جمهوری خواهان پس از شکست کلیدی ویسکانسین با مشکلات رای جوانان دست و پنجه نرم می کنند

دموکراسی نیز موضوع مهمی در پیروزی پروتاسیویچ بود. نقشه قانونگذاری ایالت ویسکانسین یکی از افراطی ترین تندروها در این کشور است، نقشه ای که در زمانی که واکر بر سر کار بود به جمهوری خواهان کمک کرد و او در گذشته از آن دفاع کرده است. برای سال‌ها، مدافعان حقوق رای، جمهوری‌خواهان را متهم می‌کنند که برای سرکوب رای‌دهندگان کم‌درآمد و رنگین پوستان تلاش می‌کنند.

تغییر آب و هوا

آب‌های سیل یک ردیف از نوع را روی تابلویی برای خانه‌ای که می‌گوید: شهر کالدونیا به دو نیم می‌شود.

جانت پروتاسیویچ پس از پیروزی در انتخابات خود در دادگاه عالی ویسکانسین در روز چهارشنبه در میلواکی جشن گرفت. (اولین هاکستین/رویترز)

ترامپ تغییرات اقلیمی را «حقه‌ای که چینی‌ها اختراع کرده‌اند» خوانده است. او در اولین سال ریاست جمهوری خود، این کشور را از توافقنامه آب و هوایی پاریس خارج کرد، اقدامی که اکثریت رای دهندگان با آن مخالف بودند.

واکر همچنین از ارائه راه‌حل‌های ممکن برای اینکه حزب چگونه می‌تواند برای رای‌دهندگان جوان با ارائه سیاست‌هایی همسو با موضوعاتی که آن‌ها حمایت می‌کنند، جذب کند، خودداری کرد.

رأی دهندگان در مدرسه ای در میلواکی در جریان انتخابات دادگاه عالی ویسکانسین در روز سه شنبه. (اولین هاکستین/رویترز)

او در کنار یک کلیپ از مصاحبه فاکس نیوز که در آن این نظریه را توضیح داد، نوشت: «این ناشی از سال‌ها تلقین رادیکال – در دانشگاه، مدرسه، رسانه‌های اجتماعی و در سراسر فرهنگ است. ما باید با آن مقابله کنیم وگرنه محافظه کاران دیگر هرگز در ایالت های میدان نبرد پیروز نخواهند شد.»

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رأی‌دهندگان جوان‌تر به احتمال زیاد از طرح جدید سبز حمایت می‌کنند، بسته سیاستی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی که به‌طور مداوم توسط جمهوری‌خواهان مورد تمسخر قرار گرفته است. هنگامی که رئیس جمهور بایدن اهداف آب و هوایی خود را در سال 2021 اعلام کرد، تعدادی از محافظه کاران برجسته اطلاعات نادرستی را منتشر کردند و اظهار داشتند که او می خواهد آمریکایی ها از خوردن گوشت خودداری کنند.

کنترل اسلحه

کاشیا اسمیت، 12 ساله، از ویسکانسین، تابلویی در دست دارد که روی آن نوشته شده است: این عادی نیست.

پنجمین موضوع مهم برای رای دهندگان جوان، کنترل اسلحه بود، زیرا آنها در طول زندگی خود مجبور به مقابله با تهدید تیراندازی در مدارس بوده اند. جمهوریخواهان ارشد از مخالفان دیرینه اصلاحات جدید ایمنی اسلحه هستند که به طور مرتب در رویدادهای انجمن ملی تفنگ صحبت می کنند. برخی از مقامات منتخب به پوشیدن پین‌های AR-15 و جشن گرفتن تفنگ تهاجمی که طی سال‌ها در تعدادی از تیراندازی‌های دسته جمعی مورد استفاده قرار گرفته است، پرداخته‌اند.

داده های نظرسنجی نشان می دهد که رای دهندگان جوان در انتخابات 2022، 2020 و 2018 دموکرات ها را تقویت کردند. اما در حالی که واکر به سرعت عوامل فرهنگی را برای دور کردن رای دهندگان جوان از GOP سرزنش کرد، اما به تلاش های حزب خود برای دشوارتر کردن رای دادن برای دانشجویان در سراسر کشور یا حمله آنها به جامعه دگرباشان جنسی اشاره نکرد. که احتمالا آنها را از میلیون ها رای دهنده بالقوه برای سال های آینده دور می کند.

نظرسنجی جوانان هاروارد در سال 2022 سرنخ هایی را ارائه می دهد که در آن جمهوری خواهان ممکن است با افراد 18 تا 29 ساله دچار مشکل شوند.

حمایت از سقط جنین قانونی در میان جوانان آمریکایی، به ویژه زنان جوان بسیار محبوب است. با این حال، تابستان گذشته، حزب واکر یک پروژه چندین دهه را برای براندازی Roe v. Wade و سلب دسترسی به سقط جنین برای میلیون‌ها نفر در سراسر کشور تکمیل کرد. فرمانداران و قانونگذاران جمهوری خواه در حال تصویب ممنوعیت های شدیدتر و شدیدتری هستند، به طوری که آیداهو این هفته قانونی را تصویب کرد تا بزرگسالانی را که به افراد زیر سن قانونی در جستجوی سقط جنین خارج از ایالت کمک می کنند، مسئول اتهامات جنایی و احتمال زندان شوند.

جانت پروتاسیویچ هر دو دست خود را در هوا بالا می‌برد و دستان خود را با حامیانش در پس زمینه پوسترهایی با مضمون: انصاف می‌بندد.

اظهارات واکر در هفته ای مطرح شد که در آن دیسانتیس، که در حال حاضر به عنوان گزینه اصلی حزب برای نامزدی ترامپ در انتخابات 2024 شناخته می شود، لایحه ای را امضا کرد که اجازه حمل مخفیانه سلاح گرم در فلوریدا را بدون هیچ گونه مجوز یا آموزش می دهد. روز پنجشنبه، جمهوری خواهان در مجلس قانونگذاری تنسی به اخراج دو دموکرات که پس از تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی نشویل در هفته گذشته به دانش آموزان در اعتراضی که خواستار قوانین جدید ایمنی اسلحه شده بودند، رای دادند.

حامیان حقوق سقط جنین در خارج از کاپیتول ایالت ویسکانسین در مدیسون در 2 آوریل، قبل از انتخابات دادگاه عالی ایالت. (اولین هاکستین/رویترز)

واکر که از سال 2011 تا 2019 به عنوان فرماندار خدمت می کرد و یکی از نامزدهای اولیه نامزدی ریاست جمهوری جمهوری خواهان در سال 2016 بود، “مساله رای دهندگان جوان تر هستند.” روز پنجشنبه در توییتر گفت.

کاشیا اسمیت، 12 ساله، از ویسکانسین، در مقابل کاخ سفید در سال 2018 در اعتراضی که خواستار کنترل اسلحه پس از تیراندازی در مدرسه بود. (لیا میلیس/رویترز)

این نظرسنجی که پاییز گذشته انجام شد، نشان داد که مهم‌ترین مسئله برای رای‌دهندگان جوان در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای، تورم است – چیزی که اکثر آمریکایی‌ها، صرف‌نظر از سن یا وابستگی‌های سیاسی، با آن موافق هستند.

چهارمین موضوع مهم برای رای دهندگان جوان تغییرات آب و هوایی بود، زیرا آنها به دنبال حفظ سیاره ای قابل سکونت برای خود و فرزندانشان هستند. جمهوری خواهان مدتهاست که این واقعیت را که میانگین دمای کره زمین از زمان انقلاب صنعتی 2 درجه فارنهایت افزایش یافته است، و همچنین اجماع علمی مبنی بر اینکه این امر ناشی از افزایش غلظت اتمسفر گازهای به دام انداخته گرما منتشر شده از سوزاندن سوخت های فسیلی است، انکار کرده اند.

واکر، 55 ساله، به عنوان رئیس بنیاد آمریکای جوان، یک گروه محافظه کار برای دانشجویان کالج، که در توییت خود تبلیغ می کند، خدمت می کند. تمرکز اخیر این گروه بر روی وب سایت خود و رسانه های اجتماعی حساب‌ها به تبلیغ ضد سخنرانان ترنس پرداخته و اعتراضات دانشگاهی علیه آنها را برجسته کرده است.

فرماندار سابق اسکات واکر در یک تریبون به مناسبت CPAC 2021 اتحادیه محافظه‌کاران آمریکا.

جمهوری خواهان در سطح فدرال پس از لغو قانون حقوق رأی توسط قضات منصوب جمهوری خواهان در دیوان عالی در سال 2013، از پیشبرد حمایت های جدید از رأی دهندگان خودداری کردند. در سال 2021، سناتورهای جمهوری خواه لایحه حقوق رای سازشی پیشنهادی سناتور را در نظر نگرفتند. جو مانچین، DW.Va.

اسکات واکر فرماندار سابق ویسکانسین در کنفرانس کنش سیاسی محافظه کار در فوریه 2021 سخنرانی می کند. (اکتاویو جونز/رویترز)

جاستین پیرسون، یکی از قانونگذاران اخراج شده، به یاهو نیوز گفت: «هزاران نفر در بیرون از ما می خواستند که بایستیم. من از جامعه ای آمده ام که [deals with gun violence regularly]. ما خواهان اقدام هستیم، پس این موضوع را نداریم. این نشان دهنده سکوت است.»





منبع

روز سه‌شنبه، دموکرات‌ها با کسب یک کرسی در دادگاه عالی ایالت ویسکانسین، کاندیدای لیبرال، جانت پروتاسیویچ، به پیروزی بزرگی دست یافتند و در رقابتی که رکوردهای مخارج را شکست، اکثریت را به دست آوردند. پروتاسیویچ با 11 درصد بر رقیب محافظه‌کار خود، دن کلی، پیروز شد، که در ایالتی که در آن دو انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته کمتر از یک امتیاز تعیین شده بود، با اختلافی شگفت‌انگیز پیروز شد.

با این حال، فراتر از تورم، بقیه موضوعاتی که به عنوان اولویت برای رای دهندگان جوان فهرست شده اند، نشان می دهد که جمهوری خواهان احتمالاً با این وضعیت جمعیتی به شکست ادامه خواهند داد، بدون اینکه تغییر چشمگیر رویکردی ایجاد شود.

سقط جنین

طرفداران حقوق سقط جنین جمع می شوند، یکی پوستری در دست دارد که روی آن نوشته شده بود: بدن من، انتخاب من، رای من.  زنان برنده می شوند.