“فقط ای کاش آن را اینجا در هیوستون داشتیم”


"فقط ای کاش آن را اینجا در هیوستون داشتیم"

یک زن آمریکایی فیلیپینی اهل تگزاس در مورد یافتن آرامش با دیگر فیلیپینی ها در حالی که در یک شهر محبوب ساحل غربی است صحبت می کند.

در 15 می، ملانی میلان کیز، (@longanisaarms) به TikTok رفت تا درباره تجربه اخیری که در لس آنجلس داشت صحبت کند. کیز که آمریکایی فیلیپینی است و در هیوستون زندگی می کند، با چند دوست در هالیوود غربی به یک بار رفت. او که در یک مکان پرجمعیت احساس ناراحتی می کرد، احساس کرد که یک حمله اضطراب در راه است – اما آنچه که بعدا شنید باعث آرامش فوری شد.

به من اطلاع دادند که این یک بار همجنس‌گرایان درگ کوئین است، و من واقعا هیجان‌زده بودم، اما وقتی به آنجا رسیدیم، کمی غرق جمعیت بودم. مثل، افراد زیادی بودند، و من می‌گفتم، “باید بروم.” من با آمادگی کامل به حمام رفتم تا از اضطراب بروم، اما بعد جلوی خودم را گرفتم زیرا می‌شنیدم که مردم به زبان تاگالوگ آواز می‌خوانند.»

من باید گوش می‌دادم، زیرا می‌گفتم «این نمی‌تواند تاگالوگ باشد»، اما اینطور بود. انبوهی از مردم بودند که به زبان تاگالوگ آواز می خواندند، و من در این فکر بودم که آیا من در وطنم هستم؟ مثلاً آیا من به فیلیپین برگشتم؟ مثلا من کجا هستم؟ او اضافه می کند.

سپس کیز نوار را بررسی می کند و متوجه چیز دیگری می شود – اینکه او در واقع در میان هزاران فیلیپینی است.

او ادعا می‌کند: «من به اطراف نگاه می‌کنم و می‌گویم: «اوه، 80 درصد مردم اینجا فیلیپینی هستند». و فیلیپینی هایی که من شاهد آن بودم نژاد متفاوتی داشتند. مانند، برتمن راک فکر کنید، اما، مانند، همه جنسیت ها. کفش‌ها در نقطه‌ای بودند، تناسب‌ها روی نقطه بودند، موها بی‌نقص بودند… و فقط همه چیز، انرژی بسیار خوبی بود.»

“من فقط یک مدل فیلیپینی را اینجا دیده ام، بنابراین هرگز احساس نکرده ام که در آن جا هستم”

کیز که در هوستون زندگی می کند، خاطرنشان می کند که فیلیپینی هایی که او در محاصره آنها قرار دارد کاملا محافظه کار هستند.

او می‌گوید: «من اهل هیوستون هستم، جایی که، می‌دانید، بسیار محافظه‌کار است، و بنابراین فیلیپینی‌هایی که در اینجا زندگی می‌کنند، اینجا هستند تا خانواده‌ای تشکیل دهند. بنابراین ما تعداد زیادی فیلیپینی مانند مسیحی، کاتولیک و متدیست داریم که پرستار هستند. می‌دانی، من فقط یک مدل فیلیپینی را در اینجا دیده‌ام، بنابراین هرگز احساس نکرده‌ام که در آن جا هستم.»

کیز در شهر نیویورک متولد شد و در مانیل بزرگ شد. او در حوالی زمانی که دبیرستان را شروع کرد با خانواده اش به هیوستون نقل مکان کرد.

من فقط مارک خاصی از فیلیپینی را می شناسم. حتی می توانم قضاوت فوق العاده را اضافه کنم. مثلاً، من یک **** ژولیده هستم، مثلاً دیگر فیلیپینی ها هرگز از من تعریف و تمجید نمی کنند، زیرا این خیلی زیاد است. او می‌گوید: من خیلی به یک فیلیپینی معمولی علاقه دارم. اما در لس‌آنجلس، مردم از لباس من تعریف می‌کردند، مردم از آستین من تعریف می‌کردند، آنها می‌گفتند: «اوه خدای من، b****، چه کسی خالکوبی تو را انجام داده است؟»

این استقبال گرم، کیز را به فکر رفتن به لس آنجلس می‌اندازد.

او اذعان می‌کند: «و من به‌طور ساده فکر می‌کنم که آیا لازم است به کالیفرنیا نقل مکان کنم و در کنار مردمم باشم، زیرا هیوستون نمی‌دهد.

چیزی که کیز از جایی که زندگی می‌کند می‌خواهد، توانایی غوطه‌ور شدن در فرهنگ فیلیپینی، احاطه شدن توسط هنر در یک محیط دوستانه LGBTQ و زندگی در شهری شلوغ و کلان‌شهری است.

او می‌گوید: «من احساس می‌کنم فیلیپینی‌های لس‌آنجلس همه این چیزها هستند، و من فقط آرزو می‌کنم که ما آن را اینجا در هیوستون داشته باشیم.

بر اساس برآوردهای سرشماری ایالات متحده در سال 2021، لس‌آنجلس با 3.8 میلیون نفر، بیشترین جمعیت آسیایی را در بین سایر شهرستان‌های ایالات متحده دارد. بر اساس همین تخمین ها، آمریکایی های فیلیپینی با 129754 ساکن، بزرگترین زیر گروه آسیایی آمریکایی در لس آنجلس هستند. شهرستان لس آنجلس دومین جمعیت بزرگ مهاجران فیلیپینی در جهان است که تنها با پایتخت این کشور، مانیل، پیشی گرفته است.

اگر کیز به طور خاص به لس آنجلس نقل مکان کند، در مجاورت شهرک تاریخی فیلیپینی شهر قرار خواهد گرفت، که در سال 2022 یک نقطه عطف جدید اعطا شد: طاق دروازه ای به طول 82 فوت و ارتفاع 30 فوت در امتداد ورودی شرقی محله طراحی شده توسط فیلیپینی. هنرمندان آمریکایی Eliseo Art Silva و Celestino Geronimo Jr.

به کالیفرنیا حرکت کنید! لس آنجلس یا منطقه خلیج! با مردم خود باشید! برای سلامت روان شما بسیار مفید است

هموطنان فیلیپینی از کیز می خواهند که این حرکت را انجام دهد و سلامت روان خود را در اولویت قرار دهد.

«CA بالاترین جمعیت فیلیپینی ها را در کل ایالات متحده دارد. از منطقه خلیج نیز دیدن کنید. برای دوست داشتن و احساس ارتباط زیاد،” @stephaniequilao نوشت.

فیلیپینی‌های کالیفرنیا دوره‌های متفاوتی دارند. من در دالاس هستم و اینجا هم متفاوت است. تو زیبا هستی،” @kiane1965 نظر داد.

«به کالیفرنیا حرکت کنید! لس آنجلس یا منطقه خلیج! با مردم خود باشید! این برای سلامت روان شما بسیار خوب است،” @shevallreads اصرار کرد.

با این وجود، مهاجران فیلیپینی لس آنجلس به مبارزه برای دیده شدن در داخل شهر ادامه می دهند.

جو برناردو، فعال و مورخ، گفت: «یکی از دلایلی که ما مناطق قومیتی نداریم این است که برای بقای خود به اقتصاد قومی وابسته نیستیم. NBC News، ضمن اشاره به این که چون فیلیپینی ها به زبان انگلیسی مسلط هستند، در هر نقطه از شهر می توان شغل پیدا کرد. برناردو توضیح داد که دلیل دیگر این واقعیت است که مؤسسات شهرک تاریخی فیلیپینی به‌طور مشخص آسیایی به نظر نمی‌رسند – که به دلیل «میراث استعمار ایالات متحده و اسپانیا در فیلیپین است».

اگر کیز تصمیم بگیرد به لس آنجلس نقل مکان کند، به نظر می رسد که او در میان جامعه همفکر آمریکایی های فیلیپینی باشد.

In The Know by Yahoo اکنون در Apple News در دسترس است — ما را در اینجا دنبال کنید!

The post یک زن آمریکایی فیلیپینی اهل تگزاس می‌گوید که می‌خواهد به لس آنجلس نقل مکان کند و در میان «فیلیپینی‌های لس‌آنجلس» قرار گیرد: «فقط ای کاش آن را اینجا در هیوستون داشتیم» اولین بار در In The Know ظاهر شد.

بیشتر از In The Know:

«اول باید یاد بگیرید چگونه زندگی کنید، دوم مستند کنید»: اما چمبرلین به صدای صدای «هر چیزی که می‌رود» که برای ترند ویروسی در TikTok استفاده می‌شود پاسخ می‌دهد.

“من خیلی OCD هستم”: تیا ویلسون، مدافع سلامت روان در مورد بدگویی از OCD و تصویر آن در فرهنگ پاپ

Calpak یک فروش عمده چمدان دارد و شما می توانید تا 55٪ تخفیف برای چمدان ها، چمدان ها و لوازم جانبی سفر دریافت کنید.

7 بهترین لباس چینی مردانه که از فروش آنها بسیار خوشحال خواهید شد – Bonobos، J.Crew، Nordstrom و غیره

DICK’S Sporting Goods یک فروش فلش 2 روزه دارد — در اینجا چیزی است که ارزش آن را دارد





منبع