کرونا بازگشته است، اما چقدر باید نگران بود؟

دکتر باب واچتر متخصصی بود که آنچه را که موعظه می کرد با پشتکار انجام می داد. به مدت سه سال، پزشک برجسته دانشگاه کالیفرنیا در سانفرانسیسکو از پوشاندن و واکسیناسیون برای کسانی که مانند او می‌خواستند از ابتلا به ویروس کرونا و همچنین علائم مرموز و طولانی‌مدت معروف به کووید طولانی جلوگیری کنند، حمایت کرد.

وقتی همسر واچر سال گذشته در سفری به پالم اسپرینگز، کالیفرنیا با هم در سفر به پالم اسپرینگز، کالیفرنیا به ویروس کرونا مبتلا شد، او باز هم موفق شد بیمار نشود – حتی پس از اینکه در سفر 9 ساعته به خانه کنار هم در ماشین نشستند. .

اما شانس واچر در اوایل این ماه تمام شد، زمانی که سرانجام به ویروس کرونا مبتلا شد. بدتر از همه، او در حالی که با علائم آنفولانزا مبارزه می کرد در حمام افتاد و به دلیل بخیه ها در بیمارستان بستری شد.

واچتر در توییتر نوشت او می‌خواست تجربه‌اش به‌عنوان «لحظه‌ای قابل آموزش» باشد، یادآوری اینکه «کووید هنوز در اطراف است (و) هنوز هم می‌تواند بسیار بد باشد».

نه تنها ویروس کرونا هنوز وجود دارد، بلکه به نظر می رسد در بخش هایی از ایالات متحده در حال بازگشت است.

ادامه مطلب را از یاهو نیوز بخوانید: آیا واقعاً همه گیری کووید به پایان رسیده است؟

یک مینی سنبله تابستانی

سالن استراحت فرودگاهی شلوغ با صف‌هایی از مسافران در پس‌زمینه.سالن استراحت فرودگاهی شلوغ با صف‌هایی از مسافران در پس‌زمینه.

مسافران خسته تعطیلات منتظر از سرگیری ترافیک هوایی در فرودگاه ملی رونالد ریگان واشنگتن در آرلینگتون، ویرجینیا، در 30 ژوئن هستند. (اولین هاکستین/رویترز)

واشنگتن به خصوص تحت تأثیر این عفونت ها قرار نگرفت، اما این موارد یادآور ماندگاری ویروس است. به عنوان مثال، دانش‌آموزانی که در چالش خودروهای خورشیدی در اورنج کانتی، کالیفرنیا شرکت می‌کردند، پس از مثبت شدن تست COVID-19 حدود 22 نفر از شرکت‌کنندگان در این ماه، شاهد اختلال در مسابقه بودند.

هنگامی که رئیس جمهور اسرائیل، آیزاک هرتزوگ، در اوایل ماه جاری از کاخ سفید بازدید کرد، آزمایش کووید-19 تعدادی از اعضای هیئت او مثبت شد. در کارولینای شمالی، فرماندار روی کوپر نیز در این ماه به ویروس کرونا مبتلا شد. به نظر نمی‌رسد که اینها رویدادهای منفرد باشند.

تجزیه و تحلیل فاضلاب در منطقه خلیج سانفرانسیسکو، جایی که واچتر در آن زندگی می کند، سطوح رو به افزایش ویروس کرونا را نشان می دهد. لس آنجلس شاهد روند مشابهی است.

دکتر مارک غالی، وزیر بهداشت کالیفرنیا، این هفته به لس آنجلس تایمز گفت: «در مقایسه با نادرهای ما، یا ثباتی که از آن لذت بردیم، تردیدی وجود ندارد که مثبت بودن آزمایش کمی افزایش یافته است.

در حالی که اکثر مردم بچه ها را از کمپ تابستانی به خانه نمی فرستند، به نظر می رسد که این ویروس باعث تغییر حال و هوا می شود. کاتلین کانلی، سخنگوی CDC به یاهو نیوز گفت: «ایالات متحده در سه تابستان گذشته افزایش COVID-19 را تجربه کرده است، بنابراین تعجب آور نیست که شاهد افزایش آن باشیم.

در امواج قبلی کروناویروس، هوای سردتر مردم را به داخل خانه سوق داد و به عامل بیماری زا اجازه انتشار داد. هوای بسیار گرم می تواند همین تاثیر را داشته باشد. دکتر لوئیس اوستروسکی، متخصص بیماری های عفونی به وال استریت ژورنال گفت: «ما در سال بسیار گرمی هستیم و مردم زمان زیادی را در داخل خانه می گذرانند. مردم در محیط‌های دارای تهویه مطبوع جمع می‌شوند و این فرصتی را برای انتقال فراهم می‌کند.»

اکثر مؤسساتی که موارد ابتلا به ویروس کرونا را با ردیاب‌های آنلاین گزارش کرده‌اند، دیگر به‌روزرسانی‌های روزانه را تولید نمی‌کنند، و همین امر شناسایی روندهای محلی و ملی را دشوار می‌کند. به نوبه خود، CDC به شدت ردیابی خود را در ماه می کاهش داد.

ادامه مطلب را از یاهو نیوز بخوانید: پزشکان هشدار می دهند که اورژانس COVID-19 تمام نشده است و “بی دردسرترین” راه پیشگیری از آن نادیده گرفته می شود.

“به وضوح در حال افزایش است”، اما چیزی شبیه به گذشته نیست

یک عابر پیاده در تقاطع محل آزمایش کووید-19 منتظر می ماند.یک عابر پیاده در تقاطع محل آزمایش کووید-19 منتظر می ماند.

یک سایت آزمایش کووید-19 در یک پیاده رو در منهتن در دسامبر 2022. (اسپنسر پلات/گتی ایماژ)

بر اساس گزارش مرکز کنترل بیماری‌ها، تعداد بستری‌های کووید-19 در هفته 15 جولای نسبت به هفته قبل 10 درصد افزایش یافته است و از 6444 بستری به 7109 نفر رسیده است.

دکتر تاتیانا پروول، انکولوژیست جانز هاپکینز، “خطر ابتلا به عفونت هنوز نسبتاً کم است، اما اکنون به وضوح در حال افزایش است.” در توییتر نوشت. “آگاه باش.”

پوشاندن ماسک همچنان وسیله ای آسان برای محافظت است، به خصوص هنگام سفر یا گردهمایی در مکان های شلوغ مانند مکان های کنسرت یا میادین ورزشی. و بسیاری از مردم از به‌روزرسانی واکسن‌های خود غفلت کرده‌اند، به این معنی که از محافظت در برابر این بیماری همیشه در حال تکامل محروم هستند. جدیدترین سنبله را می‌توان تا حدی توسط یک زیرمجموعه Omicron به نام Arcturus هدایت کرد.

بر اساس CDC، تنها 17 درصد از جمعیت آمریکا تقویت کننده دو ظرفیتی معرفی شده در پاییز گذشته را دریافت کرده اند.

Conley از CDC به Yahoo News گفت: «در حال حاضر، نظارت ژنومی CDC نشان می‌دهد که افزایش عفونت‌ها ناشی از سویه‌هایی است که نزدیک به سویه‌های Omicron هستند که از اوایل سال 2022 در گردش بوده‌اند.

این همان سویه هایی هستند که تقویت کننده دو ظرفیتی برای هدف قرار دادن آنها ساخته شده است. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز در حال آماده سازی یک واکسن تقویت کننده به روز شده است که در ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود.

ادامه مطلب را از یاهو نیوز بخوانید: پاییز امسال واکسن جدیدی برای کووید وجود خواهد داشت، اما آیا مردم آن را دریافت خواهند کرد؟

در حال حرکت

زنی با کلاه و ماسک در پیاده رو.زنی با کلاه و ماسک در پیاده رو.

یک عابر پیاده با ماسک صورت در شهر نیویورک در 6 ژوئیه. (عمر الفیکی/ رویترز)

در طول موج دلتا در تابستان 2021، تعداد بستری شدن در بیمارستان برای COVID-19 در سراسر کشور از 100000 گذشت. یک سال بعد، موج Omicron 16000 نفر را در سراسر کشور بستری کرد.

ارقام امروز در مقایسه بسیار کوچکتر است. و تا هفته 22 ژوئیه، 166 مورد مرگ ناشی از کووید-19 در سراسر ایالات متحده وجود داشته است – که بسیار متفاوت از 26000 مرگ هفتگی ثبت شده در ایالات متحده در هفته اول سال 2021 است.

دکتر لیانا ون، کسانی که در معرض خطر بالای پیامدهای شدید هستند باید مطمئن شوند که در مورد تقویت کننده ها به روز هستند و می دانند که در صورت ابتلا به ویروس کجا به درمان دسترسی داشته باشند. یک پروفسور در دانشکده بهداشت عمومی موسسه میلکن دانشگاه جورج واشنگتن، یاهو نیوز گفت.

بین واکسیناسیون و عفونت های متعدد، اکثریت قریب به اتفاق آمریکایی ها مصونیت دارند. بنابراین بسیاری به سادگی کرونا را به عنوان بخشی از زندگی پذیرفته اند.

چند هفته پیش دونالد یلی، مدیر ارشد پزشکی مرکز پزشکی دانشگاه پیتسبورگ، به واشنگتن پست گفت: «همه‌گیری، برای همه مقاصد، اکنون از بین رفته است.

اما، او هشدار داد، “ویروس هنوز از بین نرفته است.”

از شرکای ما بیشتر بخوانید: به ندرت هیچ یک از پزشکانی که متهم به انتشار اطلاعات نادرست COVID-19 هستند، تنبیه شده اند

منبع