ایالات متحده شبکه ارائه فناوری به ارتش روسیه را منهدم می کند

اورخوف و شرکت‌ها در نهایت این مواد را برای کاربران نهایی روسی، از جمله شرکت‌هایی که توسط آژانس‌های مختلف فدرال تعیین شده بودند، ارسال کردند، که نقض کنترل‌های صادرات ایالات متحده بود.

پنج متهم متهم در نیویورک همگی اتباع روسیه هستند و دو نفر دستگیر شده اند. هر چهار متهم پرونده کانکتیکات – سه لتونیایی و یک اوکراینی – ماه ها پیش به درخواست مقامات آمریکایی بازداشت شدند.

واشنگتن (AP) – دولت بایدن روز چهارشنبه دوری از اتهامات جنایی و تحریم‌های مرتبط با طرحی پیچیده برای تهیه فناوری‌های نظامی از تولیدکنندگان آمریکایی و عرضه غیرقانونی آن‌ها به روسیه برای جنگ در اوکراین را اعلام کرد.

همزمان با تحریم اعضای حلقه داخلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، ایالات متحده سرمایه های بانک مرکزی روسیه را مسدود کرده و کنترل های تهاجمی بر صادرات اعمال کرده است.

وزارت دادگستری، دفتر تحقیقات فدرال و دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری با هماهنگی برای شناسایی شبکه روسی کار کردند.

معاون وزیر خزانه داری والی آدیمو روز چهارشنبه در بیانیه ای گفت که روسیه به دلیل تحریم های بی سابقه و کنترل های صادراتی اعمال شده توسط ائتلاف گسترده از شرکا و متحدان ما، به طور فزاینده ای برای به دست آوردن فناوری های مورد نیاز برای حفظ جنگ تلاش کرده است.

دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری روز چهارشنبه تحریم هایی را علیه یکی از افرادی که توسط وزارت دادگستری متهم شده بود، اعلام کرد که یوری اورخوف و دو شرکت او، Nord-Deutsche Industrieanlagenbau GmbH و Opus Energy Trading LLC را به دلیل تهیه نیمه هادی ها و ریزپردازنده های پیشرفته مورد استفاده در هواپیماهای جنگنده و سیستم های موشکی بالستیک و مافوق صوت از دیگر کاربردهای نظامی است.

دادستان کل کشور گفت: «همانطور که گفتم، بازرسان و دادستان‌های ما در تلاش‌های خود برای شناسایی، یافتن و محاکمه کسانی که اعمال غیرقانونی آنها حاکمیت قانون را تضعیف می‌کند و رژیم روسیه را قادر می‌سازد تا به تهاجم بی‌دلیل خود به اوکراین ادامه دهد، بی‌وقفه خواهند بود.» مریک گارلند در بیانیه ای گفت.

او گفت: «ما می دانیم که این تلاش ها تأثیر مستقیمی بر میدان نبرد دارد، زیرا ناامیدی روسیه باعث شده است که آنها به تامین کنندگان ضعیف و تجهیزات قدیمی روی بیاورند.»

اتهامات جنایی تکمیل کننده آخرین دور تحریم های دولت بایدن علیه روسیه است.

وزارت دادگستری 9 نفر را در پرونده های جداگانه در نیویورک و کانکتیکات و همچنین دو دلال نفت ونزوئلا را متهم کرد. متهمان متهم به دستیابی به فناوری نظامی از شرکت های آمریکایی و سپس پولشویی ده ها میلیون دلار برای تجار ثروتمند روسی و سایر نهادهای تحریم شده هستند. برخی از متهمان همچنین متهم به واسطه گری در معاملات نفتی غیرقانونی برای شرکت نفت دولتی ونزوئلا هستند.

آخرین تلاش برای جلوگیری از دستیابی روسیه به فناوری های نظامی اختصاص یافته است.

ODNI گفت که روسیه به ماشین آلات تولید خارجی متکی است و تحریم‌های بانکی مستمر توانایی کرملین را برای دریافت منابع مالی برای واردات تجهیزات نظامی تضعیف کرده است.



منبع

وزارت دادگستری گفت که برخی از تجهیزات در میدان های نبرد در اوکراین کشف شد و سایر فناوری های اشاعه هسته ای قبل از ارسال به روسیه در لتونی رهگیری شد.

اطلاعات دفتر مدیر اطلاعات ملی که روز جمعه در وزارت خزانه داری ارائه شد، می گوید روسیه از آغاز جنگ در اواخر فوریه بیش از 6000 قطعه تجهیزات را از دست داده است و برای تدارکات به ایران و کره شمالی روی آورده است.