جیسون پالمر، دموکراتی که اولین شکست اولیه بایدن را به ارمغان آورد، کیست؟

پرزیدنت جو بایدن اولین شکست خود را تا کنون در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری دموکرات ها به دست مردی که تا قبل از سه شنبه شب تعداد کمی از او را می شناختند به دست آورد: جیسون پالمر، سرمایه گذار خطرپذیر.

نامزد کمتر شناخته شده از بالتیمور در رقابت نامزدی دموکرات های ساموآی آمریکا برنده شد. در حالی که پالمر در قلمرو کوچک ایالات متحده – که کمتر از 100 نفر در آن شرکت می‌کنند – پیروز شد، پس از تسلط رئیس‌جمهور بر رقابت‌های سه شنبه سوپر در سراسر کشور، راهپیمایی فرمانده بایدن به سمت نامزدی دموکرات‌ها را کند نخواهد کرد.

«افتخار دارم که پیروزی خود را در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری ساموآی آمریکا اعلام کنم. با تشکر از انجمن باور نکردنی برای حمایت شما. این برد گواهی بر قدرت صدای ماست. پالمر گفت: ما با هم می توانیم رویای آمریکایی را بازسازی کنیم و آینده روشن تری را برای همه رقم بزنیم یک پست در X.

یکی از مقامات کمپین پالمر به سی ان ان گفت که نامزد سه کارمند کمپین تمام وقت در محل حضور داشت، اما خودش از جزیره دیدن نکرد و در عوض در رویدادها ظاهر شد.

پالمر در مصاحبه ای با لورا کوتس از سی ان ان در اوایل روز چهارشنبه گفت که از پیروزی روز سه شنبه خود “متعجب” شده است.

پالمر گفت: “من فقط مفتخرم که بگویم تیم محلی من کار فوق العاده ای انجام داد و فکر می کنم پیام ما واقعاً در مورد تمرکز بر آموزش، مراقبت های بهداشتی و تغییرات آب و هوایی طنین انداز شد.”

پالمر در حالی که بایدن را به خاطر «خدمات فوق‌العاده‌اش» تمجید کرد، از رئیس‌جمهور خواست که «مشعل را به نسل بعدی آمریکایی‌ها بدهد» و گفت که به مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری خود ادامه خواهد داد.

پالمر، که هرگز سمت سیاسی نداشته است، در نوامبر پیشنهاد بلندپروازانه خود را برای کاخ سفید آغاز کرد. او در حال حاضر شریک New Markets Venture Partners است، یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر، و قبلاً در بنیاد بیل و ملیندا گیتس، مایکروسافت و کاپلان، طبق پروفایل لینکدین او کار می کرد.

این مرد 52 ساله در وب سایت کمپین انتخاباتی خود اذعان می کند که نامزدی او یک پیشنهاد طولانی “با شانس بسیار کمی برای برنده شدن” است و ادعا می کند که کمپین او بیشتر بر “ایده ها، راه حل ها و تغییر گفتگو” متمرکز است. او در این سایت گفت که او در انتخابات مقدماتی دموکرات ها شرکت می کند، “زیرا (1) من یک دموکرات هستم، و (2) ما نمی خواهیم نقش خراب کننده ای در این انتخابات ایفا کنیم.”

او در مورد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نامزد پیشتاز نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری و احتمالا بایدن گفت: «این مهم ترین انتخابات قرن بیست و یکم است و بسیار مهم است که ترامپ را از بازگشت به قدرت برای دوره دوم دور نگه داریم. رقیب در ماه نوامبر

کمپین بایدن از پیش‌بینی‌هایی که نشان می‌داد رئیس‌جمهور ساموآی آمریکایی را از دست داده بود، کنار گذاشت و یکی از مقامات ستاد انتخاباتی آن را «اخبار احمقانه» خواند.

مقامات کمپین خود را دیدند که عصر سه‌شنبه به خبرنگاران می‌گویند که انتظار می‌رود تعداد بسیار کمی رای در ساموآی آمریکایی باشد و اشاره کردند که مایکل بلومبرگ در رقابت دموکرات‌ها در آنجا در سال 2020 پیروز شد.

مسئول کمپین انتخاباتی بایدن که برای جزئیات بیشتر تحت فشار قرار گرفته است، گفت که پالمر «سکوی مدافع ساموآی آمریکایی» دارد.

پالمر در ویدئویی که کاندیداتوری خود را اعلام کرد، قول داد که یک قهرمان برای جوانان آمریکایی باشد و طرح خود را برای “اقتصاد با استعدادی که توسط کارآفرینان ماموریت‌محور و سرمایه‌داری آگاه ساخته می‌شود” تبلیغ کرد.

سال گذشته، او در “انستیتوی سیاسی نیوهمپشایر” “انجمن نامزدهای کمتر شناخته شده” شرکت کرد و به عنوان یکی از 18 نامزد دموکرات ریاست جمهوری که فاقد نام ملی هستند ظاهر شد.

این داستان با گزارش های اضافی به روز شده است.

MJ Lee از CNN در این گزارش مشارکت داشت.

برای اخبار و خبرنامه های CNN بیشتر، یک حساب کاربری در CNN.com ایجاد کنید

منبع