شاهد شهادت ترامپ پیشنهاد داد که مایک پنس را به دلیل امتناع از لغو انتخابات 2020 به دار آویخته شود.

تا آن زمان، پنس قبلاً تصمیم گرفته بود که تلاشی برای جلوگیری از تأیید رأی هیئت الکترال که نشان می دهد ترامپ از بایدن شکست خورده است، مسدود کند. با شروع رسمی شمارش آرا، جمعیتی که ترامپ را در خارج از کاخ سفید تماشا کرده بودند، با هدف ایجاد اختلال در شمارش آرا به سمت ساختمان کنگره راهپیمایی کردند.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای مراسم تشییع جنازه باب دول، رهبر سابق اکثریت سنای ایالات متحده در کلیسای جامع ملی در واشنگتن، ایالات متحده، 10 دسامبر 2021 وارد می شود. رویترز/جاناتان ارنست

به گزارش تایمز، این اظهار نظر توسط مارک میدوز، رئیس سابق دفتر ترامپ به همکارانش مخابره شد و در شهادتی که به کمیته منتخب 6 ژانویه که در مورد رویدادهای آن روز تحقیق می کرد، ارائه شد.

ترامپ ادامه داد: “او می توانست – خوب، مردم بسیار عصبانی بودند.”

ماموران سرویس مخفی که احتمالاً به مأموران سرویس مخفی ترامپ گزارش می دادند، سعی داشتند او را از محوطه دانشگاه بیرون کنند و او گفت، تا زمانی که آرای کالج الکترال را بشماریم سوار آن ماشین نمی شوم. راسکین در مصاحبه‌ای در دانشگاه جورج تاون گفت: او دقیقا می‌دانست که این کودتای داخلی که برای آن برنامه‌ریزی کرده بودند، قرار است چه کاری انجام دهد. و علیه کنگره».



Source link

کارل افزود: “آنها می گفتند مایک پنس را آویزان کنید.”

تیلور بودویچ، سخنگوی ترامپ، بیانیه‌ای را برای تایمز و پولیتیکو منتشر کرد که اگرچه مستقیماً اظهارنظر رئیس‌جمهور سابق درباره پنس را رد نکرد، اما کمیته 6 ژانویه را دنبال کرد.

ترامپ در پاسخ گفت: «نه، فکر می‌کردم از او به خوبی محافظت می‌شود و شنیده بودم که وضعیت خوبی دارد. “نه، شنیده بودم که او در وضعیت بسیار خوبی است. اما، – نه، فکر می کنم -“

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در حالی که در تلویزیون تماشا می‌کرد در حالی که در 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا یورش بردند، شعار “مایک پنس را آویزان کن” سر می‌دادند، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین اظهار داشت که شاید معاونش باید به دلیل امتناع وی از جلوگیری از صدور گواهینامه جو بایدن به دار آویخته شود. نیویورک تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که در انتخابات 2020 پیروز شود.

بسیاری از حامیان ترامپ با تعداد بسیار زیاد پلیس کنگره، شیشه‌ها را شکستند و به زور وارد ساختمان شدند، بسیاری از حامیان ترامپ شعار «مایک پنس را آویزان کن» سر دادند و برخی نیز چوبه‌های دار موقتی نصب کردند. طبق گزارش‌ها، ترامپ در حالی که شاهد وقوع این جنجال بود، اظهارات خود را بیان کرد، اگرچه، همانطور که تایمز اشاره کرد، لحن دقیق و لحنی که وی به کار برد هنوز نامشخص است.

در ماه آوریل، نماینده جیمی راسکین، که در کمیته 6 ژانویه خدمت می کند، تلاش سرویس مخفی ایالات متحده برای حذف پنس از ساختمان کنگره را به این دلیل توصیف کرد که صدور گواهینامه رأی الکترال کالج توسط آشوبگران متوقف شد.

آیا در آن محاصره نگران او بودید؟ آیا نگران امنیت او بودید؟ کارل از ترامپ پرسید.

بودویچ در این بیانیه گفت: «نشت‌های مبهم این کمیته حزبی، شهادت‌های ناشناس و تمایل به تغییر شواهد ثابت می‌کند که این فقط گسترش کمپین بدنام کردن دموکرات‌ها است که بارها و بارها به دلیل ساختگی و ناصادق بودن افشا شده است». آمریکایی‌ها از دروغ‌های دموکرات‌ها و بدگویی‌ها خسته شده‌اند، اما، متأسفانه، این تنها چیزی است که باید ارائه کنند.»

سخنگوی مایک پنس درخواست یاهو نیوز برای اظهار نظر را رد کرد.

کمی قبل از شروع خشونت در ساختمان کنگره ایالات متحده، ترامپ جمعیتی متشکل از چند هزار نفر از هواداران را در راهپیمایی «سرقت دزدی» را شلاق زد، جایی که او به طور خاص پنس را هدف قرار داد.

مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق ایالات متحده برای مراسم تشییع جنازه باب دول، رهبر سابق اکثریت سنای ایالات متحده در کلیسای جامع ملی در واشنگتن، ایالات متحده، 10 دسامبر 2021 وارد می شود. رویترز/جاناتان ارنست

“چون شما آن شعارها را شنیدید، وحشتناک بود، منظورم این است که می دانید، آنها -“

“چون – این عقل سلیم است، جون، این عقل سلیم است که شما باید از آن محافظت کنید. چگونه می توانید – اگر می دانید یک رای تقلبی است، درست است – چگونه می توانید یک رای تقلبی را به کنگره منتقل کنید؟” ترامپ گفت.

پنس در سخنرانی فوریه خود در انجمن فدرالیست، این ادعای ترامپ را رد کرد که می‌توانست گواهینامه کالج انتخاباتی را مسدود کند.

سال گذشته در مصاحبه ای با جاناتان کارل، خبرنگار ای بی سی نیوز، از ترامپ در مورد شعار “هنگ مایک پنس” و اینکه آیا نگران امنیت معاون رئیس جمهور خود در جریان شورش بوده است، سوال شد.

به گزارش تایمز، کسیدی هاچینسون، دستیار سابق Meadows، در کمیته 6 ژانویه تایید کرد که رئیس او اظهارات ترامپ در مورد به دار آویختن پنس را بازگو کرده است. یکی از وکیل های میدوز به تایمز گفت که او “هر دلیلی برای باور” این داستان در مورد آنچه میدوز گفت “نادرست است” دارد.

مایک پنس، امیدوارم که برای صلاح قانون اساسی ما و به نفع کشورمان بایستی، و اگر نباشی، من از تو بسیار ناامید خواهم شد، به تو می گویم. در حال حاضر، ترامپ گفت.

پولیتیکو با تطبیق این داستان در تایمز گزارش داد که «سه نفر از افراد آشنا به موضوع» تأیید کردند که ترامپ «از به دار آویختن معاون رئیس‌جمهور خود حمایت کرده است».

رئیس جمهور ترامپ اشتباه می کند: من حق نداشتم انتخابات را لغو کنم. ریاست جمهوری تنها متعلق به مردم آمریکا و مردم آمریکاست. و صادقانه بگویم، هیچ ایده ای غیرآمریکایی تر از این تصور نیست که هر فردی می تواند آمریکایی را انتخاب کند. رئیس جمهور،” پنس گفت.