سنای تنسی لایحه تسلیح معلمان را یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل تصویب کرد.

نشویل، تن (AP) – قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در تنسی روز سه‌شنبه در مورد پیشنهادی مبنی بر اجازه دادن به برخی از معلمان و اساتید آموزش‌دیده که در مجریان قانون کار نکرده‌اند، اجازه حمل اسلحه در محوطه مدرسه را برطرف کردند، اقدامی که یکی از این طرح‌ها را مشخص می‌کند. بزرگترین گسترش دسترسی به سلاح در ایالت از زمان تیراندازی مرگبار در مدرسه ابتدایی در سال گذشته است.

این پیشنهاد، اتاق تحت کنترل حزب جمهوریخواه را در میان شعارهای احساسی و فریادهای معترضان علیه این قانون پاکسازی کرد، بسیاری از آنها در نهایت پس از نادیده گرفتن هشدارها برای سکوت، دستور ترک گالری های سنا را گرفتند.

پس از دریافت 26 رای به 5 در سنا، این پیشنهاد اکنون برای رای گیری در صحن مجلس آماده است. در صورت تصویب، این پیشنهاد از افشای اینکه کدام کارکنان اسلحه حمل می کنند، از جمله به والدین دانش آموزان و حتی معلمان دیگر، منع می شود.

“من ناراحت هستم. سناتور دموکرات لندن لامار در حالی که پسر 8 ماهه خود را در آغوش گرفته است، گفت: فرزند من تحت این لایحه در معرض خطر است. این لایحه خطرناک است و معلمان آن را نمی خواهند. هیچ کس آن را نمی خواهد.»

رندی مک‌نالی، رئیس مجلس سنا، یک جمهوری‌خواه، پس از اینکه بسیاری از حضار حاضر نشدند ساکت شوند، حتی در حالی که او بارها به آنها به دلیل برهم زدن بحث سرزنش می‌کرد، گالری‌ها را پاکسازی کرد. در حدود 15 دقیقه ای که طول کشید تا حضار را حذف کنند و به مناظره ادامه دهند، آنها همچنان شعار می دهند “به آنها رای بده. “دیگر سکوت نیست، به خشونت اسلحه پایان دهید” و “قبض را بکش، نه بچه ها.”

این بحث داغ تقریباً یک سال پس از آن صورت می‌گیرد که تیراندازی در مارس گذشته در مدرسه The Covenant تیراندازی کرد و سه کودک و سه بزرگسال را کشت و سپس به ضرب گلوله پلیس کشته شد. با این حال، علیرغم تلاش های گسترده و هماهنگ برای متقاعد کردن مجلس ایالتی تحت سلطه جمهوری خواهان تنسی برای اتخاذ تدابیر قابل توجه کنترل اسلحه در پاسخ به تیراندازی، قانونگذاران تا حد زیادی از چنین تماس هایی خودداری کرده اند. آنها پیشنهادهای دموکرات ها – و حتی یکی از فرمانداران جمهوری خواه – را در مورد این موضوع در جلسات عادی سالانه و یک جلسه ویژه بسته اند.

تنها تعداد انگشت شماری از حامیان جمهوری خواه به نفع این لایحه صحبت کردند، و تاکید کردند که معلمان ملزم به مسلح شدن و استفاده از سلاح های خود در موقعیت های تیراندازی فعال نیستند.

سناتور جمهوریخواه ایالت کن یاگر گفت: «ما سعی نمی کنیم به یک دانشجو تیراندازی کنیم، بلکه از دانشجویان محافظت می کنیم.

در صورت تصویب، این لایحه به یک منطقه مدرسه و یک سازمان مجری قانون اجازه می دهد تا توافق نامه ای کتبی برای اجازه به برخی از کارکنان مدرسه برای حمل اسلحه داشته باشند. کارگری که می‌خواهد تفنگ دستی به همراه داشته باشد باید مجوز حمل تفنگ دستی داشته باشد، مجوز کتبی از مدیر مدرسه و مجری قانون محلی داشته باشد، بررسی پیشینه‌ای را انجام دهد و 40 ساعت آموزش اسلحه را پشت سر بگذارد.

جف یاربرو، سناتور ایالتی دموکرات، گفت: “ما معلمان را می فرستیم تا یاد بگیرند که چگونه با یک موقعیت جنگی برخورد کنند که مجریان قانون کهنه کار در درک آن مشکل دارند.” او گفت: “ما به مردم اجازه می دهیم این کار را با یک هفته تمرین انجام دهند.”

معیارهای طولانی در مقابل تلاش حزب جمهوری خواه تنسی برای کاهش قوانین اسلحه در طول سال ها، از جمله امضای قرارداد حمل بدون مجوز برای اسلحه های دستی در سال 2021 متمایز است.

اخیراً، مجلس نمایندگان، جمهوری‌خواهان پیشنهادی را از کمیته ارائه کردند که قانون حمل غیرمجاز ایالت را به سلاح‌های بلند گسترش می‌دهد.

قانون اولیه به ساکنان 21 ساله و بالاتر اجازه می داد بدون مجوز در اماکن عمومی اسلحه حمل کنند. با این حال، دو سال بعد، جاناتان اسکرمتی، دادستان کل، در بحبوحه شکایتی که در جریان بود، به توافقی دست یافت که سپس به افراد 18 تا 20 ساله اجازه می‌داد اسلحه‌های دستی را به صورت عمومی حمل کنند. لایحه ای که روز دوشنبه تصویب شد به آرامی راه خود را در مجلس ایالتی طی می کند، اما همچنان باید مجلس نمایندگان و مجلس سنا را کامل پاک کند.

در همین حال، سال گذشته، جمهوری خواهان تنسی قانونی را تصویب کردند که حمایت ها را در برابر شکایت های مربوط به فروشندگان، سازندگان و فروشندگان اسلحه و مهمات تقویت می کند. امسال، آنها منتظر تصمیم فرماندار در مورد لایحه ای هستند که به مدارس خصوصی با کلاس های پیش از مهدکودک اجازه می دهد در محوطه دانشگاه اسلحه داشته باشند.

به‌طور جداگانه، جمهوری‌خواهان اصلاحیه‌ای را برای «حق نگهداری، حمل و پوشیدن سلاح» در قانون اساسی تنسی ارائه می‌کنند که این حق را فراتر از دفاع گسترش می‌دهد و بخشی را حذف می‌کند که به قانون‌گذاران این امکان را می‌دهد «به منظور جلوگیری از جرم و جنایت، پوشیدن اسلحه را تنظیم کنند. ” در صورت تصویب، تا سال 2026 در رای گیری نخواهد بود.

منبع