سازمان ترامپ در یک محاکمه محرمانه شکست خورد و به دلیل سرپیچی از احضاریه هیئت منصفه با تحقیر دادگاه محاکمه شد.


اسلحه های دونالد ترامپ ضربدری

دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده، هنگام اعلام توافق با گواتمالا در مورد افرادی که به دنبال پناهندگی در دفتر بیضی شکل کاخ سفید در 26 ژوئیه 2019 در واشنگتن دی سی هستند، مکث می کند.BRENDAN SMIALOWSKI/AFP از طریق Getty Images

  • سازمان ترامپ سال گذشته یک محاکمه محرمانه یک روزه را از دست داد و با تحقیر برگزار شد.

  • یک قاضی نیویورک دریافت که این دادگاه به احضاریه های هیئت منصفه و دستورات دادگاه پاسخ نداد.

  • این شرکت به طور جداگانه در یک محاکمه جنایی به اتهام کلاهبرداری در این ماه شکست خورد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، که برای اولین بار در مورد این محاکمه گزارش داد، سازمان ترامپ در سال 2021 پس از شکست در یک محاکمه مخفی یک روزه به دلیل امتناع از اجرای احضاریه های هیئت منصفه و دستورات دادگاه، به دادگاه تحقیر شد.

دستور قضایی مبنی بر از دست دادن سازمان ترامپ در این پرونده روز سه‌شنبه با حذف اطلاعات هویتی منتشر شد. نیویورک تایمز تأیید کرد که به سازمان ترامپ اشاره کرده است و جزئیات این دستور با سابقه سازمان ترامپ در سرپیچی از تحقیقات در مورد رفتار آن مطابقت دارد.

قاضی، خوان مرچان، دادگاه را در 7 اکتبر 2021، پس از اینکه شرکت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ از چهار احضاریه هیئت منصفه و سه حکم دادگاه پیروی نکرد، برگزار کرد و حکم خود را در 8 دسامبر 2021 صادر کرد.

«بررسی کل رکوردها، نمی‌توان شکی در این مورد داشت [the Trump Organization’s] مرچن نوشت: “علیرغم هشدارهای واضح، شرکت ضرب الاجل پس از مهلت را از دست داد، هرگز به ابطال احضاریه ها و هرگز درخواست مداخله دادگاه نرفت. برخی از احضاریه ها تا حد زیادی نادیده گرفته شد و دیگری به طور کامل نادیده گرفته شد.”

دفتر دادستان منطقه منهتن در ژوئیه 2021 اتهامات کلاهبرداری جنایی را علیه این شرکت مطرح کرد. در دادگاه اوایل این ماه که مرچن نیز بر آن نظارت داشت، مجرم شناخته شد.

جزئیات موجود در سفارش مرچن با دعوای قضایی موازی که توسط دفتر دادستان کل نیویورک مطرح شده بود، مطابقت داشت، که همچنین پس از مبارزه با احضاریه‌های احضاریه، به دستورات تحقیر آمیز منجر شد. در پرونده های دادگاه، دفتر دادستان کل گفت که این شرکت “مهاجرت های ایمیل” را به منظور به تاخیر انداختن تولید اسناد و شهادت مدیران عامل مقصر می داند. به نظر می‌رسد که همین «مهاجرت‌های ایمیل» در سفارش دسامبر Merchan بارها و بارها ظاهر می‌شوند.

«از نظر این دادگاه، غیرقابل قبول است که [redacted] اسنادی که ظاهراً توسط بخش فناوری اطلاعات شرکت شناسایی و کنار گذاشته شده بودند، به فروشنده eDiscovery ارسال نشدند و به سادگی تا چهار ماه بیکار ماندند.”

مرچان گفت که اسناد باید زودتر از اینها تهیه می شدند، علیرغم وجود مشکلات احتمالی ایمیل.

مرچان نوشت: «شکی نیست که اسناد زیادی وجود داشته و تحت کنترل پاسخگو بوده و هنوز تولید نشده اند. نه تنها سوابق این را نشان می دهد، بلکه [redacted] چندین بار این نکته را پذیرفته است.”

دفتر دادستانی کل نیویورک در اوایل سال جاری یک شکایت مدنی علیه ترامپ و شرکتش تنظیم کرد و مدعی شد که قوانین متعددی درباره تقلب مدنی را زیر پا گذاشته است. تحقیقات دادستان منطقه منهتن همچنان ادامه دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع