قانونگذاران داکوتای شمالی که در انتظار شکایت هستند، یک میلیون دلار برای دفاع از محدودیت سنی کنگره تخمین می زنند

بیسمارک، ND (AP) – قانونگذاران داکوتای شمالی منتظر یک چالش قانونی برای محدودیت سنی پیشنهادی کنگره هستند و برای دفاع از این اقدام تا دادگاه عالی ایالات متحده یک میلیون دلار تخمین می زنند، چیزی که برخی ناظران آن را یک مورد آزمایشی محتمل می دانند.

یک هیئت عالی قانونگذاری روز چهارشنبه به اتفاق آرا برآورد هزینه 1 میلیون دلاری برای ایالت را برای دفاع از محدودیت سنی پیشنهادی در ابتکار قانون اساسی تصویب شده برای رای گیری 11 ژوئن تصویب کرد. برخی از محققان حقوقی و ناظران سیاسی گفته اند که محدودیت سنی ایالتی برای اعضای کنگره خلاف قانون اساسی است. آنها به یک حکم دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1995 در مورد محدودیت های دوره ای استناد می کنند که ایالت ها نمی توانند شرایط کنگره را فراتر از شرایط موجود در قانون اساسی ایالات متحده تعیین کنند.

سناتور جمهوریخواه جان میردال گفت: «فکر می‌کنم قصد واضحی، خواه از طریق رسانه‌ها و سخنگوی خودشان باشد، می‌بینم که هدف در اینجا دعوی قضایی است، و آنها از روند اقدامات آغاز شده برای پیشبرد این دعوی استفاده می‌کنند».

براد بکدال، سناتور جمهوری خواه گفت که او “کاملا” پیش بینی می کند که یک چالش محدودیت سنی در دادگاه عالی ایالات متحده تجدید نظر شود.

این اقدام در صورتی که در دوره مجلس نمایندگان یا سنا 81 ساله شوند، از شرکت در کنگره جلوگیری می کند. تاثیر مالی 1 میلیون دلاری در برگه رای درج خواهد شد.

جرد هندریکس، رئیس Measure، این شماره را «کاملاً متورم» خواند و گفت که محدودیت‌های سنی محبوب هستند.

«بیش از 40000 نفر طومار ما را برای قرار دادن این اقدام در صندوق رای امضا کردند. باید انتظار داشت که دولت از چیزی دفاع کند که مردم به وضوح می خواهند. این به معنای واقعی کلمه وظیفه دادستان کل ما است که از قانون اساسی و قوانین ما دفاع کند. هندریکس در ایمیلی گفت: اگر کسی نمی‌خواهد کار دفاع را انجام دهد، نباید در این موقعیت‌ها قرار بگیرد.

مشخص نیست چه کسی محدودیت سنی را به چالش می کشد، در صورت تصویب. به گفته کلر نس، معاون دادستان کل، کسی می تواند محدودیت سنی را به چالش بکشد که در ظاهر آن خلاف قانون اساسی است، یا یک نامزد تحت تأثیر می تواند شکایت کند.

این اقدام، دادستان کل داکوتای شمالی را ملزم می‌کند که «با غیرت» از محدودیت سنی دفاع کند و به هر رأی‌دهنده‌ای وجه قانونی برای اجرای این محدودیت سنی می‌دهد. سناریو.

نس گفت که ایالت احتمالا باید یک دستیار ویژه دادستان کل استخدام کند که هزینه های آن بسته به مسائل حقوقی مطرح شده توسط طرف مقابل، نرخ ساعتی وکیل و اینکه آیا پرونده به تجدیدنظر می رسد یا خیر، می تواند متفاوت باشد. او به قانونگذاران گفت که هزینه ها به راحتی می تواند صدها هزار دلار باشد.

من فکر نمی کنم که 1 میلیون دلار به عنوان یک رقم بالا غیر منطقی باشد. نس گفت، ممکن است فراتر از این باشد.

این اقدام هیچ یک از مدیران فعلی را از فعالیت مجدد باز نمی دارد. مسن ترین عضو هیئت سه نفره کنگره داکوتای شمالی، سناتور جمهوری خواه جان هوون با 67 سال سن است. داکوتای شمالی در گذشته دارای سناتورهای هشت ساله بوده است، از جمله کوئنتین بوردیک، دموکرات، که در سال 1992 در سن 84 سالگی درگذشت.

در حالی که این ابتکار فقط برای کرسی‌های کنگره اعمال می‌شود، اما در سال جاری انتخابات، جو بایدن، رئیس‌جمهور 81 ساله، و رئیس‌جمهور سابق، دونالد ترامپ، 77 ساله، در رقابت مجدد انتخاباتی که سن و تناسب اندام آنها را مورد بررسی قرار داده است، رقابت خواهند کرد.

در این قانون آمده است: «هیچ فردی را نمی‌توان برای یک دوره یا بخشی از دوره‌ای در سنا یا مجلس نمایندگان آمریکا انتخاب یا منصوب کرد، در صورتی که آن شخص تا 31 دسامبر سال قبل از آن به سن 81 سالگی برسد. پایان دوره.”

فشار این اقدام تابستان گذشته در میان بررسی های مربوط به سن و سلامت اعضای کنگره ظاهر شد. سناتور دموکرات دایان فاینشتاین سال گذشته در سن 90 سالگی پس از مشکلات سلامتی درگذشت. میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوریخواه سنا، 82 ساله، سال گذشته دو بار در مقابل خبرنگاران یخ کرد.

منبع