لیز چنی پس از انتقاد سناتور از FBI به تد کروز از “آفتاب پرست” انتقاد کرد.

به گفته وزارت دادگستری آمریکا، ماموران اف‌بی‌آی در اوایل این ماه، املاک مار-آ-لاگو ترامپ را بازرسی کردند و جعبه‌هایی از اسناد را برداشتند که برخی از آن‌ها کاملاً طبقه‌بندی شده بودند و حاوی اسرار بود که در صورت فاش شدن علنی می‌توانست به منافع ایالات متحده آسیب «بسیار جدی» وارد کند. دولت ماه ها به دنبال این اسناد بود، اما رئیس جمهور سابق از تحویل آنها خودداری کرد.

اگرچه بلافاصله مشخص نشد که چه چیزی باعث توئیت چنی شده است، اما این توبیخ شدید به دنبال اضطراری ویدیویی در توییتر بود که در آن کروز در حال حمله به اف‌بی‌آی به دلیل تحقیقاتش درباره دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و مدیریت او با مواد طبقه‌بندی شده دیده می‌شود. در این ویدئو که در یک رویداد کمپین انتخاباتی جورجیا در آخر هفته ضبط شد، کروز خواستار “تمیز کردن کامل خانه” در FBI شد و جستجوی آژانس در املاک ترامپ در فلوریدا را “سوءاستفاده وحشتناک از قدرت” نامید.

این مقاله در ابتدا در HuffPost ظاهر شد و به روز شده است.

مربوط…



منبع

جمهوری‌خواهان در روزهای پس از جست‌وجو، حملات علیه اف‌بی‌آی را تشدید کردند و برخی از قانون‌گذاران جمهوری‌خواه خواستار کاهش بودجه این آژانس شدند. یکی از نامزدهای حزب جمهوری خواه حتی به شوخی گفت که مریک گارلند، دادستان کل «احتمالاً باید اعدام شود». این لفاظی ها موجی از تهدیدها را علیه مجریان قانون برانگیخته است.

نماینده لیز چنی (رئیس وایو) روز سه‌شنبه سناتور تد کروز (تگزاس) را به دلیل عدم رعایت اصول مورد انتقاد قرار داد و او را “آفت‌پرست‌پرستی که هر زمانی هر چیزی می‌گوید” خواند.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه شنبه در مراسمی در پنسیلوانیا، حملات علیه اف بی آی را “ناراحت کننده” خواند.

“مشاهده حملات جدید به اف بی آی خسته کننده است. بایدن گفت: تهدید جان ماموران مجری قانون و خانواده های آنها به دلیل اجرای قانون و انجام وظایفشان. من با کاهش بودجه پلیس مخالفم. من همچنین با کاهش بودجه FBI مخالفم.»

کروز بعداً روز سه شنبه با یک توییت توهین آمیز به چنی پاسخ داد.