تام فلتون می‌گوید متیو لوئیس، بازیگر نقش اول هری پاتر، مجبور بود دندان‌های مصنوعی و کت و شلواری چاق بپوشد، زیرا با هر فیلمی «قتن‌تر» و «کمی کمتر شبیه نویل» می‌شد.

او افزود: “از بین تمام فارغ التحصیلان پاتر که من با آنها برخورد می کنم، متیو یکی از کسانی است که از دیدن آنها بیشتر لذت می برم.” “هر گونه رقابت اسلیترین-گریفیندورک مدتهاست که فراموش شده است.”

تام فلتون گفت که متیو لوئیس بازیگر «هری پاتر» مجبور شد ظاهر خود را در فرنچایز فیلم تغییر دهد، زیرا با هر فیلم «قشنگ‌تر» می‌شد.

متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در «هری پاتر و جام آتش».برادران وارنر

فلتون می‌گوید: «در فیلم‌های بعدی به جایی رسید که مجبور شدند به او گوه‌ای پشت گوش‌ها، دندان‌های مصنوعی و یک لباس چاق بگذارند تا او را شبیه به قیچی که در حال تبدیل شدن بود، ندهند.»

متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در فیلم

از زمانی که این فرنچایز بیش از یک دهه پیش به پایان رسید، فلتون و لوئیس به هم نزدیک بودند.

او همچنین تأیید کرد که به او کفش‌های بزرگ، «پلاستیک پشت گوش‌ها برای چسبیدن به جلو» و دندان‌های مصنوعی داده شده است.

متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در «هری پاتر و جام آتش».

فلتون ادامه داد: “اما یک مشکل وجود داشت. هر سال، وقتی همه برای ساختن فیلم بعدی جمع می شدیم، متیو کمی خشن تر بود، که به این معنی بود که – از نظر فیزیکی – کمی کمتر شبیه نویل بود.”

دانیل رادکلیف در نقش هری پاتر و متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در فیلم “هری پاتر و سنگ جادو”.برادران وارنر

متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در «هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2»برادران وارنر

اصل مقاله را در Insider بخوانید



منبع

در سمت چپ: متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در

خارج از رشد شخصیت نویل، لوئیس از نظر جسمی به بلوغ رسید و کمتر شبیه بچه صورت گردی بود که در ابتدای فرنچایز معرفی شد.

فلتون گفت که لوئیس به مرور زمان از نظر ظاهری «قارچ‌تر» و «کمی کمتر شبیه نویل» شد.

  • این بازیگر گفت که پرکردن گونه “بزاق دهان را جذب می کند پس از یک روز کامل بسیار زشت بود.”

    در سمت چپ: متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در «هری پاتر و سنگ جادو». در سمت راست: لوئیس در نقش نویل در “هری پاتر و یادگاران مرگ: قسمت 2”.برادران وارنر

    • لوئیس توضیح داد: “آنها سعی کردند گونه های من را با پشم پنبه پر کنند که منزجر کننده بود، سپس این تکه های اسفنج را از اثرات موجودات جدا کردند و در آنجا گذاشتند.”

      او گفت: «این اتفاق زمانی افتاد که از استراحت بین دو و سه فیلم برگشتم. این یک استراحت کمی طولانی‌تر از حد معمول بود، زیرا آنها از یک فیلم زمستانی به یک فیلم پرفروش تابستانی تبدیل شده بودند، و وقتی من برگشتم خیلی بلندتر از بقیه بودم و حدس می‌زنم لاغرتر از قبل بودم.»

      خود لوئیس در مصاحبه ای با مترو در سال 2021 تجربه تبدیل شدن به نویل را از طریق استفاده از دندان مصنوعی و بالشتک به یاد آورد.

      فلتون می‌گوید: «متیو نمونه‌ای عالی از هر چیز خوب درباره «پاتر» است. او مردی دوست داشتنی و ساده است، نسبت به خطاها متواضع است. دانش و علاقه او به همه موضوعات تضمین کننده مکالمه عالی است و این او را به یکی از افراد مورد علاقه من تبدیل می کند.

      لوئیس در فیلم های «اچ پی» نقش نویل لانگ باتم، دانش آموز اولیه خجالتی و بی دست و پا گریفیندور را بازی کرد. با گذشت زمان، شجاعت این شخصیت برجسته تر شد. این به اوج رسید که او قهرمانانه ناگینی، هورکراکس پایانی ولدمورت (رالف فاینز) را با استفاده از شمشیر گریفیندور در فیلم پایانی به قتل رساند.

      دانیل رادکلیف در نقش هری پاتر و متیو لوئیس در نقش نویل لانگ باتم در فیلم

      فلتون که در هر هشت فیلمی که بین سال‌های 2001 تا 2011 در نقش دراکو مالفوی اکران شده بود، در خاطرات خود که روز سه‌شنبه منتشر شد، با عنوان «آن سوی عصا» نوشت: «بپذیریم: نویل لانگ‌باتم هرگز قرار نبود گل میخ نمایش باشد. جادو و ضرب وشتم بزرگ شدن یک جادوگر.”

      فلتون در خاطرات خود می نویسد: «متیو لوئیس، که از ابتدا نقش نویل را بازی می کرد، در فیلم اول بسیار به نظر می رسید. او گوش‌ها داشت، صورتش داشت، لهجه‌ای دوست‌داشتنی داشت. سر تا پا نویل بود.

      تام فلتون در کتاب خاطرات جدید خود درباره بازیگر فیلم «هری پاتر» متیو لوئیس (نویل لانگ باتم) نوشت.

    • به لوئیس “یک گوه پشت گوش، دندان های مصنوعی و کمی کت و شلوار چاق” داده شد تا بیشتر شبیه شخصیت او شود.