در نبراسکا، یک نامزد الهام گرفته از ترامپ شکاف را در حزب جمهوری خواه ایجاد کرد

لیندستروم، سناتور ایالتی 41 ساله که برای نبراسکا نیز فوتبال بازی می‌کرد، کمپینی را اجرا می‌کند که مربوط به دوران پیش از ترامپ است. او همکاری با دموکرات‌ها در مجلس تک مجلسی نبراسکا را برجسته می‌کند و در حالی که می‌گوید از دوبار رای دادن به ترامپ پشیمان نیست، گفت که در سال 2024 «چهره جدیدی» را ترجیح می‌دهد.

لیندستروم گفت: “سبک و برندی که در حال حاضر در حزب جمهوری خواه در جریان است، گوه های زیادی ایجاد کرده است.” “این واقعا سالم نیست.”

در جمع آوری کمک های مالی چهارشنبه برای لیندستروم در یک رستوران ایتالیایی مجلل در اوماها، حدود نیمی از 22 نفری که مصاحبه شدند گفتند که در سال 2020 به بایدن رای دادند. تعداد انگشت شماری احزاب را تغییر دادند تا به لیندستروم در انتخابات مقدماتی رای دهند.

او گفت: «ترامپیسم بر تصویر داخلی و خارجی ما به عنوان یک دولت تأثیر خواهد گذاشت. ما نیاز داریم که نبراسکا از منظر تجاری یک ایالت جذاب باشد.

برای خبرنامه صبح از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

لی تری نماینده سابق اوماها، یکی از حامیان هربستر، گفت: “این همه چیز است.” تعداد زیادی از افراد ترامپ در نبراسکا هستند.

او گفت: “هر ادعایی که برای من ارسال شده است 100٪ کاملاً نادرست است.”

هربستر نیز مانند ترامپ، مشروعیت انتخابات ایالات متحده را مورد تردید قرار می دهد. در Wahoo، او یک نظریه عجیب و غریب در مورد از دست دادن رئیس جمهور سابق ارائه کرد.

هربستر از سنت های سیاسی نبراسکا استفاده یا علاقه چندانی به آن ندارد. او خواستار پایان دادن به سیستم انتخابات غیرحزبی ایالتی، حذف هیئت آموزش ایالتی شد و گفت که در اولین روز ریاستش، از اداره گردشگری می خواهد شعار عجیب خود را تغییر دهد: «نبراسکا. صادقانه بگویم، این برای همه نیست.»

ترامپ در این تماس گفت: «چارلز یک قهرمان سرسخت MAGA بود. وقتی در انتخابات مقدماتی به چارلز رأی می‌دهید، می‌توانید به RINOها و فروشندگان و بازنده‌هایی که بسیار ضعیف از ایالت شما نمایندگی می‌کنند، سرزنش کنید.

ریکتس که سال گذشته سعی کرد از ترامپ در مورد حمایت از هربستر صحبت کند، در مورد مخالفت خود با پیشنهاد هربستر صریح است. او اتهامات دست زدن را رد صلاحیت می داند. او گفت که اگر هربستر نامزد جمهوری خواهان شود، ریکتس او را تایید نخواهد کرد مگر اینکه از زنانی که این کار را برایشان کرده است عذرخواهی کند.

او بارها این اتهامات را به گردن ریکتز انداخته است، یک رئیس محافظه کار دو دوره ای که به دلیل محدودیت دوره نمی تواند دوباره نامزد شود. خانواده ریکتس با ترامپ دشمنی کرده اند. این کشور میلیون‌ها دلار را صرف آخرین تلاش برای جلوگیری از پیروزی ترامپ در نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ کرد. ترامپ سپس گفت که خانواده بهتر است «مراقب باشند».

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



Source link

هربستر، متحد دیرینه ترامپ که در جریان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره با اعضای خانواده ترامپ بود، در مقابل جیم پیلن، نایب السلطنه دانشگاه نبراسکا که توسط ماشین سیاسی قدرتمند خانواده ریکتس ایالت حمایت می شود، رقابت می کند. و برت لیندستروم، یک سناتور جوان ایالتی که حمایت میانه روها و دموکرات های باقی مانده حزب را جلب کرده است. بیش از 8000 دموکرات در هفته‌های اخیر احزاب خود را تغییر داده‌اند تا بر رقابت فرمانداری در ایالتی که اکثراً جمهوری‌خواه است، تأثیر بگذارند. نظرسنجی در روزهای پایانی قبل از رای گیری روز سه شنبه نشان می دهد که رقابت سه طرفه است.

جیم پیلن، نایب السلطنه دانشگاه نبراسکا و کاندیدای فرمانداری جمهوری خواه که توسط ماشین سیاسی قدرتمند خانواده ریکتس ایالت حمایت می شود، در کنوانسیون انجمن بانکداران نبراسکا در لا ویستا، نب، 5 می 2022 سخنرانی می کند. (Walker Pickering/ مجله نیویورک تایمز)

مانند ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016، هربستر با اتهاماتی مبنی بر بدرفتاری با زنان و تلاش برای استفاده از این واقعیت برای جلب حمایت مواجه است. دو زن، از جمله یک سناتور ایالتی، علناً او را به دست زدن در یک رویداد سیاسی در سال 2019 متهم کردند. هربستر این ادعاها را رد کرده و یک تبلیغ تلویزیونی پخش کرد که در آن از متهمانش انتقاد کرد.

در ماه ژوئیه، معاون او، سناتور سابق ایالت ترزا تیبودو، بلیط را کنار گذاشت و بعداً خودش وارد رقابت شد. او گفت هربستر علاقه چندانی به چیزی جز تلاش برای تقلید از ترامپ ندارد.

دیو هینمن، فرماندار سابق، جمهوری خواه که پس از ترک قدرت در لیست حقوق و دستمزد هربستر قرار داشت، گفت: «کمپین های پیلن و هربستر هر دو بر مسائل ملی متمرکز شده اند که کنترل کمی بر آنها دارند، و باید بیشتر بر مسائل دولتی متمرکز می شدند. . او هنوز تاییدی نکرده است.

او گفت: “نبراسکایی ها، ما دوست داریم مسائل را کشف کنیم و مشکلات خود را حل کنیم و خودمان فکر کنیم.”

واهو، نب – چارلز هربستر در رقابت برای فرمانداری نبراسکا، بهترین تقلید خود را از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا انجام می دهد.

پیلن نفوذ ترامپ در رقابت را کم اهمیت جلوه داد.

هربستر تلاش کمی برای درخواست تجدید نظر در خارج از حوزه انتخابیه ترامپ انجام می دهد. او سخنرانی‌های خود را، چه برای حامیان ترامپ در واهو و چه برای بانکداران در حومه اوماها، با ارائه «درود چهل و پنجمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد جی. ترامپ» آغاز می‌کند.

او حتی قول می‌دهد که «باتلاق» را پاک کند – اما منظورش لینکلن، پایتخت ایالت است.

اما تاثیر ترامپ در سایر ایالت ها، به ویژه در رقابت های دو طرفه برای فرمانداری، کمتر طلایی به نظر می رسد. در جورجیا، سناتور سابق دیوید پردو، منتخب ترامپ، در نظرسنجی‌ها از فرماندار برایان کمپ عقب‌تر است و باعث شد ترامپ از آن کمپین فاصله بگیرد. در آیداهو، رئیس جمهور سابق از چالش ستوان فرماندار جانیس مک گیچین در برابر فرماندار برد لیتل حمایت کرده است. مک گیچین برای به دست آوردن محبوبیت تلاش کرده است و ترامپ از زمان تاییدش در نوامبر به او اشاره ای نکرده است.

اما پیام هربستر در میان محافظه کاران ترامپ طنین انداز شد و به زودی یکی از رقبای او نیز از آن پیروی کرد. پیلن، مدافع سابق دفاعی 66 ساله تیم فوتبال دانشگاه نبراسکا با رفتار پدربزرگ، قول داد که نظریه نژادی انتقادی را در دانشگاه نبراسکا ممنوع کند و زنان ترنسجندر را از شرکت در ورزش زنان یا استفاده از حمام زنان منع کند.

هربستر مانند الگوی سیاسی خود – و پشتیبان اصلی خود – ثابت می کند که یک توپ ویرانگر سیاسی تک نفره است. در ایالتی که مدت‌ها به خاطر سیاست‌های نجومی، مشارکتی و در 24 سال گذشته، حکومت تک‌حزبی شهرت داشت، پیشنهاد هربستر حزب او را به سه اردو تقسیم کرد، با حامیان ترامپ، محافظه‌کاران مستقر و میانه‌روهای دوستدار تجارت که برای کسب قدرت می‌جنگند. هربستر که سال‌ها کمک مالی اصلی به نامزدهای محافظه‌کار بود، توسط متحدان سیاسی دیرینه خود رها شده بود و شاهد بود که رقیبش برای نامزدی فرمانداری خود را کنار گذاشته است. اتهامات دست زدن از طرف جمهوری خواهان مطرح می شود.

هربستر، که با کلاه سفید گاوچران و جلیقه مشکی بر روی آرم تجارت منی گاو خود در مبارزات انتخاباتی به سر می برد، گفت: این یک جنگ نیابتی بین کل تشکیلات جمهوری خواه در آمریکا علیه رئیس جمهور دونالد جی. ترامپ است. هرکسی را که تشکیلات نتواند کنترل کند، از او می ترسد.»

سوالی که رای دهندگان جمهوری خواه در نبراسکا روز سه شنبه حل خواهند کرد این است که آیا هر یک از این موارد مهم است یا بیشتر از مهر تایید ترامپ.

در حالی که انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان نبراسکا معمولاً توسط رای دهندگان محافظه کار روستایی که عمیقاً به ترامپ وفادار هستند تعیین می شود، لیندستروم، یک مشاور مالی بداخلاق، کمپین خود را روی جلب نظر متخصصان شهری در اطراف اوماها شرط بندی می کند – جایی که ترامپ یکی از آرای کالج انتخاباتی ایالت را به رئیس جمهور جو از دست داد. بایدن

جیم پیلن، نایب السلطنه دانشگاه نبراسکا و کاندیدای فرمانداری جمهوری خواه که توسط ماشین سیاسی قدرتمند خانواده ریکتس این ایالت حمایت می شود، در کنوانسیون انجمن بانکداران نبراسکا در لا ویستا، نبر، 5 مه 2022 سخنرانی می کند. (Walker Pickering/The New York Times )

پشت همه درام ها سوالی با طنین بسیار فراتر از نبراسکا وجود دارد. حمایت ترامپ از هربستر، یک کمک کننده بزرگ به حرفه سیاسی ترامپ، تنها اعتبار اصلی نامزدی برای اولین بار نیست – بلکه کل منطق کمپین اوست. نام ترامپ در تابلوهای چمن، تبلیغات و بیلبوردهای هربستر وجود دارد. هربستر جمعه را با استیون مور، مشاور اقتصادی سابق ترامپ که یک سلبریتی کوچک در دنیای ترامپ است، در غرب نبراسکا گذراند.

آلن فردریکسون، مدیرعامل یک شرکت مراقبت‌های بهداشتی که برای رای دادن به لیندستروم جمهوری‌خواه شد، گفت که انتخاب هربستر استخدام کارگران را برای اقتصاد پررونق نبراسکا که پایین‌ترین نرخ بیکاری در این کشور را دارد، دشوار می‌کند.

اگر انتخابات مقدماتی اخیر سنا اوهایو راهنما باشد، رقابت سه جانبه به نفع هربستر کار می کند. نامزد مورد حمایت ترامپ برای مجلس سنا، جی دی ونس، در میدانی شلوغ با کسب کمتر از یک سوم آرا پیروز شد. (در نبراسکا سابقه ای برای این وجود دارد. هشت سال پیش، فرماندار پیت ریکتس با کمی بیش از یک چهارم آرا نامزدی را به دست آورد.)

او به هواداران گفت: «این حقیقت است. «این همه گیری از چین آمده است. زمان کاملاً تعیین شده بود تا اطمینان حاصل شود که آنها می توانند در انتخابات تقلب کنند تا مارک زاکربرگ بتواند 400 میلیون دلار در هزینه چهار ماه آخر انتخابات بگذارد. چون خواه ناخواه نمی خواستند دونالد جی ترامپ دو دوره رئیس جمهور شود. دقیقاً همین اتفاق افتاد.»

سخنرانی 90 دقیقه‌ای او مملو از شکایت از افرادی است که به‌طور غیرقانونی در کشور زندگی می‌کنند، داستان‌هایی درباره پیروزی‌های تجاری‌اش، تئوری توطئه‌ای که چین، همه‌گیری ویروس کرونا و انتخابات 2020 را به هم مرتبط می‌کند، و اتهامات اخیر مبنی بر اینکه او زنان را مورد تمسخر قرار داده است. رویدادهای سیاسی

هربستر قرار است بفهمد که آیا حمایت ترامپ به تنهایی برای پیروزی در انتخابات مقدماتی مهم جمهوری‌خواهان کافی است یا خیر.

ترامپ تمام وزن خود را پشت سر هربستر انداخته است. یکشنبه گذشته، او برای یک تظاهرات به نبراسکا سفر کرد و پنجشنبه شب در یک کنفرانس تلفنی برای حامیان هربستر ظاهر شد، جایی که رقبای هربستر را «فقط جمهوری‌خواهان به نام» معرفی کرد.

او روز پنجشنبه گفت: «اگر می‌خواهید دولت را رهبری کنید، باید دانش خود را در مورد سیاست‌هایی که بر ایالت ما تأثیر می‌گذارد، افزایش دهید. او هیچ ابتکار یا تمایلی برای انجام این کار نداشت.»

هربستر خیلی قبل از این اتهامات با انتقاد مواجه بود. برخی از جمهوری‌خواهان بر روی موضوعات فرهنگی تفرقه‌انگیز که معمولاً بر گفت‌وگوهای سیاسی در ایالت تسلط ندارند تمرکز کردند. او برای حذف آموزش جنسی در مدارس دولتی نبراسکا، سرکوب مهاجرت غیرقانونی و مهار نفوذ چین تلاش می کند.