گراهام درخواست لغو احضاریه در تحقیقات جورجیا ترامپ را ارائه می کند

سناتور لیندسی گراهام، RS.C.، در جلسه استماع بودجه سال مالی 2023 برای FBI در واشنگتن، در 25 مه 2022. / اعتبار: تینگ شن / AP

وکلای گراهام نوشتند: “سناتور گراهام نگران امنیت انتخابات و اطمینان از ایمن بودن روش های رای گیری غایب مدت ها قبل از انتخابات 2020 بوده است.”

پرزیدنت جو بایدن با کمتر از 12000 رای یا 0.5 درصد در گرجستان پیروز شد. گراهام در گذشته به تماس های تلفنی اعتراف کرده و هرگونه اتهامی مبنی بر تخلف را رد کرده است. گفتن “رو به روی ملت” در ژانویه که او “درباره نحوه عملکرد سیستم در مورد رای گیری از طریق پست، رای گیری، پرسید.”

رافنسپرگر در برابر کمیته 6 ژانویه مجلس شهادت داد در 21 ژوئن 2022. رافنسپرگر گفت که کاخ سفید، از جمله رئیس دفتر ترامپ، مارک میدوز، 18 بار با دفتر رافنسپرگر تماس گرفت و پیامک داد تا تماس برقرار کند.

رافنس اسپرگر گفت که ترامپ همچنین با بازپرس ارشد وزیر امور خارجه که نظارت بر ممیزی انتخابات را برعهده داشت، تماس گرفت و به او گفت که “هنگامی که پاسخ درست داده شود، مورد تحسین قرار خواهی گرفت.” آن تماس، مانند تماس با رافنسپرگر، توسط Meadows انجام شد.

دادستان ها در احضاریه گراهام مدعی شدند که وی پس از انتخابات 2020 با برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا صحبت کرده و از او “در مورد بررسی مجدد برخی از برگه های رای غایب در گرجستان به منظور بررسی احتمال نتیجه مطلوب تر” برای ترامپ سوال کرده است.

گراهام کیتس در گزارش این داستان مشارکت داشت.

وکلای دادگستری ادعا کردند که گراهام “خود را به روند انتخابات جورجیا تزریق نکرد و هرگز سعی نکرد نتیجه هیچ انتخاباتی را تغییر دهد.”

دفتر ویلیس هنوز به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

این احضاریه خواستار آن است که گراهام از 2 تا 31 اوت برای شهادت در دسترس باشد. وکلای او استدلال کردند که او نمی تواند برای این مدت طولانی در دسترس باشد، زیرا می تواند در نقش او در مجلس سنا اختلال ایجاد کند. آنها گفتند که نقش او به عنوان یک سناتور به او “مصونیت حاکمیتی” از شهادت می دهد.

با فرار رئیس جمهور از کشور، نخست وزیر سریلانکا وضعیت فوق العاده اعلام کرد

وکلای گراهام نوشتند: “مکالمه در مورد برگه های رای غیابی و رویه های جورجیا بود.”

ده ها نفر در میان سیل شدید ویرجینیا ناپدید شدند

ویدئوی Uvalde به خشم نسبت به تاخیر در واکنش پلیس دامن می زند



منبع

ترامپ با رافنسپرگر تماس گرفت در 2 ژانویه 2021، از او خواست 11780 رای یا به اندازه کافی برای برنده شدن او در ایالت “پیدا کند”. آقای ترامپ در ضبط صوتی این تماس که در اختیار سی بی اس نیوز قرار گرفته است، شنیده می شود: «مردم گرجستان عصبانی هستند، مردم این کشور عصبانی هستند». “و هیچ اشکالی ندارد که بگوییم، می‌دانی، اوم، دوباره محاسبه کرده‌ای.”

سناتور جمهوری‌خواه لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی روز چهارشنبه در تلاشی برای اجتناب از شهادت در جورجیا درباره تلاش‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق برای لغو نتایج انتخابات 2020 این ایالت، درخواستی را به دادگاه فدرال ارائه کرد.

وکلای گراهام در طرح خود استدلال کردند که مکالمات او با رافنسپرگر در “حوزه قانونگذاری” قرار می گیرد، زیرا تماس های او به مسئولیت های او به عنوان رئیس کمیته قضایی مجلس سنا مربوط می شد.

سناتور لیندزی گراهام، RS.C، در جلسه استماع بودجه سال مالی 2023 FBI در واشنگتن، در 25 مه 2022، گوش می دهد.   / اعتبار: تینگ شن / AP

در اوایل این ماه، فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون گراهام و چند تن دیگر از متحدان ترامپ را احضار کرد به دنبال وادار کردن آنها به شهادت در مقابل هیئت منصفه ویژه در تابستان امسال. بقیه احضار شده شامل رودی جولیانی وکیل سابق ترامپ و کلتا میچل، کنت چسبرو و جنا الیس وکلای مبارزات انتخاباتی بودند.