 فوریه که نشان می‌دهد اداره مدیریت زمین از قوانین فدرال پیروی می‌کند – با یک استثنا – زمانی که طرح‌های معدن تاکر پاس را تصویب کرد، پیروز شوند. در ژانویه 2021

میراندا دو، قاضی منطقه ای ایالات متحده در رنو، روز جمعه درخواست مخالفان را برای صدور حکم اضطراری برای ممنوعیت کار در بزرگترین ذخیره لیتیوم شناخته شده در کشور تا زمانی که دادگاه تجدیدنظر ناحیه نهم ایالات متحده بتواند آخرین درخواست تجدیدنظر آنها را بررسی کند، رد کرد.

حکم او راه را برای شرکت تابعه لیتیوم آمریکا در لیتیوم نوادا باز می کند تا در اوایل هفته آینده در معدنی که آنها می گویند تولید مواد خام برای باتری های خودروهای الکتریکی را که برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی حیاتی هستند سرعت بخشد، شروع به ساخت کند.

مخالفان معدن گفتند که به جای اجازه دادن به BLM برای بررسی مجدد این موضوع و “رفع خطا”، او باید دستور “ارزیابی مجدد عمده فروشی” کل پروژه معدن را می داد.

بدون حکم، لیتیوم نوادا «خود را در انفجار و حفاری گودال معدن، ساخت کارخانه فرآوری اسید سولفوریک و ساخت تاسیسات دیگر در هزاران جریب زمین عمومی، برای تولید سنگ‌های باطله و باطله بدون جایی برای قرار دادن آنها آزاد می‌داند. ” آنها گفتند.

این کشمکش عمدتاً ناشی از آنچه دو روز جمعه به عنوان «تنش» بین مبادلات اقتصادی و زیست محیطی مرتبط با تلاش‌ها برای سرعت بخشیدن به انتقال از سوخت‌های فسیلی که گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند به منابع انرژی پاک‌تر و تجدیدپذیر ایجاد می‌شود. همچنین به تفاسیر حقوقی متحول از دستیابی به قانون معدنکاری 150 ساله که در نهایت می‌تواند برای شرکت‌های معدنی سخت‌تر باشد، وارد می‌شود.

او نوشت: “دادگاه واقعاً انتظار دارد که متأسفانه لیتیوم نوادا به زودی شروع به کندن برس مریم گلی کند که برای مدت طولانی دیگر رشد نخواهد کرد.”

دو در حکم 6 فوریه خود گفت که استاندارد جدید مدار 9 را اتخاذ می کند، اما به جای لغو تاییدیه BLM در مورد معدن Thacker Pass، او به آژانس دستور داد که برگردد و تعیین کند که آیا چنین حقوقی در زمین همسایه وجود دارد یا خیر.

دو روز جمعه گفت که او به BLM اجازه داد تا دوباره این موضوع را بررسی کند تا حدی به این دلیل که آخرین تفسیر مدار نهم از قانون بیش از یک سال پس از تایید این آژانس معدن Thacker Pass ارائه شد و تا حدی به دلیل “احتمال جدی که BLM بتواند خطای خود را برطرف کند.”



منبع

هم خدمات و هم اداره مدیریت زمین مدت‌هاست که حقوق استخراج یکسانی به طور خودکار به چنین زمین‌هایی تعمیم می‌یابد.

دو در حکم 11 صفحه‌ای روز جمعه گفت که وقتی تصمیم خود را در اوایل این ماه صادر کرد متوجه شد که «لیتیوم نوادا می‌تواند ساخت و ساز پروژه را آغاز کند و در نتیجه اکوسیستم خاکشیر را در منطقه پروژه مختل کند».