مشاور حقوقی ترامپ دستور شهادت در تحقیقات انتخاباتی گا

قاضی گرگوری لامونز در فورت کالینز، کلرادو، پس از برگزاری جلسه استماع در مورد درخواست فانی ویلیس، دادستان ناحیه فولتون برای اجبار به شهادت وکیل جنا الیس، تصمیم گرفت. بر اساس شهادت در دادگاه، دادستان ها به نقش الیس در کمک به هماهنگی و برنامه ریزی جلسات قانونی در جورجیا و سایر ایالت هایی که در آن ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات مطرح شده است، علاقه مند هستند.

ویلیس نوشت، شواهد نشان می‌دهد که اقدامات الیس «بخشی از یک برنامه چند ایالتی و هماهنگ شده توسط کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر 2020 در جورجیا و جاهای دیگر» بوده است.

این تحقیقات به دلیل تماس تلفنی ترامپ در ژانویه 2021 و براد رافنسپرگر، وزیر امور خارجه جورجیا، در اوایل سال گذشته آغاز شد. در طول آن تماس، ترامپ پیشنهاد کرد که رافنس‌پرگر می‌تواند آرایی را بیابد تا شکست اندک خود در انتخابات را در این ایالت لغو کند. از زمانی که هیئت منصفه ویژه در ماه مه تشکیل شد، مشخص شد که تمرکز تحقیقات فراتر از آن فراخوان است.

دادستان های شهرستان فولتون برای تدارک شهادت الیس در 25 اوت، بلیط هواپیما خریداری کرده و هتل رزرو کرده اند.

ویلیس ماه گذشته دادخواست هایی را به قاضی ناظر بر هیئت منصفه بزرگ ارائه کرد که به دنبال اجبار شهادت هفت تن از همکاران و مشاوران ترامپ، از جمله الیس، سناتور آمریکایی لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، و رودی جولیانی، شهردار سابق نیویورک و وکیل ترامپ بود. از آنجا که آنها در جورجیا زندگی نمی کنند، او مجبور شد از فرآیندی استفاده کند که شامل گرفتن یک قاضی در ایالتی است که در آن واقع شده است تا به آنها دستور دهد در مقابل هیئت منصفه ویژه در آتلانتا حاضر شوند.

جولیانی، که به او اطلاع داده شده که هدف تحقیقات است، قرار است روز چهارشنبه در مقابل هیئت منصفه ویژه شهادت دهد. احضاریه گراهام به او دستور می دهد تا در 23 اوت شهادت دهد، اما او گفته است که به حکم روز دوشنبه قاضی مبنی بر امتناع از ابطال احضاریه خود اعتراض خواهد کرد.

لامونز دریافت که شواهد کافی مبنی بر اینکه الیس یک شاهد مادی است وجود دارد و هیچ مدرکی وجود ندارد که سفر به آتلانتا برای یک روز شهادت یک بار ناروا باشد. او گفت که هر گونه موضوع امتیاز وکیل-موکل که الیس ممکن است بخواهد مطرح کند باید توسط مک برنی، قاضی در جورجیا مورد بررسی قرار گیرد.

آتلانتا (AP) – یک قاضی در کلرادو روز سه‌شنبه به یک مشاور حقوقی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا دستور داد که به گرجستان سفر کند تا در برابر هیئت منصفه ویژه که بررسی می‌کند آیا ترامپ و دیگران به‌طور غیرقانونی تلاش کرده‌اند بر انتخابات 2020 گرجستان تأثیر بگذارند، شهادت دهد.

ویلیس نوشت، الیس با جولیانی در جلسه استماع کمیته سنای ایالتی در 3 دسامبر 2020 در کنگره جورجیا که طی آن ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات مطرح شد، ظاهر شد. او همچنین حداقل دو یادداشت حقوقی به ترامپ و وکلای او نوشت و در آن توصیه کرد که مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور وقت، باید «آرای تایید شده کالج انتخاباتی از جورجیا و سایر ایالت‌های ظاهراً «مخالف» را در زمان برگزاری کنگره برای تأیید نتایج انتخابات در 6 ژانویه نادیده بگیرد. ، 2021، در دادخواست آمده است.

هیئت منصفه ویژه مخفیانه عمل می کند و قدرت صدور کیفرخواست را ندارد. پس از تکمیل بررسی، گزارشی حاوی توصیه‌ها صادر خواهد کرد. ویلیس پس از آن باید تصمیم بگیرد که آیا به یک هیئت منصفه بزرگ عادی برای درخواست کیفرخواست مراجعه کند یا خیر.



منبع

رابرت مک‌بورنی، قاضی دادگاه عالی شهرستان فولتون، که بر هیئت منصفه ویژه نظارت دارد، درخواست‌های ویلیس را برای دستور دادن به الیس و دیگر همکاران ترامپ برای شهادت امضا کرد. او به اصطلاح گواهی های شهادت مادی صادر کرد مبنی بر اینکه آنها شاهدان “ضروری و مادی” برای تحقیقات هیئت منصفه بزرگ هستند.

لامونز، قاضی کلرادو، در جلسه‌ای که به صورت آنلاین پخش شد، استدلال‌های وکیل الیس، مایکل ملیتو، و دادستان داون داونز را با دفتر دادستان منطقه لاریمر در کلرادو شنید. ویل ووتن، معاون دادستان شهرستان فولتون، از طریق ویدئو کنفرانس از آتلانتا به عنوان شاهد حضور یافت تا شهادت دهد که چرا ظاهر الیس ضروری است.

ویلیس در دادخواستی که به دنبال شهادت الیس بود، او را به عنوان «وکیل مدافع تلاش‌های حقوقی کمپین ترامپ برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ در جورجیا و جاهای دیگر» معرفی کرد.