استعفای رابرت هور، بازپرس ویژه بایدن از وزارت دادگستری، شهادت او را «مشکل‌سازتر» می‌کند.

به گزارش ایندیپندنت، رابرت هور، بازپرس ویژه، که از جو بایدن، رئیس جمهور سابق آمریکا به خاطر مطالب طبقه بندی شده کشف شده در خانه و محل کارش تحقیق و تفهیم اتهام نکرد، از وزارت دادگستری استعفا داد و به عنوان یک شهروند خصوصی در شهادتش در کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا حاضر خواهد شد. اندرو فاینبرگ.

هور، وکیل منصوب شده توسط ترامپ که توسط مریک گارلند، دادستان کل آمریکا برای رهبری تحقیقات بایدن انتخاب شده بود، یک روز قبل از حضور در روز سه شنبه به درخواست جمهوریخواهان به رهبری جیم جردن، رئیس جمهور اوهایو، رسما از سمت خود کناره گیری کرد. او انتقاد بایدن و دموکرات‌ها را به دلیل انتقاد از خاطرات رئیس‌جمهور در این گزارش به دنبال داشت، حتی در حالی که او از اتهام زدن به او خودداری کرد.

اندرو وایسمن، دادستان سابق مولر توضیح داد که وزارت دادگستری «نمی‌تواند دستوراتی» به کارمند سابق در مورد آنچه که «می‌تواند و نمی‌تواند به آن شهادت دهد» بدهد.

یک منبع کمیته قضایی دموکراتیک به ایندیپندنت گفت: «این موضوع را از دیدگاه ما حتی مشکل‌سازتر می‌کند… اگر او هنوز یک کارمند فدرال بود، وزارت دادگستری باید شهادت او را تأیید می‌کرد و فردا در حضور او دخالت می‌کردند».

سخت است که با شهادت رابرت هور زشتی واقعی را پیش بینی نکنیم. توییت کرد هری لیتمن، دادستان سابق آمریکا او قبلاً رنگ‌های حزبی خود را در بخش‌های نامناسب گزارش خود نشان داده است. و او و (جمهوری خواهان) آشکارا به این فکر می کنند که اکنون که بایدن به عنوان یک «شهروند خصوصی» شهادت می دهد، بتواند او را بدنام کند.»

منبع