جزئیات کمیته 6 ژانویه چگونه ترامپ بر مقامات انتخاباتی جمهوری خواه فشار آورد

پس از باورز، برد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، ترامپ در ژانویه 2021 با تلفنی تماس گرفت و از او خواست که “11780 رای بیابد” تا انتخابات را تغییر دهد و شکست خود را جبران کند.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

تماس تلفنی من با وزیر امور خارجه جورجیا، با بسیاری از افراد دیگر، از جمله وکلای متعدد، آگاهانه در خط، کاملاً عالی و مناسب بود. بله، این یک تماس عالی بود،” او روز یکشنبه پست کرد.

او گفت: «ما نمی‌توانیم اجازه دهیم آمریکا به کشوری از نظریه‌پردازان توطئه و خشونت اراذل تبدیل شود.

Rusty Bowers، قانونگذار ارشد مجلس نمایندگان آریزونا، تماس تلفنی را به یاد آورد که در آن ترامپ و تیمش باورز را تحت فشار قرار دادند تا یک کمیته ساختگی از قانونگذاران را با هدف صریح معکوس کردن نتایج انتخابات در آن ایالت تشکیل دهد.

در یک جلسه جداگانه، باورز به یاد آورد که بعد از اینکه جولیانی به او گفت: “ما تئوری های زیادی داریم، فقط شواهدی نداریم.”

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

رئیس مشترک لیز چنی (R-WY) خاطرنشان کرد که چگونه هدف قرار دادن علنی ترامپ از بورز و رافنسپرگر منجر به تهدید به مرگ علیه این مقامات و خانواده های آنها شد.

تام برنر

کمیته 6 ژانویه: نویسنده «یادداشت کودتا» می‌دانست که نقشه‌اش غیرقانونی است

تامپسون همچنین هشدار داد که تهدید اقتدارگرایانه ترامپ همچنان ادامه دارد، زیرا نظریه‌پردازان توطئه دروغ بزرگ همچنان در سطح محلی به قدرت می‌رسند، جایی که می‌توانند مانع از تأیید نتایج قانونی انتخابات شوند. تامپسون به یکی از نمونه‌های اخیر اشاره کرد – یک کمیسر شهرستان نیومکزیکو (و رهبر “کاوبوی‌ها برای ترامپ” که سال گذشته به ساختمان کنگره یورش برد) که از تایید نتایج انتخابات اولیه محلی خودداری کرد و مجبور شد هفته گذشته توسط دادگاه عالی ایالت رد شود.

باورز در پاسخ به جولیانی به یاد آورد: «شما از من می‌خواهید کاری برخلاف سوگندم انجام دهم، و من سوگند خود را نمی‌شکنم».

تام برنر

در آخر هفته، ترامپ خودش در حالت تدافعی قرار گرفت و چندین پست گیج‌کننده در برنامه توئیتر خود یعنی Truth Social با هدف قرار دادن Raffensperger منتشر کرد.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



Source link

باورز گفت‌وگو با وکیل رئیس‌جمهور سابق، رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک را توصیف کرد، که از سیاستمدار آریزونا خواست تا «انتخاب‌کنندگان» کالج انتخاباتی را که قرار بود به جو بایدن رای می‌دادند، با یک تیم جایگزین که قول وفاداری به ترامپ را داده بودند، جایگزین کند.

رئیس بنی تامپسون (D-MS) گفت: “فشار دادن به کارمندان دولتی برای خیانت به سوگند خود بخش اساسی کتاب بازی” توسط ترامپ بود و تنها “تعدادی از مقامات… بین دونالد ترامپ و سرنگونی آمریکا قرار داشتند.” دموکراسی.”

کمیته 6 ژانویه چهارمین جلسه استماع خود را روز سه شنبه با بیان چگونگی تلاش دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا برای تحت فشار گذاشتن مقامات دولتی جمهوری خواه در سطح ایالت آریزونا و جورجیا برای لغو نتایج انتخابات 2020 آغاز کرد.

رافنسپرگر سال گذشته کتابی درباره این مصیبت نوشت و آن را اینگونه بیان کرد: «حالا او مستقیماً به خود انتخابات حمله می کرد. او به عنوان وزیر امور خارجه جورجیا از من می‌خواست که 11780 رای بیابم که برای ادعای پیروزی در ایالت ما کافی است.