جولای سوزان با سرعت گرمترین ماه تاریخ است

دانشمندان سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کردند که سه هفته اول جولای سه هفته گرم ترین هفته ثبت شده بوده و تقریباً مطمئن است که این ماه گرم ترین ماه ثبت شده در تاریخ خواهد بود.

کارلو بوئنتمپو، مدیر خدمات تغییر اقلیم کوپرنیک اتحادیه اروپا، «مگر اینکه عصر یخبندان ناگهان از هیچ پدیدار نشود، اساساً مطمئناً ما رکورد گرمترین جولای و گرمترین ماه ثبت شده را خواهیم شکست». ، که با سازمان جهانی هواشناسی (WMO) همکاری می کند، به آسوشیتدپرس گفت.

دوران گرمایش جهانی به پایان رسیده است. آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد در یک جمع بندی دقیق از یافته ها در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: دوران جوشش جهانی فرا رسیده است.

سی ان ان گزارش داد: «بسیاری از دانشمندان – از جمله دانشمندان کوپرنیک – می گویند که تقریباً مطمئن است که این دماها گرم ترین دماهایی است که سیاره در 120000 سال گذشته دیده است، با توجه به آنچه ما از هزاران داده های آب و هوایی می دانیم.

موج گرما طولانی مدت

تام کومیتا دو علامت دارد، یکی می گوید روز مرگ مبارک، زیرا دماسنج 131 درجه فارنهایت، معادل 55 درجه سانتیگراد را ثبت می کند.تام کومیتا دو علامت دارد، یکی می گوید روز مرگ مبارک، زیرا دماسنج 131 درجه فارنهایت، معادل 55 درجه سانتیگراد را ثبت می کند.

یک فعال اعتراضی را در پارک ملی دره مرگ توسط دماسنج در Furnace Creek، کالیفرنیا، مرکز بازدیدکنندگان در 16 ژوئیه برگزار می کند. (دیوید مک نیو/ گتی ایماژ)

در این هفته، تقریباً 150 میلیون آمریکایی در زیر هشدار گرما غرق می‌شوند، زیرا موج گرمای یک ماهه جنوب غرب و فلوریدا اخیراً به غرب میانه و شمال شرق گسترش یافته است. در واشنگتن دی سی، شاخص گرما که ترکیبی از گرما و رطوبت است، پیش بینی می شود که در روز پنجشنبه به 104 درجه فارنهایت و در روز جمعه به 107 درجه فارنهایت برسد.

در ال پاسو، تگزاس، دمای هوا برای 41 روز متوالی از 100 درجه فارنهایت فراتر رفته است. فونیکس برای 26 روز متوالی از 110 درجه فارنهایت عبور کرد و رکورد ملی جدیدی را به نام خود ثبت کرد. وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داد که دمای پیاده رو در آن شرایط به 170 درجه فارنهایت می رسد و بیماران سوختگی که در پیاده رو افتاده اند یا دستگیره در را لمس کرده اند، واحدهای سوختگی را در لاس وگاس پر می کنند.

چنین افراطی‌هایی در بیشتر تابستان در سراسر جهان دیده شده است. ماه گذشته گرم ترین ماه ژوئن در تاریخ ثبت شده در جهان بود. 6 ژوئیه با پشت سر گذاشتن رکورد قبلی، از آگوست 2016، رکورد جدیدی را برای گرمترین میانگین دمای جهانی ثبت کرد. هر روز از 3 جولای، گرم ترین روز در آن تاریخ بوده است.

خطرات فراوان است

آتش نشانان با دستکش های نیتریل دمای بدن ساکنین شلوارک را اندازه گیری می کنند.آتش نشانان با دستکش های نیتریل دمای بدن ساکنین شلوارک را اندازه گیری می کنند.

آتش نشانان در فونیکس دمای بدن ساکنی را که مشکل تنفسی دارد در 20 ژوئیه اندازه گیری می کنند. (کیتلین اوهارا/ بلومبرگ از طریق گتی ایماژ)

پزشکان اورژانس در شهرهایی که از امواج شدید گرما رنج می برند می گویند که شاهد افزایش شدید بیماران مبتلا به بیماری های مرتبط با گرما هستند. گرمای شدید همچنین خطر مشکلات قلبی عروقی بالقوه کشنده مانند نارسایی قلبی را افزایش می دهد.

فرانک لووکیو، پزشک اورژانس در بیمارستانی در فینیکس، اخیراً به NBC News گفت: «این بدترین تابستان در خاطرات اخیر است.

گرمای شدید نیز یک چالش است زیرا شبکه های برق سعی می کنند با افزایش تقاضا برای تهویه مطبوع همگام شوند. بر اساس گزارش بلومبرگ، اپراتور شبکه 13 ایالتی شرق ایالات متحده PJM Interconnection LLC که از واشنگتن دی سی تا ایلینوی را پوشش می دهد، روز پنجشنبه یک هشدار اضطراری انرژی در سطح 1 صادر کرد، به این معنی که “نگران است که بتواند ذخایر برق کافی را حفظ کند.” اخبار.

اگرچه اعلامیه روز پنجشنبه بر دمای هوا متمرکز بود، اقیانوس ها نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند. بویه ای در خلیج Manatee، فلوریدا، اخیراً گرم ترین دمای آب در تاریخ جهان را ثبت کرده است: جکوزی مانند 101.1 درجه فارنهایت.

چه چیزی باعث افزایش دما می شود

کریس یک بطری آب در نزدیکی محل کمپینگ خود می نوشد و یک پارچه میکروفیبر مرطوب روی سرش بسته شده بود.کریس یک بطری آب در نزدیکی محل کمپینگ خود می نوشد و یک پارچه میکروفیبر مرطوب روی سرش بسته شده بود.

شخصی در حین موج گرما در سالم، اوره، در 12 اوت 2021، در نزدیکی محل کمپ خود آب می نوشد. (علیشا جوچویچ/ رویترز)

دانشمندان می گویند علت این گرمای شدید تغییرات آب و هوایی ناشی از سوزاندن مداوم سوخت های فسیلی است.

پتری تالاس، دبیر کل WMO در بیانیه‌ای گفت: «آب‌وهوای شدید که میلیون‌ها نفر را در ماه جولای تحت تأثیر قرار داده است، متأسفانه واقعیت خشن تغییرات آب و هوایی و پیش‌بینی آینده است». نیاز به کاهش انتشار گازهای گلخانه ای بیش از هر زمان دیگری ضروری است.

مانند سال 2016، سال 2023 سالی است که دارای الگوی آب و هوایی ال نینو است، نواری از آب گرم اقیانوس که باعث افزایش دما می شود. ولی دانشمندان خاطرنشان می کنند دلیل اینکه ال نینو سال های اخیر گرم ترین سال های تاریخ بوده اند این است که دمای پایه به لطف افزایش انتشار گازهای گلخانه ای به طور پیوسته در حال افزایش است.

Zeke Hausfather، پژوهشی، می‌گوید: «سال‌های رخدادهای ال نینو نسبت به سال‌های دیگر گرم‌تر هستند، اما روند صعودی غیرقابل تحمل دما به دلیل تغییرات آب و هوایی، هر ۵ تا ۱۰ سال یک بار گرمای دائمی ال نینو به جو زمین اضافه می‌کند.» دانشمند برکلی زمین در بیانیه ای گفت.

مطالعه جداگانه‌ای که روز سه‌شنبه توسط سازمان تحقیقاتی World Weather Attribution منتشر شد، نشان داد که امواج گرمای شدید ماه جولای بدون تغییرات آب و هوایی “عملا غیرممکن” بود. این مطالعه نشان داد که گرم شدن کره زمین موج گرمای کنونی را در جنوب اروپا، که منجر به آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی شده است، ۲.۵ درجه سانتی‌گراد (۴.۵ درجه فارنهایت) داغ‌تر کرده است.

رهبران جهان پاسخ می دهند

پرزیدنت بایدن، در کنار دین کریسول و ریچ اسپینراد، زیر پرچمی سخنرانی می کند که روی آن نوشته شده بود: مبارزه با آب و هوا.پرزیدنت بایدن، در کنار دین کریسول و ریچ اسپینراد، زیر پرچمی سخنرانی می کند که روی آن نوشته شده بود: مبارزه با آب و هوا.

پرزیدنت بایدن به همراه دین کریسول، مدیر آژانس مدیریت اضطراری فدرال و ریک اسپینراد، مدیر اداره ملی اقیانوسی و جوی، اقدامات جدیدی را برای مقابله با هوای شدید در روز پنجشنبه اعلام کردند. (Evan Vucci/عکس AP)

روز پنجشنبه، گوترش از رهبران بزرگ‌ترین اقتصادها خواست تا اهداف جدید بلندپروازانه‌تری برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تعیین کنند، احساسی که توسط دانشمندان اقلیم نیز تکرار شد.

در اواخر روز، پرزیدنت بایدن مجموعه جدیدی از اقدامات را برای مقابله با گرمای شدید اعلام کرد، از جمله دستور دادن به وزارت کار برای افزایش بازرسی از محل کار بالقوه خطرناک و افزایش اجرای نقض ایمنی گرما.

بایدن گفت: «فکر نمی‌کنم کسی دیگر بتواند تأثیر تغییرات آب و هوایی را انکار کند.

منبع