بایدن بررسی های پیشینه را برای خریداران اسلحه تقویت کند

(رویترز) – جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، روز سه شنبه فرمان اجرایی را اعلام خواهد کرد که بر اساس آن، بررسی پیشینه خریداران اسلحه در آنچه کاخ سفید به عنوان جامع ترین سیاستی که رئیس جمهور می تواند بدون کنگره اعمال کند، ترویج می کند، تقویت می کند.

یکی از مقامات ارشد دولت روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که سایر جنبه‌های دستور بایدن ذخیره ایمن اسلحه‌ها را تشویق می‌کند و از کمیسیون تجارت فدرال می‌خواهد تا چگونگی فروش اسلحه‌های گرم را از جمله برای خردسالان مورد بررسی قرار دهد.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس در سال گذشته نشان داد که 84 درصد از پاسخ دهندگان از بررسی پیشینه فروش همه سلاح گرم و 70 درصد از قوانین پرچم قرمز حمایت کردند. این نظرسنجی بلافاصله پس از تیراندازی یک مرد مسلح در مدرسه ای در Uvalde، تگزاس انجام شد که منجر به کشته شدن 19 دانش آموز و دو معلم شد.

بایدن در کشوری با بیش از 40000 مرگ با سلاح در سال، شرط می‌بندد که رای‌دهندگان از کنترل فعال‌تر اسلحه استفاده کنند. امیدهای جمهوری خواه که ممکن است به دنبال نامزدی حزب خود برای به چالش کشیدن بایدن دموکرات در سال 2024 باشند، مطمئناً طرفدار حقوق گسترده تر اسلحه هستند که توسط گروه های با نفوذی مانند انجمن ملی تفنگ حمایت می شود.

اما از آن زمان جمهوری خواهان کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند و تقریباً به هر شانسی برای تصویب قوانین اسلحه بیشتر برای دو سال آینده پایان دادند، مانند ممنوعیت پیشنهادی بایدن برای سلاح های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا.

اما قلب فرمان اجرایی به دنبال گسترش بررسی‌های سوابق است که برای جلوگیری از خرید اسلحه از جنایتکاران یا سوء استفاده‌کنندگان خانگی، عمدتاً با تکیه بر فروشندگان اسلحه دارای مجوز فدرال برای رعایت یا آموزش دیگرانی که ممکن است متوجه نباشند باید بررسی‌های سوابق را تحت شرایط موجود انجام دهند، گسترش دهد. قانون، کاخ سفید گفت.

دولت بایدن به نظرسنجی های عمومی اشاره می کند که نشان می دهد اکثریت آمریکایی ها از بررسی پیشینه حمایت می کنند.

این دستور همچنین حمایت فدرال را از قوانین پرچم قرمز که برای جلوگیری از فروش اسلحه به افرادی که خطرناک تلقی می شوند و توسط 19 ایالت و ناحیه کلمبیا تصویب شده است، تقویت می کند. این به دنبال اقدام اجرایی قبلی دولت بایدن با هدف کاهش خشونت با اسلحه است.

نوشته دانیل تروتا

دستیار ارشد گفت، دستور بایدن همچنین پیشنهاد می کند که دولت فدرال به تیراندازی های دسته جمعی به شیوه ای هماهنگ واکنش نشان دهد، مشابه واکنش واشنگتن به یک فاجعه طبیعی. بایدن از کابینه خود خواسته است تا پاسخی فدرال ارائه دهد که به عنوان مثال، به جامعه ای که در اثر تیراندازی جمعی از هم پاشیده است، مشاوره تروما یا کمک مالی ارائه دهد.

رئیس جمهور سال گذشته قانون جوامع امن تر دو حزبی را امضا کرد که مهم ترین قانون کنترل سلاح در 30 سال گذشته است.

(گزارش توسط دانیل تروتا؛ ویرایش توسط کنت ماکسول)



منبع

برخی از مدافعان حقوق اسلحه با بررسی سوابق مخالفت می کنند و می گویند که آنها حقوق قانونی برای داشتن سلاح را نقض می کنند و در عین حال نمی توانند مجرمان را از دستیابی به آنها منع کنند. آنها همچنین معتقدند که بسیاری از قوانین پرچم قرمز حقوق مربوط به دادرسی را زیر پا می گذارند.

کاخ سفید گفت که بایدن قصد دارد در روز سه‌شنبه درباره این دستور صحبت کند، زمانی که با قربانیان خشونت مسلحانه در پارک مونتری، کالیفرنیا، جایی که تیراندازی در یک سالن رقص در 21 ژانویه تیراندازی کرد و 11 نفر را کشت و 9 نفر را مجروح کرد، دیدار خواهد کرد.