یک مجری رادیویی که شش ماه قبل از 30 سالگی وزن کم کرده و عضله سازی کرده است، می گوید که عادت هایی برای زندگی ایجاد کرده است


سانی جی در آغاز سال 2023 و در ژوئن (راست).

سانی جی در آغاز سال 2023 و در ژوئن (راست).سانی جی

  • مجری رادیو، سانی جی، خود را به چالش کشید تا برای تولد 30 سالگی خود خوش فرم شود.

  • او در مدت شش ماه، 24 پوند وزن کم کرد و با تمرین وزنه و رژیم غذایی پر پروتئین، عضله سازی کرد.

  • او به اینسایدر گفت که جی الکل یا وعده های غذایی را با دوستانش قطع نکرد زیرا از آنها لذت می برد.

شش ماه قبل از تولد 30 سالگی اش، در شب سال نوی 2022، سانی جی تصمیم گرفت که کافی است.

مجری رادیویی از بریتانیا با رژیم یویو و احساس بدی در بدنش تمام شد و تصمیم گرفت که زمان تغییر است.

جی برای تولد 30 سالگی خود در 30 ژوئن هدف کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام قرار داد و می دانست که اگر می خواهد این بار پایدار باشد باید کاری متفاوت انجام دهد.

او یک مربی شخصی استخدام کرد و رژیم غذایی خود را بیش از حد محدود نکرد، هنوز هم آخر هفته ها برای نوشیدنی و غذا با دوستانش بیرون می رفت. او طی شش ماه 24 پوند از دست داد – که بی خطر محسوب می شود – از 187 پوند به 163 پوند کاهش یافت و درصد چربی بدنش را 6٪ کاهش داد و توده عضلانی خود را نیز 6٪ افزایش داد.

از دست دادن همزمان چربی و افزایش عضله (بازترکیب بدن) بسیار دشوار است، اما زمانی که فردی تازه تمرین با وزنه را شروع کرده باشد، رسیدن به آن آسان‌تر است.

او به اینسایدر گفت که جی عاشق ورزش کردن و احساسی که این کار در او ایجاد می کند، شده است و اکنون قصد دارد از نظر رژیم غذایی وارد مرحله نگهداری شود.

خواب بهتر باعث تغییر بازی شد

سانی جی

سانی جی عاشق تمرینات قدرتی شده است.سانی جی

جی فرصت عالی برای تغییر سبک زندگی خود را زمانی دید که از ساعت 4 صبح برای کار در برنامه صبحانه رادیو پایتخت بریتانیا – که به مدت شش سال انجام می داد – به کار کردن از ساعت 10 شب تا یک بامداد در یک برنامه جدید رفت.

پس از آن صبح‌های اولیه، جی آنقدر خسته بود که «هیچ انگیزه‌ای» برای ورزش کردن نداشت.

جی گفت: «اکنون در یک زمان خوب از خواب بیدار می‌شوم و از روز استفاده می‌کنم، سپس عصر به سر کار می‌روم. “من تازه متوجه شدم که انرژی بسیار بیشتری دارم. خواب مناسب مهمترین چیز در همه اینها بوده است.”

جو ویکس، مربی تناسب اندام، قبلاً به Insider گفته بود که خواب طولانی‌تر بهترین تغییری است که افراد می‌توانند برای از دست دادن چربی ایجاد کنند، و تحقیقات نیز از این موضوع حمایت می‌کند – یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که افراد هنگام خستگی بیشتر هوس غذای ناسالم می‌کنند، و یک مطالعه در سال 2022 نشان داد که افرادی که خواب خود را بهبود می‌بخشند. عادات به طور متوسط ​​270 کالری کمتر خوردند، بدون اینکه تغییر دیگری ایجاد کنند.

تغییرات باید پایدار باشد

مانند بسیاری از مردم، جی یک دسامبر خوشایند داشت، بنابراین در ژانویه انگیزه داشت تا برخی از عادات سالم را ایجاد کند.

جی می‌گوید: «تصمیم گرفتم می‌خواهم برای 30 سالگی مناسب باشم، زیرا هرگز این کار را در گذشته انجام نداده‌ام. او با رزرو سفر به جزیره اسپانیایی ایبیزا، که به خاطر سواحل و تفریحات شبانه اش مشهور است، می خواست تولدش را با اعتماد به نفس و تناسب اندام جشن بگیرد.

او گفت که تلاش های قبلی جی برای کاهش وزن همیشه “نیمه ای” یا ناپایدار بود زیرا او بیش از حد محدود کننده بود. او ماهی یک بار به باشگاه می رفت و به دنبال راه حل های کاهش وزن سریع و راه هایی برای دریافت سریع شش تکه آنلاین می گشت و به رژیم های غذایی و مکمل هایی که قرار بود کاهش چربی را افزایش دهند روی آورد – اما هیچ چیز منجر به تغییر واقعی یا ماندگار نشد. نتایج.

در طول شش ماه گذشته، جی برای اولین بار یک رژیم تناسب اندام را حفظ کرد – چندین بار در هفته به باشگاه رفت و سالم غذا خورد – و در مورد چگونگی کاهش چربی و عضله سازی پایدار، با عاداتی که می‌خواهد داشته باشد، چیزهای زیادی یاد گرفته است. به 30 سالگی

جی برای کاهش وزن الکل یا غذا خوردن را کنار نمی گذاشت

سانی جی در ژوئن 2023

سانی جی در ژوئن 2023.سانی جی

جی می‌دانست که برای اینکه کاهش وزن پایدار باشد، باید همچنان از زندگی‌اش لذت ببرد – و این شامل بیرون رفتن برای نوشیدنی با دوستان بدون احساس گناه می‌شود.

جی گفت: «از ژانویه، من مشروب می‌نوشم، زیرا مشروب می‌نوشم. “من عاشق بیرون رفتن، معاشرت کردن، بیرون رفتن برای شام هستم.”

بنابراین او سعی کرد با انتخاب های سالم و کار سخت در بقیه زمان در مسیر باقی بماند.

جی گفت: “این فقط در مورد تعادل آن است.” “با دانستن اینکه هفته خوبی را پشت سر گذاشته ام، بنابراین از تعطیلات آخر هفته خود لذت خواهم برد.” و بعد به جای انداختن حوله، مستقیماً به آن برمی گشت.

جی برنامه ردیابی غذا، My Fitness Pal را دانلود کرد و کالری ها و ماکروهای خود را (که کاملاً برای او می دانست) شمارش کرد تا در کمبود کالری باقی بماند. او همچنین پروتئین کافی خورد که به کاهش وزن کمک می‌کند، زیرا به شما کمک می‌کند تا چربی‌ها را از دست بدهید نه ماهیچه‌ای، احساس سیری را در شما حفظ می‌کند، و همچنین به بازیابی ماهیچه‌های شما پس از تمرین کمک می‌کند.

جی تغییرات کوچکی در صرفه جویی در کالری انجام داد، مانند حذف قند از قهوه، اما در روزهایی که واقعاً احساس گرسنگی یا بی حالی می کرد، به سادگی کمی بیشتر می خورد تا انرژی خود را افزایش دهد و بدنش را سوخت رسانی کند.

جی گفت: «بعضی روزها ممکن است به کربوهیدرات بیشتری نسبت به روزهای دیگر نیاز داشته باشم، و این خوب است.

وزنه زدن تا 4 بار در هفته به بازسازی بدن کمک می کند

از آنجایی که دیگر مجبور نبود آنقدر زود از خواب بیدار شود، جی احساس می‌کرد هیچ بهانه‌ای برای ورزش نکردن هر روز ندارد و می‌دانست که اگر بیشتر روز بی‌حرکت بنشیند، برای سلامت روانش نیز مفید نخواهد بود.

جی برای اینکه خودش را در هنگام تمرین پاسخگو نگه دارد، با یک دوست مربی شخصی همکاری کرد و در اکثر هفته ها سه تا چهار بار با هم در باشگاه ورزش کردند.

جی تمرینات با وزنه را تحت دستور PT خود انجام داد، تمرینات را به قسمت های بدن (مانند شانه ها و پشت، عضله دوسر و سینه، پاها) تقسیم کرد، به طور بالقوه با یک جلسه کامل بدن در پایان هفته نیز. او گفت که یادگیری در مورد فواید تمرین دادن اعضای مختلف بدن در هر روز، و در نتیجه دادن زمان برای بازیابی آن عضلات، کاملاً برای جی شناخته شده بود.

او گفت که جی به تنهایی در خارج از باشگاه راه می رفت و از دوچرخه ورزشی در خانه استفاده می کرد.

جی گفت: “این خیلی زیاد است، اما من واقعا از آن لذت می برم.” “من هرگز این شخص نبودم.”

دیدن افزایش قدرت او انگیزه بخش بود

البته روزهایی بود که جی نمی خواست تمرین کند یا بدنش درد می کرد. او گفت که سخت بود، به خصوص در ژانویه که سرد و مرطوب بود.

به محض اینکه او شروع به دیدن نتایج کرد – هم از نظر تغییر ظاهر و هم از نظر افزایش وزن در باشگاه – انگیزه بیشتری برای ادامه دادن احساس کرد.

جی می‌گوید: «وقتی می‌توانستم حتی یک بار بیشتر از هفته قبل یک تمرین را انجام دهم، این بخش جالبی بود، چون می‌دانستم از نظر بدنی قوی‌تر شده‌ام.»

جی گفت: “شما هر هفته پیشرفت نمی کنید، ممکن است هر دو هفته یکبار باشد، اما یک جلسه که این پیشرفت را داشته باشید، مفیدترین است زیرا به شما انگیزه می دهد تا بعد از آن یک هفته تمرین عالی دیگر انجام دهید.” “این فقط پیدا کردن کاری است که دوست دارید انجام دهید و به آن پایبند باشید.”

جی خودش را شگفت زده کرده است

جی هرگز باور نمی کرد که به آنچه که دارد برسد.

جی گفت: “اگر کسی در ژانویه عکسی از ظاهر من به من نشان می داد، دست او را گاز می گرفتم تا ببینم چگونه هستم.”

او گفت، اما او همچنین از اینکه چقدر احساس بهتری دارد شگفت زده شده است.

جی گفت: «تصویر «قبل و بعد» عالی به نظر می‌رسد، اما این احساسی است که من الان دارم، بیدار می‌شوم و انرژی برای به اشتراک گذاشتن با عزیزانم دارم، این بسیار ارزشمند است. من فقط نمی‌خواهم کاری را که انجام می‌دهم متوقف کنم.»

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع