اسرائیل تهدید کرده است که اگر ایران از خاک خود حمله کند، مستقیماً به ایران حمله خواهد کرد

اورشلیم (AP) – وزیر امور خارجه اسرائیل روز چهارشنبه تهدید کرد که اگر جمهوری اسلامی ایران از خاک خود علیه اسرائیل حمله کند، نیروهای کشورش مستقیماً به ایران حمله خواهند کرد، زیرا تنش‌ها بین قدرت‌های رقیب در پی کشته شدن ژنرال‌های ایرانی در انفجار در ایران بالا گرفته است. کنسولگری در سوریه

اگر ایران از خاک خود حمله کند، اسرائیل پاسخ خواهد داد و در ایران حمله خواهد کرد. اسرائیل کاتز در پستی در X به دو زبان فارسی و عبری گفت.

این سخنان پس از رهبر ایران بیان شد آیت الله علی خامنه ای اوایل روز چهارشنبه بار دیگر بر قول خود مبنی بر انتقام از اسرائیل به دلیل حمله به کنسولگری این کشور در دمشق در اوایل ماه جاری تاکید کرد.

تهران اسرائیل را مسئول حمله ای می داند که ساختمان را با خاک یکسان کرد و 12 نفر را کشت. اسرائيل دخالت خود را اعتراف نكرده است، اگرچه آماده پاسخ ايران به اين حمله بوده است كه تشديد قابل توجهي در جنگ سايه بلندمدت آنهاست.

خامنه ای در مراسم دعای پایانی ماه مبارک رمضان سخنرانی کرد و گفت این حمله هوایی «اشتباه» و شبیه حمله به خاک ایران است.

خامنه ای در سخنانی که تلویزیون دولتی ایران پخش کرد، گفت: «وقتی به منطقه کنسولگری ما حمله کردند، مثل این بود که به خاک ما حمله کردند. رژیم شرور باید مجازات شود و مجازات خواهد شد.»

نه کاتز و نه آیت الله توضیح بیشتری در مورد نحوه انتقام آنها ندادند.

در میان 12 کشته در انفجار روز 1 آوریل، هفت عضو سپاه پاسداران ایران، چهار سوری و یک عضو شبه نظامی حزب الله بودند.

خامنه ای همچنین از غرب به ویژه آمریکا و انگلیس به دلیل حمایت از اسرائیل در جنگ علیه حماس در غزه انتقاد کرد.

«انتظار می‌رفت که از (اسرائیل) در این فاجعه جلوگیری کنند. آنها نکردند. آنها به وظایف خود یعنی دولت های غربی عمل نکردند.

ایران از گروه های شبه نظامی ضد اسرائیلی مانند حماس فلسطینی و حزب الله لبنان حمایت می کند. اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد.

منبع