جمهوری‌خواهان می‌خواهند قانون اساسی را بازنویسی کنند تا قدرت فدرال را محدود کنند، اما یک سناتور سابق می‌گوید که کنوانسیون «فرار» می‌تواند خطری برای مراقبت‌های بهداشتی، آموزشی و محیط‌زیست باشد.

کنوانسیون ایالات متحده، که با جمهوریخواهان برجسته ای مانند جان ایستمن، وکیل سابق ترامپ ارتباط دارد، برای بازنگری محدود قانون اساسی که «قدرت و صلاحیت» دولت فدرال را محدود می کند، فشار آورده است.

برخی از جمهوری خواهان تلاش می کنند از یک کنوانسیون استفاده کنند، که هرگز در تاریخ ایالات متحده انجام نشده است، تا مخارج دولت های فدرال و اختیارات مالیاتی را محدود کنند و محدودیت هایی را برای مقامات فدرال بیشتر وضع کنند.

“تدوین کنندگان هیچ قانونی باقی نگذاشتند. در این عدم اطمینان خطر بزرگ و احتمالاً قدرت بزرگ نهفته است.”

سند قانون اساسی ایالات متحده بر روی پرچم آمریکا

به گزارش تایمز، فینگولد و پریندیویل در کتاب خود می نویسند: «علیرغم ادعای حامیان کنوانسیون مبنی بر اطمینان حقوقی، مهم ترین سؤالات در مورد چگونگی فراخوانی و نحوه عملکرد یک گردهمایی که طبق ماده 5 برگزار می شود، حل نشده است.

گتی ایماژ

  • بر اساس تحلیل اینسایدر، نوزده ایالت تاکنون قطعنامه ای از کنوانسیون کشورها را تصویب کرده اند – که پنج کشور در این قطعنامه پیشرفت کرده اند. سه ایالت – داکوتای جنوبی، آیووا و کارولینای شمالی – دارای مجلس قانونگذاری ایالتی تحت رهبری جمهوریخواهان هستند.

    جمهوری خواهان برای بازنویسی قانون اساسی و محدود کردن قدرت فدرال برنامه ریزی کرده اند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

دیوید سوپر، استاد و کارشناس حقوق اساسی در مرکز حقوق دانشگاه جورج تاون، به اینسایدر گفت که محدود کردن قدرت دولت فدرال در واقع می تواند منجر به تغییرات شدید و گسترده شود.

ناتلسون قبلاً به Insider گفته بود که پیش‌بینی می‌کند 50 درصد احتمال دارد که کشور بتواند ظرف پنج سال آینده این کشور را تشکیل دهد.

به گزارش NYT، آنها نوشتند: “در این عدم اطمینان خطر بزرگ و احتمالاً قدرت بزرگ نهفته است.”

پریندیویل به تایمز گفت که این کنوانسیون به عنوان یک «هیئت قانون اساسی مستقل و متمایز» بدون راهنمایی روشن در مورد نحوه عملکرد آن عمل خواهد کرد، زیرا قوانین یک کنوانسیون قانون اساسی هرگز توسط تدوین کنندگان شرح داده نشده است.

سناتور سابق راس فینگولد و محقق پیتر پریندیویل در کتاب جدید خود می نویسند که این می تواند منجر به تغییرات شدید در قوانین شود.

  • حامیان یک کنوانسیون قانون اساسی عبارتند از ایستمن، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، و شخصیت های فاکس نیوز مانند شان هانیتی و مارک لوین.

    راس فینگولد، سناتور سابق دموکرات و پیتر پریندیویل، محقق قانون اساسی، در کتاب جدید خود با عنوان «قانون اساسی در خطر» می نویسند که یک کنوانسیون «فرار» این پتانسیل را دارد که از متن خارج شود و تغییرات گسترده ای در قوانین مربوط به مراقبت های بهداشتی، آموزشی و محیط زیست ایجاد کند. .

    راب ناتلسون، یکی از محققین کلیدی ماده پنجم در جنبشی برای برگزاری کنوانسیون، قبلاً پتانسیل یک قانون اساسی «فرار» را برای Insider رد کرده بود.

    گریس پانتا و برنت دی. گریفیث از اینسایدر قبلاً در مورد طرح جمهوریخواهان برای تشکیل یک کنوانسیون قانون اساسی برای تنظیم مقررات زیست محیطی و استانداردهای آموزشی گزارش کرده بودند و در عین حال کسب ایالت را برای واشنگتن دی سی یا مناطقی مانند پورتوریکو دشوارتر می کرد.

    یک کنوانسیون قانون اساسی، که توسط ماده پنجم قانون اساسی تعیین شده است، به مجالس ایالتی اجازه می دهد تا اصلاحات قانون اساسی را بدون امضای فرماندار، مداخله کنگره یا هرگونه نظر رئیس جمهور تصویب یا تصویب کنند.

    جمهوری خواهان سال هاست که در پشت پرده برای تغییر قانون اساسی از طریق گردهمایی 34 مجلس ایالتی که به عنوان کنوانسیون قانون اساسی شناخته می شود، مبارزات انتخاباتی انجام داده اند.

    سوپر به پانتا و گریفیث گفت: «من از شما برای نام بردن اصلاحیه قانون اساسی که ممکن است بخواهید که نمی‌توانم آن را به عنوان یکی از سه مورد در کنوانسیون ایالات متحده معرفی کنم، مخالفت می‌کنم. “شما می خواهید بند حمایت برابر اصلاحیه چهاردهم را لغو کنید؟ این امر قدرت دولت فدرال را برای مداخله در قوانین ایالتی محدود می کند. تقریباً هر چیزی که بخواهید، می توانید یکی از آن چیزها را توصیف کنید.”