ترامپ از قانونگذاران خواست تا با وجود عفو افرادی که به دلیل فروش مواد مخدر محکوم شده بودند، «مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر» وضع کنند.

ترامپ گفت: «تحت کنترل دموکرات ها، خیابان های شهرهای بزرگ ما آغشته به خون قربانیان بی گناه است.

ترامپ از اختیارات عفو گسترده خود به عنوان رئیس جمهور برای عفو یا تخفیف برای بسیاری از افرادی که به دلیل فروش مواد مخدر محکوم شده بودند استفاده کرد.

او گفت: “هر فروشنده مواد مخدر مسئول است و این شامل کارهایی نمی شود که آنها با خانواده های افرادی که فوت نکرده اند انجام داده اند، بلکه شامل خانواده هایی می شود که فقط از آنچه برای فرزندانشان و خودشان رخ داده است، ویران شده اند.”

ترامپ همچنین جاناتان براون، یک قاچاقچی مواد مخدر را که محکومیت 10 سال زندان را برای اداره یک باند بزرگ ماری جوانا می گذراند، عفو کرد. به گزارش نیویورک تایمز، کاخ سفید گفت که براون “برای حمایت از همسر و فرزندانش به دنبال کار خواهد بود” اما اشاره نکرد که او نیز به دلیل جنایات خشونت آمیز متهم شده و تحت بازجویی قرار دارد.

او گفت: “ما این مشکل را خیلی سریع حل می‌کنیم و من از جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها می‌خواهم که فوراً راه‌اندازی کنند، به واشنگتن بروند و مجازات اعدام را برای فروشندگان مواد مخدر وضع کنند. شما دیگر مشکلی نخواهید داشت.”

در اکتبر 2020، ترامپ چهار نفر را که به اتهامات غیرخشونت آمیز مواد مخدر از جمله قاچاق مواد مخدر، توطئه، فروش و توزیع محکوم شده بودند، عفو کرد. کاخ سفید در بیانیه ای که عفو را اعلام کرد، خاطرنشان کرد که همه آنها زندانیانی نمونه بوده اند که در زمان زندان برای بهبود خود تلاش کرده اند.

کاخ سفید در آن زمان گزارش داد: «با توجه به تصمیماتی که این افراد پس از محکومیت خود برای بهبود زندگی خود و سایرین در حبس گرفته‌اند، رئیس‌جمهور تشخیص داده است که هر یک از آنها مستحق دریافت بخشودگی اجرایی هستند». .

ترامپ گفت که از قانونگذاران می خواهد تا برای فروشندگان مواد مخدر مجازات اعدام وضع کنند.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    ترامپ سپس گفت که او خواستار مجازات اعدام برای فروشندگان مواد مخدر است که به گفته او «توزیع مواد مخدر در کشور ما در روز اول تا ۷۵ درصد کاهش می‌یابد» و «جان میلیون‌ها نفر را نجات می‌دهد».

    ترامپ در آخرین روزهای ریاست جمهوری خود ۱۴۳ نفر را مورد عفو و تخفیف قرار داد. فهرستی جزئی از افرادی که مورد عفو قرار گرفته اند، که توسط NBC تهیه شده است، نشان می دهد که بسیاری از آنها به دلیل قاچاق مواد مخدر، توطئه یا اتهامات مشابه محکوم شده اند.

    در جریان تظاهرات روز شنبه در پنسیلوانیا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، علیرغم عفو چندین نفر از افرادی که قبل از ترک ریاست‌جمهوری به جرم فروش مواد مخدر محکوم شده بودند، از فروشندگان مواد مخدر خواست مجازات اعدام دریافت کنند.

    اما ترامپ قبل از ترک قدرت، بسیاری از افرادی را که به دلیل فروش مواد مخدر محکوم شده بودند، عفو کرد.

    مشخص نیست اعدادی که ترامپ به آنها اشاره کرد از کجا آمده است.

    ترامپ در یک راهپیمایی روز شنبه برای اولین بار از زمان جستجوی 8 اوت در مار-آ-لاگو سخنرانی کرد.

  • دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شنبه، 3 سپتامبر 2022، در یک گردهمایی در Wilkes-Barre، Pa.، سخنرانی می کند.

    ترامپ در اولین حضور خود در تظاهرات پس از حمله به مارآ لاگو در 8 اوت، از اف بی آی، وزارت دادگستری و رئیس جمهور جو بایدن انتقاد کرد و در یک سخنرانی طولانی او را “دشمن دولت” نامید.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، شنبه، 3 سپتامبر 2022، در یک گردهمایی در Wilkes-Barre، Pa.، سخنرانی می کند.مری آلتافر / آسوشیتدپرس