شکست میان ترم GOP “تقصیر من نبود”

ترامپ در سایت رسانه اجتماعی خود Truth Social نوشت: «تقصیر من این نبود که جمهوری‌خواهان در دوره میان‌دوره‌ای انتظارات را برآورده نکردند».

ترامپ تنها یک هفته پس از روز انتخابات به طور رسمی نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری 2024 را اعلام کرد. او در طی سخنرانی اعلامی خود گفت: “حزب جمهوری خواه باید در میان دوره ای بهتر عمل می کرد”، با این استدلال که حزب او انتظار زیادی از نتایج میان دوره ای داشت.

چندین نفر در حزب جمهوری خواه آشکارا ترامپ را به خاطر نمایش ناامیدکننده حزب جمهوری خواه سرزنش کردند، از جمله رئیس سابق مجلس نمایندگان، پل رایان (رئیس جمهور) که رئیس جمهور سابق را “بلیت ما را کشانده” خواند. سناتور میت رامنی (رئیس یوتا) گفت تایید ترامپ مانند “بوسه مرگ” است.

اما روز یکشنبه، ترامپ استدلال کرد که مدیریت جمهوری‌خواهان با «مسئله سقط جنین» بود که مانع از شانس میان‌دوره‌ای آنها شد. ترامپ در پست اجتماعی حقیقت خود استدلال کرد کسانی که برای چندین دهه به ممنوعیت سقط جنین فشار می آوردند «به سادگی ناپدید شده اند و دیگر دیده نمی شوند».

دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، سال 2023 را با تأمل در انتخابات میان دوره ای 2022 آغاز کرد و استدلال کرد که او مقصر عملکرد ضعیف تر از حد انتظار حزب جمهوری خواه نیست.

مبارزات انتخاباتی او از زمان اعلام 15 نوامبر او نسبتاً ساکت بوده است و خود ترامپ درگیر رسوایی‌های متعددی از جمله میزبانی از یک ملی‌گرای سفیدپوست برجسته برای شام و انبوهی از مسائل حقوقی بوده است.

مربوط…



منبع

علیرغم خواسته‌های بسیاری از جمهوری‌خواهان، ترامپ پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای، با برگزاری چندین راهپیمایی، حمایت از برخی نامزدهای راست‌گرا و ارائه نکاتی درباره آینده سیاسی خود، جایگاه بالایی را حفظ کرد.

ترامپ همچنین در مورد هزینه‌ها به میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا (رئیس کالیفرنیا) اعتراض کرد. (به طور خاص، ترامپ به «دلارهای احمق میچ» اشاره کرد.)