“تمام ملت می دانند چه کسی مسئول آن روز است”

نایب رئیس کنفرانس جمهوریخواهان سنا، شلی مور کاپیتو (RW.Va.) گفت: “من هرگز از دستور کنگره نشنیده ام [the Justice Department] در آن راه.”

او گفت که کار کمیته “بدیهی است که سیاسی شده است.”

برای آخرین اخبار، آب و هوا، ورزش، و پخش ویدیو، به The Hill بروید.



منبع

مک کانل پس از رای دادن به تبرئه رئیس جمهور به دلایل فنی که وی دیگر مسئولیت را برعهده ندارد، گفت: “شکی نیست که رئیس جمهور ترامپ عملا و اخلاقاً مسئول تحریک حوادث آن روز است.”

این کمیته متشکل از هفت دموکرات و دو جمهوری خواه، به وزارت دادگستری توصیه کرد که از ترامپ به دلیل تحریک شورش، ممانعت از روند رسمی، توطئه برای فریب دادن ایالات متحده و توطئه برای اظهارنظر نادرست تحقیق کند.

روی بلانت، رئیس کمیته سیاست جمهوریخواهان بازنشسته سنا، گفت که او “اطلاعی از جزئیات” ارجاع ندارد.

میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا (رئیس کیش) روز دوشنبه پاسخی کوتاه به تصمیم کمیته منتخب مجلس نمایندگان در 6 ژانویه مبنی بر ارجاع اتهامات جنایی علیه رئیس جمهور سابق ترامپ به وزارت دادگستری صادر کرد.

مک کانل در فوریه 2021 پس از تبرئه رئیس جمهور سابق از اتهام استیضاح به تحریک شورش، ترامپ را در مجلس سنا محکوم کرد.

از آن زمان، مک کانل به طور مرتب از اظهار نظر در پاسخ به این سوال که ترامپ چه مسئولیتی برای انتشار این باور غیرقابل اثبات دزدیده شدن انتخابات ریاست جمهوری 2020 بر عهده دارد، خودداری کرده است.

«تمام ملت می‌دانند چه کسی مسئول آن روز است. فراتر از آن، من هیچ مشاهدات فوری ندارم. کاپیتول.

بیانیه مک کانل در پاسخ به اقدام در آن سوی ساختمان، جسورانه تر از اظهارات برخی از اعضای تیم رهبری او بود.

این هیئت همچنین توصیه کرد که یک بررسی رسمی اخلاقی درباره نقش کوین مک کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان (رئیس کالیفرنیا) و چندین متحد – نمایندگان جیم جردن (از اوهایو)، اسکات پری (آمریکا) و اندی بیگز (رئیس جمهور) انجام شود. -Ariz.) – در 6 ژانویه و در روزهای قبل پخش شد.