ترامپ قول داد که متهمان 6 ژانویه را به عنوان یکی از اولین اقداماتش در صورت انتخاب شدن، «آزاد» کند

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا روز دوشنبه گفت که یکی از اولین اقدامات او به عنوان رئیس جمهور در صورت پیروزی در ماه نوامبر، “آزادسازی” متهمان و محکومان جنایات مربوط به حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا خواهد بود.

اولین اقدام من به عنوان رئیس جمهور بعدی شما این است که مرزها را ببندید، تمرین کنید، بچه ها را تمرین کنید، و گروگان های 6 ژانویه را که به ناحق زندانی شده اند آزاد کنید! ترامپ در اکانت Truth Social خود نوشت.

به نظر می رسد اولین بار است که او به طور قطعی به آزادی متهمان 6 ژانویه به عنوان اولویت روز اول اشاره می کند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ دوشنبه شب بلافاصله به درخواست ارائه جزئیات بیشتر در مورد این پست پاسخ نداد.

ترامپ بارها درخواست کرده است رئیس جمهور جو بایدن متهمان 6 ژانویه را “آزاد می کند” و پیشنهاد کرده است که اگر در نوامبر انتخاب شود، احتمالاً تعداد زیادی از آنها را عفو خواهد کرد. او همچنین مرتباً متهمان را «گروگان» توصیف می‌کند، مقایسه‌ای که کاخ سفید آن را «گروتسک» خوانده است.

به گفته دفتر دادستانی واشنگتن دی سی، نزدیک به 500 نفر به دلیل شورش در 6 ژانویه 2021 به حبس محکوم شده اند و دادستان ها بیش از 950 محکومیت را به دست آورده اند.

سال گذشته، ترامپ وعده داد که “بخش بزرگی” از متهمان 6 ژانویه را عفو خواهد کرد و افزود که این کار را “خیلی زود” انجام خواهد داد. یک رئیس جمهور این اختیار را دارد که پس از تصدی مسئولیت، احکام فدرال را عفو و تخفیف دهد.

ترامپ این عهد را در همان روزی که کمیته ای به رهبری جمهوری خواهان مجلس نمایندگان که کمیته 6 ژانویه را بررسی می کرد، منتشر کرد، گزارشی را منتشر کرد که مدعی بود چهار کارمند ترامپ در کاخ سفید یک عنصر کلیدی از شهادت دستیار سابق کسیدی هاچینسون در برابر کمیته 6 ژانویه 2022 را تایید نکرده اند. .

ترامپ در ماه اوت به دلیل اتهامات مربوط به اقداماتش در 6 ژانویه متهم شد. این اتهامات شامل توطئه برای کلاهبرداری از کشور و ممانعت از روند رسمی بود. او اعتراف به بی گناهی کرده است.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع