محققان دریافتند برخی از افراد مبتلا به اوتیسم و ​​ناتوانی های ذهنی به دنبال اتانازی هستند


در اینجا خبرهای برتر در اخبار سلامت این هفته از شرکای Yahoo News آورده شده است.

شکی در ذهن من نیست که این مردم رنج می‌کشیدند.

برخی از افرادی که در سال‌های اخیر به طور قانونی در هلند اتانازی شده‌اند، اوتیسم یا ناتوانی‌های ذهنی را تنها دلیل یا دلیل اصلی درخواست اتانازی ذکر کردند و گفتند که نمی‌توانند زندگی عادی داشته باشند.

این یافته ها ماه گذشته توسط محققان دانشگاه کینگستون بریتانیا منتشر شد که اسناد منتشر شده توسط کمیته بررسی اتانازی دولت هلند مربوط به 900 نفر از نزدیک به 60000 نفری که به درخواست خودشان بین سال های 2012 تا 2021 کشته شده بودند را بررسی کردند.

iStock / Getty Images Plus

iStock / Getty Images Plus

اکثر آن 900 نفر مسن تر بودند و بیماری هایی مانند سرطان، پارکینسون و ALS داشتند. اما این گروه شامل پنج نفر زیر 30 سال نیز بود که “اوتیسم را تنها دلیل یا عامل اصلی اتانازی ذکر کردند.” 30 نفر از افراد، تنهایی را دلیل درد غیرقابل تحمل خود دانستند و هشت نفر گفتند که «تنها علت رنج آنها عوامل مرتبط با ناتوانی ذهنی یا اوتیسم آنها بود – انزوای اجتماعی، فقدان راهبردهای مقابله ای یا ناتوانی در تنظیم تفکرشان. “

ایرنه تافری-ویجن، متخصص مراقبت های تسکینی که این تحقیق را رهبری می کرد، گفت: «در ذهن من شکی نیست که این افراد رنج می بردند. اما آیا جامعه واقعاً با ارسال این پیام خوب است، که هیچ راه دیگری برای کمک به آنها وجود ندارد و بهتر است که بمیرید؟

در سال 2002، هلند اولین کشوری بود که اتانازی را قانونی کرد. به گزارش آسوشیتدپرس، سایر کشورها از جمله بلژیک، کانادا و کلمبیا نیز این روش را اتخاذ کرده‌اند، اما هلند تنها کشوری است که “اطلاعات دقیق درباره مرگ‌های احتمالی بحث‌برانگیز را به اشتراک می‌گذارد”.

قانون جدید به کارگران باردار و پس از زایمان “اسکان” بیشتری اعطا می کند

iStock / Getty Images Plus

iStock / Getty Images Plus

به گزارش ان‌بی‌سی نیوز، قانون منصفانه کارگران باردار از روز سه‌شنبه به اجرا گذاشته شد و پیش‌بینی می‌شود که سالانه 2.8 میلیون کارگر باردار و پس از زایمان از این تغییر سیاست بهره‌مند شوند.

این قانون که در ماه دسامبر توسط پرزیدنت بایدن امضا شد، مستلزم آن است که کارفرمایان با حداقل 15 کارمند “اسکان معقول” را برای کارگرانی که به آنها نیاز دارند، ارائه دهند. به گفته کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر، نمونه‌هایی از اقامتگاه‌های ممکن عبارتند از ساعت‌های انعطاف‌پذیر، پارکینگ نزدیک‌تر و «معذب بودن از فعالیت‌های شدید و/یا قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی که برای بارداری بی‌خطر نیستند».

قانون جدید مرخصی والدین با حقوق را تضمین نمی‌کند و کارفرمایان می‌توانند در صورتی که نشان دهند که اقامتگاه‌ها «مشکل غیرمجاز» در فعالیت‌های تجاری‌شان ایجاد می‌کند، از ارائه اقامتگاه خودداری کنند.

مالاریا برای اولین بار پس از 20 سال به صورت محلی در ایالات متحده گسترش یافت

iStock / Getty Images Plus

iStock / Getty Images Plus

به گزارش آسوشیتدپرس، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری روز دوشنبه یک توصیه بهداشتی شبکه هشدار بهداشتی را در رابطه با موارد مالاریا در فلوریدا و تگزاس صادر کرد که اولین بار در 20 سال گذشته در ایالات متحده است که این بیماری از طریق موارد آلوده محلی گسترش یافته است. گزارش شده است.

CDC گفت که هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد موارد در دو ایالت مرتبط هستند. وزارت بهداشت فلوریدا پس از اینکه چهار نفر از ساکنان شهرستان ساراسوتا، که در امتداد ساحل خلیج‌فارس این ایالت است، تحت درمان قرار گرفتند و از این بیماری بهبود یافتند، توصیه‌ای در سراسر ایالت صادر کرد که اولین مورد در اواخر ماه مه گزارش شد. یک مورد نیز در شهرستان کامرون، تگزاس، که در امتداد ساحل خلیج فارس در جنوبی ترین منتهی الیه ایالت قرار دارد، گزارش شده است.

مالاریا توسط یک انگل ایجاد می شود که از طریق نیش پشه آنوفل منتشر می شود و نه از طریق تماس فرد به فرد. علائم شامل تب، لرز، تعریق، تهوع و استفراغ و سردرد است. هر سال حدود 2000 مورد مالاریا در ایالات متحده تشخیص داده می شود، اما اکثریت این موارد در بین مسافرانی است که از کشورهایی می آیند که مالاریا معمولاً در آنها شیوع دارد.

مطالعه می‌گوید کودکان باید این ساعت‌ها را در هفته بخوانند تا نتایج «بهینه» حاصل شود

پیتر کید / گتی ایماژ

پیتر کید / گتی ایماژ

مطالعه ای که روی بیش از 10000 کودک در ایالات متحده انجام شد، نشان داد که کسانی که در سنین پایین برای لذت مطالعه می کنند، در دوران نوجوانی نیز در مدرسه و ارزیابی سلامت روان عملکرد بهتری داشتند.

مطالعه‌ای که روز چهارشنبه توسط محققان دانشگاه‌های کمبریج و وارویک در بریتانیا و دانشگاه فودان در چین منتشر شد، کودکانی را که برای لذت خواندن قبل از 9 سالگی مطالعه می‌کردند با کودکانی که دیرتر شروع به خواندن کردند یا اصلاً مطالعه نکردند مقایسه کرد. آنها دریافتند که کودکانی که زودتر خواندن را برای لذت شروع کرده بودند در پیشرفت تحصیلی و در آزمون های سنجش یادگیری کلامی، حافظه و رشد گفتار در نوجوانی عملکرد بهتری داشتند.

آنها همچنین بیشتر می خوابیدند و تمایل داشتند کمتر از صفحه نمایش استفاده کنند و «بهزیستی روانی بهتری داشتند. نشان دادن علائم کمتر استرس و افسردگی، و همچنین بهبود توجه، و مشکلات رفتاری کمتری مانند پرخاشگری و قانون شکنی، “PA Media گزارش داد.

پروفسور باربارا ساهاکیان از دپارتمان روانپزشکی دانشگاه کمبریج گفت: «مطالعه فقط یک تجربه لذت بخش نیست، بلکه پذیرفته شده است که الهام بخش تفکر و خلاقیت است، همدلی را افزایش می دهد و استرس را کاهش می دهد. اما علاوه بر این، ما شواهد قابل توجهی پیدا کردیم که نشان می‌دهد با عوامل مهم رشدی در کودکان، بهبود شناخت، سلامت روان و ساختار مغز، که سنگ بنای یادگیری و رفاه در آینده است، مرتبط است.

برای نتایج “بهینه”، محققان به این نتیجه رسیدند که کودکان باید هر هفته حدود 12 ساعت برای لذت مطالعه کنند.



منبع