تیراندازی در مرکز خرید تگزاس با درگیری بین گروه ها آغاز شد

پوشش کامل AP از تیراندازی ها را دنبال کنید: https://apnews.com/hub/shootings



منبع

ال پاسو، تگزاس (AP) – پلیس روز پنجشنبه اعلام کرد تیراندازی در یک مرکز خرید در تگزاس که منجر به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن سه نفر دیگر شد، با درگیری دو گروه در فودکورت آغاز شد.

پاسیلاس گفته است که دو نفر بازداشت شده و همچنین همه قربانیان مرد بودند.

تیراندازی در یک منطقه خرید شلوغ و در مقابل یک پارکینگ بزرگ از Walmart رخ داد که در آن 23 نفر در یک حمله نژادپرستانه با هدف قرار دادن مردم اسپانیایی تبار در سال 2019 کشته شدند. ال پاسو – با جمعیت عمدتاً لاتین تبار حدود 700,000 نفر – در ایالات متحده نشسته است. مرز با مکزیک، جایی که ساکنان هر دو کشور به طور مکرر از آنجا عبور می کنند.

پاسیلاس گفت: “تا زمانی که تحقیقات کامل نشود، ما در مورد هیچ اتهامی گمانه زنی نخواهیم کرد.”

___

به گفته بیمارستان ها، دو تن از مجروحان به مرکز پزشکی دانشگاه ال پاسو منتقل شده و حالشان وخیم است، در حالی که وضعیت فردی که به مرکز پزشکی دل سول منتقل شده، خوب است.

به گفته پلیس، دو نفر پس از تیراندازی بازداشت شدند. پاسیلاس گفت که به نظر نمی رسد این دعوا مربوط به باند باشد و آنها هنوز در حال تحقیق هستند. او گفت که هنوز در حال تلاش برای تعیین اینکه آیا افراد دو گروه یکدیگر را می شناسند یا خیر.

پاسیلاس گفت: “این یک حادثه تصادفی است که بین دو گروه در مرکز خرید رخ داده است.”

پیتر پاسیلاس، رئیس پلیس موقت ال پاسو گفت، سن افراد درگیر در دعوای چهارشنبه در مرکز خرید سیلو ویستا در ال پاسو از اواخر نوجوانی تا اوایل دهه 20 بود.

ایالات متحده تاکنون شاهد کشته شدن ده ها نفر در تیراندازی های دسته جمعی در سال 2023 بوده است که آخرین روز دوشنبه در دانشگاه ایالتی میشیگان بود که در آن سه دانشجو کشته و پنج دانشجو دیگر زخمی شدند. در ژانویه، 11 نفر در شهر مونتری پارک در منطقه لس آنجلس هنگام استقبال از سال نو قمری در یک سالن رقص محبوب در میان مسن‌ترهای آسیایی آمریکایی کشته شدند.

پاسیلاس گفت که در جریان درگیری، فردی در یکی از گروه ها یک تفنگ دستی تولید کرده و تیراندازی می شود. او گفت که آنها همچنان در تلاش برای تعیین “همه طرف های درگیر” هستند. او گفت که یک افسر خارج از وظیفه امنیتی که در یک فروشگاه کار می کرد یک نفر را بازداشت کرد.

اف‌بی‌آی که در تحقیقات به پلیس ال پاسو کمک می‌کند، وب‌سایتی راه‌اندازی کرد که در آن مردم می‌توانند عکس‌ها یا ویدیوهای تیراندازی را به اشتراک بگذارند.

به گزارش آرشیو Gun Violence، در سال 2022، بیش از 600 تیراندازی دسته جمعی در ایالات متحده رخ داد که در آن حداقل چهار نفر کشته یا زخمی شدند.

این تیراندازی به ده ها نفری اضافه شد که امسال در تیراندازی های دسته جمعی در سراسر ایالات متحده کشته شدند.