ترامپ به دنبال کاهش هزینه‌های بازنشستگی است که با واکنش سریع بایدن مواجه می‌شود

دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری، روز دوشنبه در را به روی «کاهش» مخارج تحت تأمین اجتماعی و مدیکر باز کرد و با واکنش سریع رئیس‌جمهور مواجه شد. جو بایدن و بالا بردن یک جنگ سیاسی کلیدی در انتخابات 2024.

ترامپ در تماس تلفنی با “جعبه Squawk” CNBC در مورد اینکه چگونه قصد دارد مشکلات پرداخت بدهی بلندمدت تامین اجتماعی، Medicare و Medicaid را حل کند تحت فشار قرار گرفت.

ترامپ در پاسخ گفت: «بنابراین اول از همه، شما می توانید از نظر حقوق، از نظر کاهش، کارهای زیادی انجام دهید. و همچنین از نظر دزدی و مدیریت بد استحقاق – مدیریت بد فوق‌العاده استحقاق – تعداد زیادی کار و تعداد زیادی کار وجود دارد که می‌توانید انجام دهید.»

رئیس جمهور سابق در مورد اینکه چگونه برنامه های بازنشستگی را تغییر می دهد، توضیح دقیقی نداد. سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ گفت که او فقط به «کاهش ضایعات و تقلب» اشاره می‌کند، اما جزئیات بیشتری درباره سیاست‌گذاری درباره نحوه انجام این کار یا میزان صرفه‌جویی ارائه نکرد.

ستاد انتخاباتی بایدن این ویدئو را در توییتر منتشر کرد و رئیس‌جمهور به سرعت پاسخ داد: «حواسم نیست.»

بایدن در سخنرانی روز دوشنبه در نیوهمپشایر گفت: «اگر کسی بخواهد تأمین اجتماعی یا مدیکر را کاهش دهد یا سن بازنشستگی را دوباره افزایش دهد، جلوی او را می‌گیرم». امروز صبح، دونالد ترامپ گفت کاهش بیمه‌های اجتماعی و مدیکر دوباره روی میز است.

پیش بینی می شود تامین اجتماعی تا سال 2034 حلال شود. مدیکر تا سال 2028 دارای پرداخت بدهی است. پس از آن، مزایای این برنامه ها به صورت خودکار با کاهش مواجه خواهد شد، مگر اینکه تغییراتی در سیاست ها برای افزودن درآمد یا کاهش هزینه ها ایجاد شود.

اندرو بیتس، سخنگوی کاخ سفید، گفت: «همانطور که رئیس‌جمهور در سخنرانی وضعیت اتحادیه هشدار داد، مقامات جمهوری‌خواه قصد دارند خدمات درمانی و تامین اجتماعی را کاهش دهند. کاهش مزایای مدیکر و تامین اجتماعی.

کارولین لیویت، سخنگوی ستاد انتخاباتی ترامپ در بیانیه‌ای گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ به وعده خود مبنی بر حفاظت از تأمین اجتماعی و مدیکر در دوره اول ریاست‌جمهوری خود عمل کرد و رئیس‌جمهور ترامپ در دور دوم ریاست‌جمهوری خود به حمایت قوی از تأمین اجتماعی و مدیکر ادامه خواهد داد. تنها نامزدی که تهدیدی برای تامین اجتماعی و مدیکر است، جو بایدن است – که تهاجم گسترده‌اش به میلیون‌ها بیگانه غیرقانونی بی‌شماری، اگر اجازه اقامت به آنها داده شود، باعث می‌شود تامین اجتماعی و مدیکر از بین بروند و سقوط کنند.

مخالفت با کاهش مزایای بازنشستگی، دموکرات‌ها را متحد می‌کند و مترقی‌ها برای گسترش مزایای تامین اجتماعی و همچنین اضافه کردن مزایای دندان‌پزشکی، بینایی و شنوایی به مدیکر تلاش می‌کنند.

پیشنهاد بودجه سالانه بایدن که روز دوشنبه منتشر شد، خواستار حمایت از مدیکر با افزایش مالیات بر درآمدهای بالای 400000 دلار، افزایش 3.8 درصد مالیات بر درآمد خالص سرمایه گذاری به 5 درصد بالاتر از آستانه درآمد و هدایت درآمدها به صندوق اعتماد بیمه بیمارستان است. همچنین خواستار قرار دادن پس‌اندازهای دارویی Medicare در صندوق اعتماد برای تمدید مدت آن است.

در برگه اطلاعاتی کاخ سفید آمده است که این بودجه همچنین خواستار «حفاظت و تقویت» امنیت اجتماعی با «خواستن از پردرآمدترین آمریکایی ها برای پرداخت سهم خود» است.

ترامپ هیچ برنامه سیاستی برای تامین اجتماعی یا مدیکر ارائه نکرده است.

جمهوری خواهان در مورد نحوه رسیدگی به این برنامه ها اختلاف نظر بیشتری دارند، زیرا بسیاری از قانونگذاران جمهوری خواه مجلس نمایندگان از بودجه ای حمایت می کنند که خواستار کاهش هزینه ها از طریق افزایش سن واجد شرایط بودن تامین اجتماعی و خواهان خصوصی سازی جزئی مدیکر است. اما ترامپ سعی کرده است که خود را در مخالفت با اصول محافظه کارانه در مورد هزینه های بازنشستگی قرار دهد، بدون اینکه مشخص کند چه کاری باید انجام دهد.

در CNBC، رئیس جمهور سابق به طور گسترده صحبت کرد.

من می دانم که آنها در نهایت به تضعیف امنیت اجتماعی می پردازند زیرا کشور ضعیف است. منظورم این است که نگاهی به خارج از بازار سهام بیندازید… ما در حال عبور از جهنم هستیم. ترامپ گفت که مردم از جهنم می گذرند، و افزود که با طبقه متوسط ​​«با سیاست بسیار بسیار بد رفتار شده است».

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است

منبع