تئوری های توطئه “هولناک” در اطراف تیراندازی تگزاس می چرخد

دفتر گوسار پیامی برای درخواست نظر نداده است.

در برخی موارد، اطلاعات نادرست در مورد تیراندازی های دسته جمعی یا رویدادهای دیگر توسط کاربران خوش نیت رسانه های اجتماعی منتشر می شود که سعی می کنند مفید باشند. در موارد دیگر، این می تواند کار کسانی باشد که به دنبال راه اندازی جمع آوری کمک های مالی جعلی یا جلب توجه به وب سایت یا سازمان خود هستند.

مقامات هیچ اطلاعاتی در مورد جنسیت یا هویت جنسی مرد مسلح منتشر نکرده اند.

هیچ کدام از اینها درست نبود. این عکس در واقع یک زن ترنس 22 ساله به نام سابرینا را نشان می دهد که در شهر نیویورک زندگی می کند. سابرینا که خواستار عدم انتشار نام خانوادگی خود به دلیل نگرانی از حفظ حریم خصوصی بود، به آسوشیتدپرس تایید کرد که این عکس متعلق به اوست و همچنین گفت که به حساب کاربری ادعایی یوتیوب وابسته نیست.

این اتفاق پس از سندی هوک، پس از پارکلند، پس از تیراندازی در کلوپ شبانه اورلاندو و پس از خشونت مرگبار در اوایل ماه جاری در یک فروشگاه مواد غذایی بوفالو رخ داد. چند ساعت پس از تیراندازی روز سه‌شنبه در مدرسه در Uvalde، تگزاس، با انتشار ادعاهای بی‌اساس در مورد مردی که به عنوان مرد مسلح نام‌گذاری شده و انگیزه‌های احتمالی او توسط کاربران اینترنتی منتشر شد، راش دیگری آغاز شد.

به گفته بن دکر، موسس و مدیر عامل شرکت مشاوره تحقیقات دیجیتال Memetica، جوامع آنلاین حاشیه‌ای، از جمله در 4chan، اغلب از تیراندازی‌های دسته جمعی و دیگر تراژدی‌ها به‌عنوان فرصت‌هایی برای ایجاد هرج و مرج، ترول کردن مردم و ارائه روایت‌های مضر استفاده می‌کنند.

___

یکی از توییت‌ها صدها بار لایک و بازنشر شده است: «او یک بیگانه غیرقانونی برای قتل از السالوادور تحت تعقیب بود. این خون روی دستان بایدن است و هرگز نباید اتفاق می افتاد.

به گفته جیمی لونگوریا، کارشناس اطلاعات نادرست، این ادعاها منعکس کننده مشکلات گسترده تری در رابطه با نژادپرستی و عدم تحمل نسبت به افراد تراجنسیتی است و تلاشی برای مقصر دانستن این تیراندازی به گردن گروه های اقلیت است که در حال حاضر میزان بالاتری از آزار و اذیت آنلاین و جنایات نفرت را تحمل کرده اند.

سایر کاربران شبکه های اجتماعی تصاویری از کاربران بی گناه اینترنت را ضبط کردند تا به دروغ آنها را به عنوان فرد مسلح شناسایی کنند و ادعا کنند که او تراجنسیتی است. در صفحه پیام آنلاین 4Chan، کاربران به طور آزادانه عکس ها را به اشتراک گذاشتند و طرحی را برای برچسب زدن فرد مسلح به عنوان تراجنسیتی بدون هیچ مدرکی برای حمایت از آن مورد بحث قرار دادند.

ساعاتی پس از تیراندازی، پست‌هایی که به دروغ ادعا می‌کرد مرد مسلح به طور غیرقانونی در کشور زندگی می‌کند، در فضای مجازی پخش شد و برخی از کاربران تزئیناتی را اضافه کردند، از جمله اینکه او “در حال فرار از گشت مرزی” است.

Swenson از سیاتل گزارش داد. آنجلو فیچرا و کارنا فان، نویسندگان آسوشیتدپرس در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

یکی از پست‌های توییتر که از آن زمان حذف شده است، عکسی از یک زن ترنس را نشان می‌دهد که یک بطری سبز رنگ را به دهانش گرفته و به دوربین نگاه می‌کند و هدفون‌هایی از یک گوش آویزان است.

دکر گفت: “برای آنها در جشن گرفتن این نوع حوادث بسیار عمدی و عمدی است که بر جریان اصلی گفتگوها تأثیر بگذارند.” میل نیهیلیستی برای اثبات خود در این نوع جوامع با ترول موفقیت آمیز مردم وجود دارد. بنابراین، اگر بتوانید کمپینی را رهبری کنید که به چنین نتیجه‌ای منجر می‌شود، به نوعی اعتبار درون گروهی افزایش یافته است.»

سابرینا به AP گفت: «کل این مصیبت وحشتناک است.

جادن جاناک، یک کاندیدای دکترا در دانشگاه تگزاس و یکی از همکاران جوان در مرکز مطالعات کاربردی تراجنسیتی، گفت: چیزی به ظاهر بی‌ضرر مانند اظهارنظر ترنس‌فوبیک در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند جرقه خشونت علیه یک ترنس‌جندر را ایجاد کند.

گرگ ابوت فرماندار تگزاس روز سه شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت مردی که مقامات می گویند این تیراندازی را انجام داده است، سالوادور راموس 18 ساله، یک شهروند ایالات متحده است.

ادعاهای بی اساس مبنی بر اینکه فرد مسلح یک مهاجر ساکن ایالات متحده به طور غیرقانونی یا ترنسجندر بوده است، به سرعت در توییتر، ردیت و دیگر پلتفرم های رسانه های اجتماعی منتشر شد. آنها با تئوری‌های توطئه آشنا همراه بودند که نشان می‌داد کل تیراندازی به نحوی صحنه‌سازی شده بود.

عکس دیگری که به طور گسترده منتشر شد، یک زن تراجنسیتی را با یک سویشرت کوکاکولا و یک دامن مشکی نشان می داد. عکس دوم همان زن را با پیراهن مشکی ناسا با دامن قرمز نشان می داد. این عکس‌ها نیز مرد مسلح را نشان نمی‌دادند – آنها مربوط به یک کاربر Reddit به نام سام بودند که هویت او را روز چهارشنبه به AP تأیید کرد. AP از نام خانوادگی سام برای محافظت از حریم خصوصی او استفاده نمی کند.

پل گوسار، نماینده کنگره آریزونا، هر دو ادعای بی اساس درباره راموس را در یک توییت که اکنون حذف شده و نام او را نیز به اشتباه نوشته شده، مطابقت می دهد. گوسار سه شنبه شب در توییتی نوشت: «این یک بیگانه غیرقانونی چپ گرای ترنسکشوال به نام سالواتوره راموس است.

پراویدنس، ری (AP) – در حال حاضر به اندازه دعوت به افکار و دعا قابل پیش بینی است: یک تیراندازی دسته جمعی کشته های زیادی برجای می گذارد و تئوری های توطئه وحشیانه و اطلاعات نادرست در مورد قتل عام به زودی دنبال می شود.

سپس ترول هایی هستند که ظاهراً این کار را برای سرگرمی انجام می دهند.

جانک چهارشنبه گفت: “این کودکان و بزرگسالانی که دیروز به قتل رسیدند، فقط زندگی خود را می گذرانند. آنها نمی دانستند که دیروز آخرین روز آنها خواهد بود. و به طور مشابه، به عنوان افراد ترنس، این ترسی است که همه ما داریم. زمان.”

کاربر با بیان اینکه تیرانداز یک “مونث” و دارای کانالی در یوتیوب است، ادعا کرد: “خبر فوری: هویت تیرانداز فاش شده است.”

با این حال، برای جوامعی که بار چنین حملات شرورانه آنلاینی را تحمل می کنند، این سرزنش نادرست ترس از تبعیض و خشونت بیشتر را ایجاد می کند.

لونگوریا، مدیر بخش، گفت: «این تاکتیکی است که دو هدف را دنبال می‌کند: از گفتگوهای واقعی در مورد موضوع (خشونت با اسلحه) اجتناب می‌کند، و به افرادی که نمی‌خواهند با واقعیت روبه‌رو شوند، یک نفر را آزار می‌دهد، و باعث می‌شود آنها را مقصر بدانند. تحقیق در Disinfo Defense League، یک سازمان غیرانتفاعی که برای مبارزه با اطلاعات غلط نژادپرستانه کار می کند.

سابرینا گفت که در رسانه های اجتماعی پاسخ های آزاردهنده ای دریافت کرده است، به ویژه پیام هایی که ادعا می کردند او عامل تیراندازی بوده است. او به تعدادی از پست‌هایی که این تصویر را منتشر می‌کرد با شناسایی اشتباه پاسخ داد و خواستار حذف پست‌ها شد.

سام در پستی در Reddit نوشت: “این من نیستم، من حتی در تگزاس زندگی نمی کنم.”