محموله عظیم مواد منفجره در صحرای موهاوه ناپدید شد، تحقیقات در حال انجام است

برای خبرنامه Gizmodo ثبت نام کنید. برای آخرین اخبار، فیس بوک، توییتر و اینستاگرام

مشخص نیست که چگونه و چه زمانی این ماده شیمیایی در حین حمل و نقل ناپدید شد، اما داینو نوبل به KQED News گفت: «این واگن ریلی زمانی که از تأسیسات شاین خارج شد، مهر و موم شد و زمانی که به سالتدیل رسید، مهر و موم ها دست نخورده بودند. ارزیابی اولیه این است که نشتی از دروازه پایین واگن ریلی ممکن است در حین حمل و نقل ایجاد شده باشد.

Dyno Nobel فوراً به درخواست Gizmodo برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما در بیانیه‌ای به Cowboy State Daily News گفت که واگن ریلی در طول سفر خود چندین توقف داشته است و تیمی در حال کار برای بررسی چگونگی نشت احتمالی است. سخنگو گفت: «ما این موضوع را جدی می‌گیریم و برای درک چگونگی وقوع آن و چگونگی جلوگیری از تکرار آن تلاش خواهیم کرد.»

ماه گذشته 30 تن نیترات آمونیوم از قطار ناپدید شد

با توجه به اینکه از این ماده شیمیایی می توان برای ساخت بمب های بسیار انفجاری استفاده کرد، از دست دادن چنین مقدار عظیمی از مواد منفجره بسیار نگران کننده است، و استن بلیک، قانونگذار سابق وایومینگ و راهبر بازنشسته قطار به Cowboy State Daily News اینطور نبود. تخلیه مواد واگن قطار دشوار است. بلیک به خروجی گفت که هر ماشین دارای دو یا سه بخش با یک دروازه در پایین است و گفت: “می توانید از یک میله بزرگ استفاده کنید و آن دروازه را باز کنید و بیرون می ریزد.”

این آخرین مورد از یک سلسله حوادث ناگوار قطار است که منجر به نشت مواد شیمیایی سمی، آتش‌سوزی و آسیب‌های انبوه به شهرها شد زیرا قطارها در غرب میانه چندین بار در شش ماه گذشته از ریل خارج شده‌اند. در یک مورد، نشت در شرق فلسطین، اوهایو باعث وحشت گسترده ساکنان شد که به دلیل سمیت شدید مواد شیمیایی ریخته شده به سرعت تخلیه شدند.

دیوید کینگ، هماهنگ کننده مدیریت اضطراری شهرستان کمپبل، به این رسانه گفت که بعید است این ماده شیمیایی به سرقت رفته باشد و گفت که او معتقد نیست که برای ساخت مواد منفجره غیرقانونی استفاده شده باشد. “اگر قرار بود یک IED بسازم [improvised explosive device]او به این رسانه گفت، نیترات آمونیاک انتخاب من برای مواد منفجره نخواهد بود، و افزود: «این یک وضعیت «موهای خود را آتش بزنید» نیست.

اداره راه آهن فدرال، کمیسیون خدمات عمومی کالیفرنیا، اتحادیه پاسیفیک و داینو نوبل در حال بررسی ناپدید شدن هستند و واگن ریلی برای انجام بازرسی کامل به وایومینگ بازگردانده می شود.

یکی از سخنگویان اتحادیه اقیانوس آرام به Cowboy State Daily News گفت که از دست دادن نیترات آمونیوم چیزی نیست که بیش از حد نگران باشد. “با فرض اینکه تلفات در حین حمل و نقل رخ داده باشد، رهاسازی کود به زمین زیر ریل راه آهن نباید هیچ خطری برای سلامت عمومی یا محیط زیست ایجاد کند.”

ماه گذشته 30 تن نیترات آمونیوم از قطار ناپدید شد

برای مطالعه کامل مقاله اینجا کلیک کنید.





منبع

مقامات کالیفرنیا در حال بررسی ناپدید شدن 30 تن (61000 پوند) نیترات آمونیوم از یک واگن ریلی در حال عبور از غرب میانه هستند. نیترات آمونیوم، که به عنوان کود استفاده می شود، می تواند برای ایجاد مواد منفجره نیز استفاده شود و جزء کلیدی بمب دست ساز مورد استفاده در حمله سال 1995 به ساختمان فدرال مورا در اوکلاهاما سیتی بود.

بیشتر از Gizmodo