دموکرات برنده پست انتخاباتی آریزونا نسبت به توطئه گر GOP شد

فونتس یک تفنگدار دریایی سابق و دادستان محلی است که کمپین خود را بر اساس تعهدات خود برای محافظت از حقوق رای به عهده گرفت. او در سال 2020 صندلی خود را به عنوان ضبط کننده شهرستان ماریکوپا پس از یک دوره به یک جمهوری خواه از دست داد.

فینچم، بلیک مسترز، نامزد جمهوری‌خواه مجلس سنای آریزونا و سایر جمهوری‌خواهان روز جمعه از مدت زمانی که برای شمارش آرا در آریزونا طول می‌کشد، شکایت کردند.

فونتس گفت: “اگر برنده می شدند، شکایت نمی کردند.” “و بنابراین این همه چیزهایی را که باید گفته شود، می گوید.”

فونتس که قبلا بر بخش‌هایی از سیستم انتخاباتی پرجمعیت‌ترین شهرستان آریزونا نظارت می‌کرد، گفته بود که مارک فینچم جمهوری‌خواه در صورت پیروزی، خطری برای دموکراسی محسوب می‌شود. وزیر امور خارجه، با همکاری فرماندار و دادستان کل، اختیارات گسترده ای برای بازنویسی قوانین انتخابات ایالت دارد و در تأیید نتایج نقش دارد.

او گفت: «این یک سیستم بسیار دقیق و بسیار دقیق است. “سیستم انتخاباتی کانتی ماریکوپا و بقیه آریزونا از طریق ارتباط، تنها سیستم انتخاباتی است که به شدت مورد بررسی قرار گرفته است. و آنها در آنجا کار بزرگی انجام می دهند.”

فونتس گفت که با وجود اینکه فینچم از زمان بسته شدن صندوق های رأی سه شنبه شب، از نظر ریاضی پیشتاز خود را تغییر داده است، با وجود ادامه شمارش آرا توسط مقامات انتخاباتی، جشن زیادی نخواهد گرفت. آسوشیتدپرس اعلام کرد که او جمعه شب پس از افزایش پیشتازی او با آخرین دسته از نتایج انتخابات، برنده شد

فونتس در مورد سیستم انتخاباتی آریزونا و سیستمی که او به اجرای آن کمک کرد که توسط کانتی ماریکوپا استفاده می‌شد، صحبت کرد، سیستمی که صدها هزار برگه رای دیررس را فقط در چند روز پردازش می‌کند تا هر روز عصر برای چند روز شمارش آرا را انجام دهد تا زمانی که همه آرا شمارش شوند.

فینچم به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین جمهوری‌خواهان کاندیدای پست‌های وزیر خارجه در سراسر کشور ظاهر شده بود که به دروغ ادعا می‌کرد که بایدن به طور قانونی انتخاب نشده است. او پس از پیروزی بایدن در سال 2020 در انتخابات آریزونا تغییرات قابل توجهی را در انتخابات آریزونا مطرح کرده بود و مورد حمایت ترامپ قرار گرفت.

هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده در انتخابات 2020 وجود نداشت، از جمله در آریزونا، جایی که بررسی ها در مورد رای گیری پیروزی محدود بایدن را تایید کرد.

فونتس جدیدترین در میان گروهی از نامزدهای دموکرات برای پست های بالای ایالتی است که نامزدهای حزب جمهوری خواه را شکست داد که پیروزی بایدن در برابر دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق را زیر سوال برد. او گفت زمان آن فرا رسیده است که افکار عمومی و مطبوعات از آنها کنار بیایند.

فینیکس (AP) – آدریان فونتس، دموکرات، روز جمعه با شکست رقیب جمهوری‌خواه که در تجمع 6 ژانویه که قبل از حمله خشونت‌آمیز به ساختمان کنگره آمریکا برگزار شد و گفت که پیروزی جو بایدن را در انتخابات تایید نمی‌کرد، برنده شد. دولت

او با کری لیک، کاندیدای جمهوری خواه برای فرمانداری، در دعوی حقوقی به دنبال خلاص شدن از شر ماشین هایی که آرا را برای انتخابات میان دوره ای جدول بندی می کنند و جایگزینی آن روند با شمارش دستی همه آرا در ایالت، پیوست. کارشناسان انتخاباتی می‌گویند شمارش کامل دست‌ها می‌تواند به طرز دردناکی کند باشد، مستعد خطاهای انسانی است و به اندازه آمارگیری‌های ماشینی دقیق نیست.

فونتس گفت: “من برای مدتی زیاد غوغا نمی کنم یا جشن نمی گیرم.” من می‌دانم که از نظر آماری ممکن است برای آقای فینچم غیرممکن باشد که ما را شکست دهد، اما تعداد زیادی رای وجود دارد که هنوز جدول‌بندی نشده‌اند، و من می‌خواهم به آن رای دهندگان احترام بگذارم. من می خواهم به قولم وفادار بمانم.»

پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی ایالت در ماه اوت، فینچم گفت که می خواهد حاکمیت قانون را به انتخابات در ایالت بازگرداند و اعلام کرد: “در حال حاضر، ما بی قانونی داریم.”

فونتس گفت که این سیستم به این صورت طراحی شده است.

در این دادخواست ادعا شده بود که دستگاه های شمارش آرای مورد استفاده در آریزونا قابل اعتماد نیستند، ادعایی که هیچ مدرکی برای آن وجود ندارد. آنها در حال اعتراض به تصمیم یک قاضی فدرال برای رد شکایت خود هستند.

شما همان کاری را که با بازنده دردناک در زمین بازی کلاس چهارم انجام می دهید، انجام می دهید. شما آنها را نادیده می گیرید و به حرکت خود ادامه می دهید.» او گفت: «آنها داستان نیستند.»



منبع