ایالات متحده می ترسد که ضد حمله اوکراین به قتل عام تبدیل شود – WP

به گفته مقامات آمریکایی، بسیاری از این تلفات در باخموت رخ داده است. جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، گفته است که نزدیک به نیمی از این 20000 روس کشته شده، جنگجویان گروه واگنر هستند، به ویژه محکومانی که در جبهه استخدام شده اند.

با توجه به این موضوع، او پیشنهاد می کند که یک ضد حمله اوکراینی ممکن است با موانع مشابهی روبرو شود و تعداد تلفات در میان سربازان اوکراینی را افزایش دهد.

ایالات متحده گفته است که چنین نبردهای شدید نشان می دهد که کشتار خونین ممکن است پس از شروع ضدحمله کیف برای بازپس گیری سرزمین های اشغالی بدتر شود.

کاخ سفید پیش بینی می کند که حمله متقابل مورد انتظار نیروهای اوکراینی به “قتل عام” تبدیل خواهد شد.

یک افشای اطلاعاتی در پایان فوریه که توسط واشنگتن پست بدست آمد، نشان داد که از آغاز تهاجم تمام عیار روسیه به اوکراین، 42500 سرباز روسی و تا 17000 اوکراینی در نبرد کشته شده اند.

منبع: واشنگتن پست به نقل از منابع دولتی

راب لی، کارشناس ارشد موسسه تحقیقات سیاست خارجی که از نزدیک این درگیری را دنبال کرده است، گفت که نیروهای روسی در طول حمله زمستانی در ووهلهدار، کرمینا، مارینکا و جاهای دیگر متحمل خسارات قابل توجهی شده اند. لی خاطرنشان کرد: زمانی که حمله می کنید، معمولاً تلفات بیشتری خواهید گرفت.

روزنامه نگاران در خط مقدم خود می جنگند. حمایت کردن Ukrainska Pravda یا تبدیل شدن حامی ما!



منبع

جزئیات: واشنگتن پست می‌گوید: «میزان کشته شدن یا زخمی شدن نیروهای روسی در اوکراین در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. و 80000 نفر دیگر زخمی شده اند.