لیندسی گراهام استدلال می کند که قانون اساسی به او در تحقیقات مداخله در انتخابات جورجیا «مصونیت مطلق» می دهد، پاسخی که یکی از دادستان های سابق آن را «ناراحت کننده» می خواند.

لیندسی گراهام و دونالد ترامپ با هم

وکلای گراهام می گویند جمهوری خواه کارولینای جنوبی بر اساس قانون اساسی ایالات متحده از مصونیت برخوردار است.

گراهام، یکی از وفادارترین متحدان رئیس جمهور سابق، در اوایل این ماه دستور داده شد تا در مقابل هیئت منصفه حاضر شود. رودی جولیانی، وکیل شخصی سابق ترامپ از دیگر افراد احضار شده است.

روزولت گفت: «بند سخنرانی یا مناظره، اگر فقط به متن نگاه کنید، به نظر می رسد درباره چیزهایی است که اعضای کنگره در زمین می گویند، اما دادگاه آن را گسترده تر خوانده است. سؤال این است که آیا دادگاه توصیف گراهام از قصد او را می‌پذیرد، در ابتدا، یا خودش می‌خواهد ماهیت گفتگوهای او را قبل از صدور حکم درباره ماهیت «قانونی» بودن آنها بررسی کند.

در تحلیلی که توسط NBC News منتشر شد، کارول سی لام، دادستان سابق ایالات متحده، پاسخ گراهام به این احضاریه را “ناراحت کننده” خواند و گفت که پاسخ قانونی سناتور یک تاکتیک تاخیری است که “توانایی گرجستان را برای بررسی فساد احتمالی انتخابات در داخل مرزهایش مختل می کند. “

از گراهام خواسته شده است که در مقابل یک هیئت منصفه بزرگ جورجیا در مورد تماس هایی که با برد رافنسپرگر داشته است شهادت دهد.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    گراهام با توصیف این تماس تلفنی مخالفت کرده و اصرار دارد که او فقط می‌خواست در مورد روند انتخابات ایالت بیشتر بداند.

    وکلای سناتور در پرونده‌ای در روز چهارشنبه در یک دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده اظهار داشتند که بدون توجه به این، مکالمات نمی‌تواند مورد بررسی قانونی قرار گیرد و این احضاریه – که روز دوشنبه توسط یک قاضی ایالت جورجیا تأیید شد – باید نادیده گرفته شود.

    رئیس جمهور سابق ایالات متحده دونالد ترامپ و سناتور لیندسی گراهام (R-SC) در یک رویداد اتاق شرقی برای میزبانی تیم فوتبال Clemson Tigers در کاخ سفید در 14 ژانویه 2019 در واشنگتن دی سی.الکس وانگ/گتی ایماژ

    • فانی ویلیس، دادستان منطقه فولتون، در حال بررسی تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و متحدانش برای تحت فشار قرار دادن مقامات جورجیا برای لغو پیروزی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بوده است.

      رافن اسپرگر در آن زمان در صحبت با وال استریت ژورنال گفت که گراهام با او تماس گرفته و به او پیشنهاد داده است که همه برگه های رای نامه ای را از شهرستان هایی که میزان امضاهای ناهماهنگ بالایی دارند، بیرون بیاورد. او قبول نکرد. رافنسپرگر گفت: «ما قوانینی داریم.

      آنها اصرار دارند که او توسط بند سخنرانی و بحث قانون اساسی محافظت می شود، که بیان می کند قانونگذاران فدرال “نباید در هیچ مکان دیگری” برای اظهاراتشان در طول جلسات قانونگذاری مورد بازجویی قرار گیرند. وکلا استدلال می کنند که تماس های تلفنی گراهام، به دلیل اینکه می توانند به طور بالقوه برای تدوین قوانین جدید مورد استفاده قرار گیرند، تحت این “حوزه قانونی” قرار می گیرند.

      سخنگوی دادستان ناحیه فولتون فوراً به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.

      با این حال، کرمیت روزولت، کارشناس حقوق اساسی در دانشگاه پنسیلوانیا، به اینسایدر گفت که استدلالی که وکلای گراهام مطرح می‌کنند حداقل «قابل قبول» است.

      موضوع، تماس‌های تلفنی است که گفته می‌شود گراهام در نوامبر 2020 با رافنس‌پرگر، یکی از هموطنان جمهوری‌خواهش که ترامپ بعداً به او فشار می‌آورد تا آرای لازم برای ادعای پیروزی در ایالت را پیدا کند، داشته است.

      وکلای سناتور لیندزی گراهام به دنبال لغو احضاریه مربوط به انتخابات 2020 هستند.

    • وکلای سناتور لیندسی گراهام استدلال می‌کنند که نمی‌توان جمهوری‌خواه کارولینای جنوبی را مجبور کرد که در برابر هیأت منصفه فولتون در مورد مداخله ادعایی در انتخابات شهادت دهد، زیرا ادعا می‌کنند که وی از «مصونیت مطلق» بر اساس قانون اساسی ایالات متحده برای تماس‌های تلفنی که با وزیر امور خارجه جورجیا داشت، برخوردار است. برد رافنسپرگر