کپسول بوئینگ پس از لرزش فضا بر روی زمین فرود آمد

اسپیس ایکس ایلان ماسک در حال حاضر پیشرو است و از سال 2020 فضانوردان و حتی گردشگران را به فضا پرتاب می کند. کپسول های خدمه آن در سواحل فلوریدا سقوط می کنند، استارلاینر بوئینگ به محدوده وسیع و متروک ارتش White Sands در نیومکزیکو بازمی گردد.

پرچم تا شده آمریکا که توسط بوئینگ ارسال شده بود، در پشت آن باقی ماند تا توسط خدمه اول استارلاینر برداشته شود.

باب هاینز، فضانورد ایستگاه، در حالی که کپسول بلند شد، از طریق رادیو گفت: “ما از دیدن رفتن او کمی ناراحتیم.”

فضانوردان ایستگاه، سیستم های ارتباطی و کامپیوتری استارلاینر را در طول پنج روز حضورش در ایستگاه فضایی آزمایش کردند. آنها همچنین صدها پوند (کیلوگرم) مواد غذایی و سایر لوازمی را که به داخل کپسول بوئینگ پرواز می کرد، تخلیه کردند، سپس آن را با مخازن خالی هوا و سایر تجهیزات دور ریخته شده پر کردند.

تعمیرات و نوسازی برای بوئینگ نزدیک به 600 میلیون دلار هزینه داشت.

___

شکست‌های تراستور و مشکلات سیستم خنک‌کننده را کنار بگذاریم، به نظر می‌رسد استارلاینر 2 سال و نیم پس از اولین تلاش ناموفق خود، سفر دریایی پرمخاطره خود را در اختیار داشت. کنترل‌کننده‌های پرواز در هیوستون فرود گاوها را تشویق کردند و تشویق کردند.

فضانوردان ناسا سپس برای سفر به ایستگاه فضایی بند می‌بندند. آژانس فضایی مدت‌هاست که دو شرکت رقیب آمریکایی حامل فضانورد را برای بیمه بیشتر می‌خواهد، زیرا اتکای خود به روسیه برای سفر به ایستگاه فضایی و بازگشت به آن را به‌طور چشمگیری کاهش داده است.

کیپ کاناورال، فلوریدا (AP) – تاکسی خدمه بوئینگ روز چهارشنبه از ایستگاه فضایی بین‌المللی به زمین بازگشت و قبل از سوار شدن فضانوردان ناسا، یک پرواز آزمایشی را انجام داد.

بوئینگ اولین تلاش خود برای رسیدن به ایستگاه فضایی را در سال 2019 پس از خطاهای نرم افزاری که کپسول را در مدار اشتباه قرار داد و تقریباً آن را محکوم کرد، کنار گذاشت. این شرکت عیوب را برطرف کرد و تابستان گذشته دوباره تلاش کرد، اما شیرهای خورده شمارش معکوس را قطع کردند. پس از تعمیرات بیشتر، استارلاینر سرانجام پنجشنبه گذشته از کیپ کاناورال بلند شد و روز جمعه به ایستگاه فضایی لنگر انداخت.

بخش سلامت و علم آسوشیتدپرس توسط بخش آموزش علوم موسسه پزشکی هاوارد هیوز پشتیبانی می شود. AP تنها مسئول تمام محتوا است.



Source link

این یک بازگشت سریع بود: کپسول استارلاینر با چتر نجات به صحرای نیومکزیکو تنها چهار ساعت پس از خروج از آزمایشگاه در حال چرخش، با کیسه‌های هوای متصل به فرود فرود آمد. فقط یک مانکن سگک زده بود.

آدمک آزمایشی استارلاینر در طول مسیر بود – Rosie the Rocketeer، تیک آف روی Rosie the Riveter از جنگ جهانی دوم.