انتظار می رود بایدن فرمان اجرایی جدیدی را درباره کنترل اسلحه امضا کند

بایدن براندون تسای، جوان 26 ساله ای را که با تپانچه نیمه اتوماتیک از مرد مسلح در پارک مونتری فاصله گرفت، به سخنرانی خود در وضعیت اتحادیه دعوت کرد و از قهرمانی این مرد جوان تمجید کرد.

اما قدرت او به فراتر از قوانین دو حزبی تصویب شده توسط کنگره در تابستان گذشته محدود است، که گسترده ترین لایحه خشونت با سلاح در دهه های اخیر است. به دنبال قتل سال گذشته 10 خریدار در یک فروشگاه مواد غذایی در بوفالو، نیویورک و 19 دانش آموز و دو معلم در مدرسه ابتدایی Uvalde، تگزاس، انجام شد.

یک مقام ارشد کاخ سفید که پیش‌بینی این دستور را انجام داده است، گفت: بایدن به کابینه خود دستور می‌دهد تا روی طرحی برای ساختار بهتر دولت برای حمایت از جوامعی که از خشونت‌های مسلحانه رنج می‌برند، کار کند. این طرح از مریک گارلند دادستان کل می خواهد تا قوانین را برای فروشندگان اسلحه دارای مجوز فدرال تقویت کند تا آنها بدانند که باید به عنوان بخشی از مجوز، بررسی پیشینه را انجام دهند.

ماه گذشته، وزارت دادگستری بیش از 200 میلیون دلار برای کمک به ایالت ها و ناحیه کلمبیا در اجرای قوانین پرچم قرمز و سایر برنامه های مداخله در بحران ارسال کرد.



منبع

لایحه ای که سال گذشته تصویب شد و به عنوان قانون جوامع ایمن شناخته می شود، توسط طرفداران کنترل اسلحه به عنوان یک شروع خوب تلقی می شود اما به اندازه کافی پیش نمی رود. پس از امضای این قانون، 11 تیراندازی دسته جمعی دیگر رخ داد، بر اساس پایگاه داده کشتار دسته جمعی از سال 2006 که توسط آسوشیتدپرس، یو اس ای تودی و دانشگاه نورث ایسترن نگهداری می شود. این قتل‌ها شامل تیراندازی‌هایی نمی‌شود که در آن کمتر از چهار نفر کشته شدند – و خشونت‌های مسلحانه نیز در سراسر کشور در حال افزایش است.

جان فینبلات، رئیس هر تاون برای ایمنی اسلحه، گفت: «دستور اجرایی پرزیدنت بایدن امروز یک اقدام خانگی برای امنیت عمومی است. این آخرین نمونه از رهبری پرزیدنت بایدن در زمینه ایمنی اسلحه است، و ما مفتخریم که در کنار او ایستاده ایم، زیرا او اقدامات قوی برای کمک به بستن شکاف فروش اسلحه انجام می دهد – که به طور قابل توجهی بررسی های پیشینه فروش اسلحه را افزایش می دهد، سلاح ها را دور نگه می دارد. از دست افراد خطرناک و نجات جان ها.

«او جانها را نجات داد. وقت آن است که ما نیز همین کار را انجام دهیم.» بایدن در سخنرانی خود در کنگره گفت. سلاح های تهاجمی را یک بار برای همیشه ممنوع کنید.

لفاظی های بایدن فقط در مورد اسلحه قوی تر شده است – او به طور معمول در سخنرانی های خود خواستار ممنوعیت به اصطلاح سلاح های تهاجمی است – و دموکرات ها حتی در دوران دولت اوباما، زمانی که بایدن معاون رئیس جمهور بود، چنین پلت فرم ضد اسلحه ای را مطرح نکردند. دستیارانش می‌گویند، اما بایدن پس از اینکه صحبت‌های منظم او در مورد کنترل اسلحه منجر به خسارات گسترده نشد، در انتخابات میان‌دوره‌ای جرأت پیدا کرد و به گفته دستیارانش، انتظار می‌رود که همچنان به تلاش برای تغییرات قوی ادامه دهد.

سن دیگو (AP) – انتظار می رود رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه فرمان اجرایی را امضا کند که هدف آن افزایش تعداد بررسی های پیشینه برای خرید اسلحه، ترویج ذخیره سازی بهتر و ایمن تر سلاح گرم و اطمینان از اینکه سازمان های مجری قانون ایالات متحده بیشترین بهره را می برند. قانون کنترل اسلحه دو حزبی که تابستان گذشته تصویب شد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفت: «تعداد زیادی جان افراد را با خشونت اسلحه گرفته است. اما او معتقد است که ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم. شما می شنوید که او از کنگره می خواهد که اقدامی انجام دهد و متوقف نشود… که ما باید ادامه دهیم.»

بایدن همچنین گزارش بهتر داده‌های بالستیک را از مجری قانون فدرال برای یک اتاق تسویه حساب که به مجریان قانون فدرال، ایالتی و محلی اجازه می‌دهد پوسته‌های گلوله‌ها را با اسلحه مطابقت دهند، الزامی کرده است. اما سازمان‌های مجری قانون محلی و ایالتی ملزم به گزارش داده‌های بالستیک نیستند، و بسیاری از آنها نیز این کار را نمی‌کنند، و این امر باعث می‌شود اتاق تهاتر کارایی کمتری داشته باشد.

و رئیس جمهور از کمیسیون تجارت فدرال بخواهد تا گزارشی عمومی منتشر کند که در آن چگونگی بازاریابی تولیدکنندگان اسلحه برای خردسالان و استفاده از تصاویر نظامی برای بازاریابی برای عموم مردم بررسی شود.

بایدن همچنین کابینه خود را راهنمایی خواهد کرد تا مطمئن شود که سازمان های مجری قانون مزایای قانون جدید را درک می کنند، به ویژه در مورد قوانین مربوط به پرچم قرمز، که به عنوان دستورات حفاظت از خطر شدید نیز شناخته می شود، که هدف آن حذف موقت اسلحه از افراد دارای رفتار بالقوه خشونت آمیز و جلوگیری از آن است. آنها از آسیب رساندن به خود یا دیگران.

یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که رئیس جمهور دموکرات قصد دارد در یک سخنرانی از مونتری پارک، کالیفرنیا، از آخرین تلاش های خود برای مهار خشونت با سلاح رونمایی کند. در ماه ژانویه، یک مرد مسلح به یک سالن رقص در نزدیکی لس آنجلس یورش برد و به دنبال جشن سال نو قمری، 20 نفر را به ضرب گلوله کشت و 11 نفر را کشت.