اولین ایالت میشیگان در دهه‌ها قانون «حق کار» را لغو کرد

فرماندار دوره دوم همچنین قانونی را برای بازگرداندن قانون دستمزد رایج که توسط جمهوری‌خواهان در سال 2018 لغو شده بود، امضا کرد. این قانون از پیمانکارانی که برای پروژه‌های ایالتی استخدام می‌شوند باید دستمزدهای سطح اتحادیه را بپردازند.

لانسینگ، میشینگ (AP) – میشیگان، که مدت‌ها به عنوان ستون اصلی کارگران سازمان‌یافته شناخته می‌شد، روز جمعه به اولین ایالت در دهه‌ها تبدیل شد که قانون محدودکننده اتحادیه‌ای موسوم به «حق کار» را که بیش از یک دهه پیش تصویب شد لغو کرد. توسط یک مجلس قانونگذاری تحت کنترل جمهوری خواهان.

گرچن ویتمر، فرماندار دموکرات روز جمعه پس از امضای این قانون در بیانیه‌ای گفت: «امروز، ما برای احیای حقوق کارگران، محافظت از میشیگان‌ها در محل کار، و رشد طبقه متوسط ​​میشیگان گرد هم می‌آییم.

حامیان لغو این قانون در اوایل این ماه به ساختمان کنگره ایالتی در لنسینگ سرازیر شدند، زیرا مجلس نمایندگان و سنا این قانون را پیش از تصویب آن در امتداد خطوط حزبی پس از رایزنی های محدود به تصویب رساندند.

میشیگان در زمان تصویب قانون «حق کار» در سال 2012 هفتمین درصد بالاترین درصد کارگران اتحادیه‌ای کشور را داشت، اما در سال 2022 به رتبه یازدهم کاهش یافت. در دهه گذشته، عضویت اتحادیه در میشیگان 2.6 درصد کاهش یافته است. به طور کلی اعضای اتحادیه ایالات متحده برای چندین دهه به طور پیوسته در حال کاهش بوده و در سال گذشته به پایین ترین سطح خود یعنی 10.1 درصد رسیده است.

جمهوری خواهان که با قوانین “حق کار” در ایالت همسایه هستند، می گویند که لغو این قانون منجر به کاهش جذابیت میشیگان برای مشاغل و عضویت اجباری در اتحادیه خواهد شد. مت هال، رهبر جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه ای پس از امضای ویتمر گفت: «کسب و کارها برای کارخانه های تولیدی و تأسیسات تحقیق و توسعه، ایالت های رقابتی بیشتری خواهند یافت.»

لغو قانون «حق کار» که در سال 2012 تصویب شد، مدت‌ها به عنوان اولویت اصلی برای دموکرات‌ها در نظر گرفته شده بود که امسال برای اولین بار در 40 سال گذشته کنترل کامل دولت ایالتی را به دست گرفتند.

ویتمر در سخنرانی خود در ایالت 2019 قول داد «لایحه‌هایی را که برای از بین بردن حق همه‌پرسی مردم طراحی شده‌اند را وتو کند».

دموکرات‌ها استدلال کرده بودند که این قانون به «رایگان سواران» اجازه می‌دهد که بدون نیاز به پرداخت هزینه یا حقوق، نمایندگی اتحادیه را دریافت کنند. بدون آن، اتحادیه‌ها اکنون می‌توانند از همه کارگران در محل کار اتحادیه‌ای ملزم به پرداخت هزینه برای هزینه نمایندگی در چانه‌زنی کنند.

میشیگان اولین ایالت در 58 سال گذشته است که قانون «حق کار» را لغو می کند، ایندیانا در سال 1965 قبل از اینکه جمهوری خواهان آنجا آن را در سال 2012 بازسازی کنند، آن را لغو کرد. در سال 2017، قانونگذار جمهوریخواه میسوری قانون «حق کار» را تصویب کرد. ، اما قبل از اینکه رای دهندگان سال بعد آن را رد کنند، از اجرای آن جلوگیری شد.

فرماندار دموکرات روز جمعه همچنین قانونی را امضا کرد که قانون خواندن کلاس سوم را ملغی می‌کند که دانش‌آموزان را ملزم می‌کرد در صورتی که بیش از یک پایه در خواندن و نوشتن امتحان می‌کنند، نمره را تکرار کنند.



منبع

در مجموع، اکنون در 26 ایالت قوانین «حق کار» وجود دارد. در سال‌های اخیر پس از رای دادن به محدود کردن حقوق اتحادیه‌ها، اعتراضات گسترده‌ای در ایندیانا و ویسکانسین صورت گرفت.

وینی برینکس، رهبر اکثریت سنا، پیش از رای گیری گفت: «این روز در لنسینگ روز جدیدی است. زمان آن فرا رسیده است که یک بار دیگر میشیگان را به عنوان مکانی که کارگران می خواهند به آنجا بیایند شناخته شود.

برایان کالی، رئیس انجمن مشاغل کوچک میشیگان، که در زمان تصویب این قانون در سال 2012 معاون فرماندار بود، گفت که لغو این قانون “حق تصمیم گیری کارگران برای پیوستن به اتحادیه را از بین می برد.”

قانون «حق کار» ایالت به افرادی که در محل کار اتحادیه‌ای هستند اجازه داده بود از پرداخت حقوق و حق الزحمه اتحادیه خودداری کنند. لغو آن به عنوان یک پیروزی بزرگ برای کارگران سازمان یافته در نظر گرفته می شود که عضویت در اتحادیه در سال گذشته به پایین ترین حد خود رسید.

قانونی که ویتمر امضا کرد همچنین شامل 1 میلیون دلار تخصیص است که جمهوری خواهان می گویند برای اطمینان از “ضد رفراندوم” است. قانون اساسی میشیگان بیان می‌کند که لایحه‌هایی که به آنها اعتبارات ضمیمه شده است، مشمول همه‌پرسی عمومی نمی‌شوند که در آن رأی‌دهندگان بتوانند قانون را رد کنند.

در میشیگان، هزاران نفر از حامیان اتحادیه در سال 2012 هنگامی که مجلس ایالتی تحت کنترل جمهوری خواهان قانون «حق به کار» را بدون استماع به تصویب رساند، به کنگره ایالت آمدند تا اعتراض کنند.