یک قاضی در حالی که در حال نظارت بر اولین دادگاه خود در مورد مردی متهم به ضرب و شتم یک کودک 2 ساله تا حد مرگ بود، در حال پیمایش در فیس بوک و نگاه کردن به GIF ها دستگیر شد.


تصویر ثابت از فیلم‌های دوربین‌های امنیتی، قاضی ناحیه لینکلن، تریسی سودرستروم را نشان می‌دهد که در طول دادگاه قتل در 12 ژوئن 2023 به تلفن همراه خود نگاه می‌کند.

تصویر ثابت از فیلم‌های دوربین‌های امنیتی، قاضی ناحیه لینکلن، تریسی سودرستروم را نشان می‌دهد که در طول دادگاه قتل در 12 ژوئن 2023 به تلفن همراه خود نگاه می‌کند.دادگاه ناحیه لینکلن/اوکلاهمان از طریق AP

  • یک قاضی اوکلاهاما بر محاکمه مردی که به ضرب و شتم پسر دوست دخترش تا حد مرگ متهم شده بود نظارت می کرد.

  • فیلم امنیتی مشاهده شده توسط The Oklahoman نشان می دهد که قاضی در طول دادگاه به تلفن خود نگاه می کند.

  • یک دادستان منطقه گفت که قاضی “ساعت ها از محاکمه را با تلفن همراه خود سپری کرد.”

به گزارش آسوشیتدپرس، یک قاضی ناحیه لینکلن پس از اینکه فیلم‌های امنیتی نشان داد که قاضی در طول یک محاکمه هفت روزه قتل در تلفن خود می‌چرخد، تحت بازجویی قرار دارد.

قاضی Traci Soderstrom، یک قاضی جدید ایالتی که در نوامبر انتخاب شد، بر دادگاه قتل وحشیانه نظارت کرد که ماه گذشته آغاز شد. طبق گزارش The Oklahoman که اولین بار از رفتار سودرستروم در دادگاه گزارش داد، این پرونده شامل کریستین تایلر مارتزال 32 ساله بود که متهم به ضرب و شتم پسر 2 ساله دوست دخترش، برکستون دانکر، تا حد مرگ بود.

به گفته روزنامه محلی، این اولین مورد سودستروم بود. اوکلاهومن گزارش داد که او محاکمه را با دستور دادن به اعضای هیئت منصفه برای خاموش کردن همه دستگاه های الکترونیکی – یک پروتکل مشترک دادگاه – آغاز کرد تا بتوانند “بدون وقفه روی شواهد تمرکز کنند.”

به زودی، سودستروم به بررسی تلفن خود پرداخت.

Oklahoman گزارش داد که فیلم دوربین امنیتی سقفی که بالای نیمکت قاضی قرار دارد نشان می دهد که سدستروم بارها دستگاه خود را چک می کند. به گفته این روزنامه، قاضی در طول انتخاب هیئت منصفه، اظهارات افتتاحیه و شهادت شاهد از تلفن او استفاده می کرد.

در یک لحظه، سودستروم در حین شهادت مادر قربانی، جودیت دانکر، تلفن همراه خود را چک کرد. به گزارش اوکلاهومن، این فیلم همچنین نشان می دهد که سودستروم در حال بررسی فیس بوک و یک بار جستجو و ارسال یک GIF است.

بر اساس این گزارش، در طول دادگاه، قاضی تلفن او را در دامان او می‌گرفت یا گاهی آن را در کشوی میزش می‌گذاشت که در فیلم‌های امنیتی دیده می‌شود.

سخنگوی دادگاه ناحیه لینکلن در آخر هفته برای اظهار نظر در دسترس نبود.

آدام پانتر، دادستان منطقه، که پس از دریافت راهنمایی از یک کارمند دادگاه، این فیلم را بررسی کرد، به اوکلاهومن گفت که قاضی «ساعت‌ها از محاکمه را با تلفن همراهش گذرانده و در شبکه‌های اجتماعی پیام کوتاه می‌فرستد و می‌چرخد».

پانتر به روزنامه گفت: «این هم تکان دهنده و هم ناامیدکننده است. “هیئت منصفه از استفاده از تلفن همراه در دادگاه در طول محاکمه منع شده اند، زیرا ما از آنها انتظار داریم تمام وقت و توجه خود را به شواهد ارائه شده اختصاص دهند. من انتظار دارم و امیدوارم که دادگاه بدون توجه به نوع پرونده، خود را با همان استاندارد مورد نیاز هیئت منصفه نگه دارد.”

Panter بلافاصله درخواستی را برای اظهار نظر ارسالی در آخر هفته برنگرداند.

دفتر کلانتر شهرستان لینکلن به آسوشیتدپرس گفت: شورای شکایات قضایی اوکلاهاما در حال بررسی رفتار سودرستروم است.

بر اساس گزارش The Oklahoman، Soderstrom روز دوشنبه موقعیت دوربین امنیتی سقف را تغییر داد. پانتر به روزنامه گفت که نگران است قاضی این کار را به جای تلاش برای رسیدگی به رفتار او انجام دهد.

سودرستروم در نوامبر انتخاب شد و در 9 ژانویه سوگند یاد کرد. به گفته The Oklahoman، سودرستروم در سال 2003 به یک لایه تبدیل شد. قاضی سال گذشته به Countywide & Sun گفت که او سابقه حقوقی گسترده ای دارد، از مسائل دادگاه اداری گرفته تا قوانین جنایی و نوجوانان.

مارتزال در پایان محاکمه به قتل عمد درجه دوم محکوم شد. دادستان به دنبال اتهام قتل درجه یک بودند.

پانتر به The Lincoln County News گفت که مارتزال از زمان بازداشتش در سال 2018 دستگیر و در زندان قرار گرفت. هیئت منصفه زمان اجرای مجازات او را توصیه کرد.

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع