ایالت نیویورک خواستار اطلاعات بیشتر در مورد وثیقه 175 میلیون دلاری ترامپ در پرونده کلاهبرداری مدنی است

نیویورک (AP) – چند روز پس از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا وثیقه 175 میلیون دلاری را برای جلوگیری از وصول فوری یک حکم کلاهبرداری مدنی در ایالت نیویورک ارسال کرد، وکلای ایالتی پنجشنبه خواستار کسب اطلاعات بیشتر در مورد اعتبار اوراق قرضه شدند.

دفتر لتیتیا جیمز، دادستان کل ایالت، اسنادی را به وکلای ترامپ یا پذیره نویس اوراق قرضه ارائه کرد تا 10 روز برای “توجیه” اوراق قرضه – اساساً برای نشان دادن اینکه شرکت می تواند از آن استفاده کند. این می تواند به معنای افشای اطلاعات بیشتر در مورد وثیقه ای باشد که ترامپ ارائه کرده است.

جلسه رسیدگی برای 22 آوریل تعیین شد.

یکی از وکلای ترامپ، کریستوفر کیس، گفت که جیمز در تلاش است تا پس از اینکه ماه گذشته دادگاه تجدید نظر به میزان قابل توجهی میزان وثیقه مورد نیاز برای تعلیق وصول را کاهش داد، یک «نزاع عمومی بی‌اساس در تلاشی ناامیدکننده برای بازیابی موضوعیت» ایجاد کند.

“یک شکار جادوگر دیگر!” کیسه در یک ایمیل نوشت.

پیامی برای درخواست نظر برای بیمه‌گر، شرکت بیمه تخصصی نایت گذاشته شد.

این اوراق که روز دوشنبه منتشر شد، حداقل به طور موقت ایالت را از مصادره احتمالی دارایی های ترامپ برای ارضای بیش از 454 میلیون دلاری که او پس از شکست در دادگاه بدهی دارد، متوقف کرد. پرونده ای که توسط دادستان کل دموکرات مطرح شد، ادعا می کند که ترامپ با دروغ گفتن در مورد ثروت خود از بانک ها و بیمه ها کلاهبرداری کرده است.

رئیس‌جمهور سابق و نامزد احتمالی جمهوری‌خواه این ادعاها را رد می‌کند و به این حکم اعتراض می‌کند.

ترامپ با ارسال این اوراق، قصد داشت در طول درخواست تجدیدنظر خود، زمان اجرای حکم را متوقف کند. اما کاملاً هموار پیش نرفته است.

ابتدا، سیستم دادگاه بایگانی روز دوشنبه را برای مدارک بیشتر، از جمله یک صورت مالی از بیمه تخصصی نایت، عقب انداخت. این اطلاعات در روز پنجشنبه ثبت شد و نشان می‌دهد که این شرکت بیش از 539 میلیون دلار دارایی دارد و شرکت بیمه اتکایی نایت بیمه با مسئولیت محدود بیش از 2.1 میلیارد دلار دارد.

سپس دفتر جیمز اخطاریه ای را ارسال کرد که در مورد کفایت اوراق قرضه استثنا قائل می شود – حرکتی که برندگان قضاوت می توانند در برخی شرایط برای دریافت اطلاعات بیشتر از پذیره نویسان خارج از ایالت انجام دهند.

بیمه تخصصی نایت بخشی از گروه بیمه نایت مستقر در لس آنجلس در ویلمینگتون، دلاور است.

اطلاعیه دادستان کل اطلاعات خاصی را درخواست نمی کند. اما «توجیه» عموماً به معنای نشان دادن این است که پذیره نویس از نظر مالی سالم است و در صورت تأیید قضاوت، قادر به پرداخت مبلغ اوراق است.

یک دادگاه استیناف ایالتی همچنین در یک پرونده غیرمرتبط اعلام کرده است که باید نشان دهد که اوراق قرضه “به اندازه کافی توسط دارایی های قابل شناسایی وثیقه شده است.”

دان هانکی، رئیس گروه بیمه نایت، روز دوشنبه به آسوشیتدپرس گفت که از پول نقد و اوراق قرضه به عنوان وثیقه برای اوراق استیناف ترامپ استفاده شده است.

___

مایکل آر. سیساک، نویسندگان آسوشیتدپرس در نیویورک و برایان اسلودیسکو در واشنگتن مشارکت داشتند.

منبع