سناتور باب منندز با ممانعت از اجرای اتهامات قضایی در پرونده رشوه خواری مورد ضرب و شتم قرار گرفت

سن باب منندزDN.J.، روز سه شنبه به اتهام توطئه او و همسرش برای ایجاد مانع در اجرای عدالت در پرونده رشوه علیه آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

جایگزینی کیفرخواست علیه منندز و همسرش، نادین، تعداد کل اتهامات فدرال را که زمانی رئیس قدرتمند کمیته روابط خارجی سنا با آن روبرو بود، به 18 می رساند.

کیفرخواست جدید تنها چند روز پس از آن منتشر شد که یکی از متهمان منندز، تاجر نیوجرسی، خوزه اوریبه، اعتراف کرد و موافقت کرد با تحقیقات همکاری کند.

این سند به ملاقات نادین منندز با اوریبه در سال 2022 اشاره می‌کند، پس از آن که بازرسان فدرال احضاریه‌هایی را برای جستجوی اطلاعات در مورد پرداخت‌هایی که او در یک خودروی لوکس برای او انجام داده بود، صادر کردند، که به گفته دادستان‌ها بخشی از طرح رشوه‌گیری بود. او از اوریبه پرسید که به بازپرسان چه می‌گوید، و او گفت که به آنها می‌گوید که این یک وام است. طبق کیفرخواست، او به او گفت که “به نظر خوب است”.

در کیفرخواست آمده است که سناتور ابتدا وکیل خود را به بازپرسان می‌گوید که از پرداخت‌های خودرو یا وام مسکن از سوی تاجر دیگری که به گفته دادستان‌ها نیز بخشی از طرح رشوه است، بی‌اطلاع است. در کیفرخواست آمده است که او بعداً از وکیلش خواست به بازپرسان بگوید که متوجه شده است که آنها وام بوده‌اند، در حالی که او “خوب می‌دانست” که “وام نبوده، بلکه پرداخت رشوه است”.

سناتور روز سه شنبه در بیانیه ای اتهامات جدید را “سوء استفاده آشکار از قدرت” خواند.

او گفت: «دولت مدت‌هاست می‌دانست که من از وام‌هایی که به همسرم داده شده بود و به بازپرداخت وام‌هایی که به همسرم داده شده بود و کمک کردم آنها را بازپرداخت کردم.

وی افزود: “من بی گناهم و هر چقدر هم که اتهامات زیادی بر آنها انباشته شود، این را ثابت خواهم کرد.”

وکلای باب و نادین منندز بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

دادستان ها ادعا می کنند که منندز و همسرش از نفوذ سیاسی خود برای به دست آوردن صدها هزار دلار رشوه از جمله «نقد، شمش طلا، پرداخت وام مسکن، غرامت برای یک شغل کم یا بدون حضور، یک وسیله نقلیه لوکس و … استفاده کرده اند. سایر اقلام با ارزش.”

کیفرخواست جایگزین سومین کیفرخواست از زمانی است که آنها برای اولین بار در سپتامبر متهم شدند.

هر دو اعتراف به بی گناهی کرده اند.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع