بایدن و دموکرات ها با تبدیل شدن قانون به قانون کاهش تورم پیروز می شوند

علاوه بر قانون کاهش تورم، بایدن به تازگی اولین قانون کنترل اسلحه از سال 1994 و همچنین قانون چیپس و علم را امضا کرده است که 52 میلیارد دلار برای تقویت صنعت نیمه هادی داخلی سرمایه گذاری می کند. او همچنین نامزد خود را برای ریاست دفتر الکل، تنباکو، اسلحه گرم و مواد منفجره، استیو دتلباخ، که توسط سنا تایید شد، دید. این آژانس که قوانین موجود اسلحه را اجرا می کند، از سال 2015 تاکنون رهبر تایید شده توسط سنا نداشته است.

«کار حکومت داری سخت است. بایدن در مقاله ای مهمان برای یاهو نیوز نوشت: این خسته کننده و کند است. «این مستلزم سازش است. پیشرفت در کشوری به بزرگی و پیچیده کشور ما آسان نیست. هرگز نبوده است.»

بایدن در یک رویداد کاخ سفید، ظاهراً با اشاره به صنایع داروسازی و انرژی، که با اقدامی که کنگره هفته گذشته تصویب کرد، مخالفت کرد، گفت: با این قانون، مردم آمریکا پیروز شدند و منافع ویژه از دست رفت. IRA شامل 369 میلیارد دلار برای طرح های انرژی سبز است و به Medicare اجازه می دهد تا برای کاهش قیمت دارو مذاکره کند.

بایدن در حالی که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و جیم کلیبرن، ویپ اکثریت مجلس نمایندگان، به سناتور جو مانچین نگاه می کنند، قلم امضای خود را به سناتور جو مانچین می دهد. (لیا میلیس/رویترز)

شومر و مانچین و همچنین جیم کلایبرن، نماینده کارولینای جنوبی، یکی از دموکرات‌های پیشرو در مجلس نمایندگان، روی صحنه برای مراسم امضای قرارداد به رئیس‌جمهور پیوستند. پس از امضای قانون، بایدن خودکاری را که از آن استفاده کرده بود به مانچین داد.

چند دقیقه بعد در صحبت با خبرنگاران در خارج از بال غربی، مانچین خوشحال گفت که نام لایحه ای را که رئیس جمهور به تازگی به قانون تبدیل کرده است، ارائه کرده است. مترقی ها و محافظه کاران در مورد اینکه آیا قانون کاهش تورم به کاهش تورم که اخیراً افزایش یافته است یا خیر، اختلاف نظر دارند. بعید است که در کوتاه مدت این کار را انجام دهد، اما کاهش کسری به خودی خود به عنوان یک هدف مهم تلقی می شود.

بایدن گفت: «برای مدتی، مردم شک داشتند که آیا این اتفاق می‌افتد یا خیر. “اما ما در یک فصل ماهیت هستیم.”

مانچین به خبرنگاران گفت: «این یک روز عالی است. او که ظاهراً آغشته به روح پیروزی بود، ابراز تمایل کرد که اصلاحات مربوط به مهاجرت را انجام دهد (او گفت: «امروز این کار را انجام می‌دهم) اما همچنین به مترقی‌ها هشدار داد که نسبت به برنامه‌های مخارج اجتماعی «بیلد برگشت بهتر» که همچنان در اولویت هستند، تردید دارند. برای پایگاه دموکرات مخالفت او با Build Back Better به شکست این اقدام کمک کرده بود.

بایدن، نشسته، قلم امضای خود را به سناتور جو مانچین می‌دهد در حالی که چاک شومر، رهبر اکثریت سنا و جیم کلیبرن، ویپ اکثریت مجلس نمایندگان، به این موضوع نگاه می‌کنند.

برای بایدن، روز سه شنبه نقطه اوج تلاش 18 ماهه برای آشتی دادن اختلافات در مجلس بین مترقی ها و میانه روها و در عین حال حفظ میانه روهای سنا (مانچین و کرستن سینما از آریزونا) بود. پیش از این او در مذاکرات شرکت فعال تری داشت، اما با آشکار شدن جزئیات توافق منچین و شومر، بایدن به سنا اجازه داد تا اختلافات خود را حل کند.

مانچین درباره رئیس‌جمهور که به مدت 36 سال نماینده دلاور در مجلس عالی بود، گفت: «و او به اندازه کافی می‌دانست، چون یک سناتور سابق بود، گاهی اوقات باید به ما اجازه دهید کاری را که باید انجام دهیم، انجام دهیم.»

پرزیدنت بایدن روز سه شنبه قبل از امضای لایحه مهم تغییرات آب و هوایی و مراقبت های بهداشتی دموکرات ها در کاخ سفید صحبت می کند. (سوزان والش/AP)

شک و تردیدها زمانی به اوج خود رسید که صحبت‌ها در مورد پیشنهاد Build Back Better – یک نسخه جاه‌طلبانه‌تر و گران‌تر از IRA – در اواخر سال گذشته در سنا به پایان رسید. اما در یک تحول شگفت‌انگیز، سناتور چاک شومر از نیویورک، رهبر دموکرات‌ها در سنا، و جو مانچین از ویرجینیای غربی، که رای اصلی میانه‌روها بود، درباره طرحی مذاکره کردند که شامل اجزای کلیدی «ساخت بازگشت بهتر» و 300 میلیارد دلار برای کسری بودجه بود. کاهش

رئیس جمهور بایدن در یک تریبون سخنرانی می کند.

بایدن در سخنان خود در کاخ سفید در حالی که آماده امضای قانون کاهش تورم می شد گفت: «می دانم که امروز اینجا کسانی هستند که دیدگاهی تاریک و ناامیدکننده نسبت به این کشور دارند. “من یکی از آنها نیستم.”



منبع

واشنگتن – رئیس جمهور بایدن در حالی که آماده امضای قانون کاهش تورم در روز سه شنبه بود، منتقدان را مورد سرزنش قرار داد و تصویب قانونی را جشن گرفت که به گفته حامیان، به طور قابل توجهی اقتصاد را به سمت منابع تجدیدپذیر انرژی تغییر می دهد و مراقبت های بهداشتی را مقرون به صرفه تر می کند.