استفاده از قانون تولید دفاعی و ضدانحصار را برای رفع مشکلات ایجاد شده توسط دولت متوقف کنید

سه بیانیه اخیر بایدن در مورد انرژی سبز در این ماه اتفاق افتاد. او گفت که آینده آمریکا به توانایی های آن در ساخت پنل های خورشیدی، عایق ها، الکترولیزها و باتری ها بستگی دارد. این دستور شامل پروژه‌های انرژی پاک بیشتر در زمین‌های عمومی و تحریک مصنوعی تقاضای پنل‌های خورشیدی برای حدود یک گیگاوات ماژول‌های خورشیدی تولید داخل در کوتاه مدت است.

استفاده بایدن از DPA همچنین با تمایل دولت و دموکرات های کنگره برای ضدتراست بیشتر به عنوان ابزاری برای مقابله با تورم مرتبط است. دموکرات‌ها – و بسیاری از جمهوری‌خواهان – می‌خواهند از آنتی‌تراست استفاده کنند که برای تجزیه فناوری بزرگ، کاهش هزینه‌های حمل و نقل و هدف قرار دادن داروسازان در مورد آنچه کمیسیون تجارت فدرال (FTC) طرح‌های تخفیف غیرقانونی نامیده است، استفاده کنند. این شامل لایحه ضد افزایش قیمت الیزابت وارن سناتور دموکرات و تامی بالدوین می شود که اصرار دارد طمع شرکت ها دلیل جهش قیمت ها بوده است. دفتر حمایت مالی از مصرف کننده (CFPB) نیز از ضدانحصار استفاده می کند، حتی اگر منتقدان حرکت های آنها را خیلی مبهم می دانند.

نکته قابل توجه این است که اقتصاددانان چپگرا نیز این فشار ضد تراست را مضحک می دانند.

دموکرات ها در مورد اینکه چرا رای دهندگان اسپانیایی تبار را از دست می دهند دچار توهم هستند

اکنون کاخ سفید ممکن است از DPA برای قیمت نفت استفاده کند. راجا کریشنامورتی، نماینده دموکرات گفت سی‌ان‌ان می‌گوید: «ما در مقایسه با قبل از همه‌گیری، روزانه یک میلیون بشکه نفت کمتر پالایش می‌کنیم». او می خواهد که DPA برای بازگشایی 11 پالایشگاه بسته در ایالات متحده استفاده شود و بایدن ظاهراً در حال بررسی آن است.

هدف بعدی قانون تولید دفاعی بایدن شامل شیر خشک بود. کاخ سفید چند ماه پس از فراخوان داوطلبانه Abbott Nutrition به دلیل پنج مورد احتمالی سالمونلا نیوپورت و/یا نگران شد. کرونوباکتر ساکازاکی آلودگی. در آزمایشات ابوت هیچ چیز به جز ردپایی از آن یافت نشد کرونوباکتر ساکازاکی در “مناطق تماس غیر محصول”. اما از آنجایی که دو نوزاد جان خود را از دست دادند، سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) علیرغم اطلاع نداشتن از منبع آلودگی، کارخانه را برای بررسی موقتاً تعطیل کرد.. (خدمات بهداشتی و انسانی (HHS) در حال بررسی تصمیم FDA برای تعطیلی کارخانه است.)

دولت ضعیف تر، نه قوی تر، این آشفتگی را برطرف می کند.

به نظر می رسید رئیس جمهور هفته ها بعد از اینکه به کار انداختن DPA مشکل را فوراً حل نکرد، مبهوت بود. سازندگان شیر خشک به کاخ سفید گفتند که می‌دانند فراخوان و تعطیلی کارخانه باعث کمبود و خالی شدن قفسه‌ها می‌شود. دولت بایدن ابوت نوتریشن را به دلیل طولانی شدن موافقت با طرح بازگشایی کارخانه سرزنش کرد. اما دولت همچنین پیام‌های متفاوتی را درباره زمانی که کاخ سفید شروع به کار بر روی کمبود فرمول کرد ارسال کرد.

دموکرات‌ها در واشنگتن مشکل دارند و نه به این دلیل که نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که در نوامبر امسال از قدرت در کنگره کنار خواهند رفت. آنها اذعان دارند که افزایش سریع تورم همراه با زنجیره تامین به هم ریخته، اقتصاد را بی حال نگه می دارد. و با این حال، تنها راه حلی که به نظر می رسد قادر به ارائه آن هستند، استفاده از قانون تولید دفاعی و ضد انحصار است.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

من طرفدار اصلاحیه دوم هستم. اما اگر لیب ها می خواهند از شر آن خلاص شوند، در اینجا باید چه کاری انجام دهند.

شان گالوپ/گتی

جای سوال است که آیا هر یک از این اعلامیه های DPA در حیطه حیطه دفاع ملی قرار می گیرد یا خیر. در دستور بایدن در مورد فلزات گرانبها و انرژی سبز به سود ارتش از استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی، پنل های خورشیدی و ایستگاه های شارژ اشاره ای نشده است. آنها می توانند از بخش ذخیره سازی ثابت بهره ببرند، اما مطالعه موسسه مالی هلندی Rabobank نشان داد که باتری های لیتیوم یونی تنها چهار ساعت دوام می آورند. ممکن است یک دهه طول بکشد تا ذخیره سازی انرژی در مقیاس بزرگ از نقطه نظر هزینه و امکان سنجی کار کند. پنتاگون سال گذشته اعتراف کرد که توسعه بیشتر فناوری انرژی پاک زمان می برد.

آستن گولزبی، مقام سابق دولت اوباما با کنایه گفت: “چگونه دوباره به این موضوع بازگشته ایم؟” در یک نظرسنجی اخیر توسط Initiative on Global Markets به بررسی کنترل قیمت گاز. لری سامرز، وزیر خزانه داری سابق دولت کلینتون کوبید فشار ضد انحصار دولت بایدن ضد انحصار است و توئیت کرد که این سیاست‌ها «ممکن است کارایی را کاهش داده و با طولانی‌تر کردن زنجیره تأمین، انعطاف‌پذیری را کاهش دهد». واشنگتن پستکاترین رامپل نوشت که استفاده از ضدانحصار برای مقابله با آنچه که بایدن، وارن و دیگران آن را «تورم طمع» می‌نامند، به دلیل مقدار پول موجود در بازار، به تئوری توطئه تبدیل می‌شود.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.





منبع

بر اساس گزارش آژانس رتبه‌بندی اعتبار و پیش‌بینی‌کننده اقتصادی Fitch Solutions Country Risk & Industry Research که به Rigzone، سایتی که صنعت نفت و گاز را پوشش می‌دهد، ارسال شد، مقررات سخت‌گیرانه‌تر فدرال و جهانی مقصر بودند. تحلیلگران فیچ می گویند این حرکت ها باعث شد که بیگ اویل بیشتر به سمت انرژی های پاک برای ادامه فعالیت بچرخد. این گذار قیمت بنزین را تشدید کرد که از می 2020 همراه با تورم بالونی در حال افزایش است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

شان گالوپ/گتی

رئیس جمهور جو بایدن برای اولین بار در مارس 2021 از DPA در مورد فلزات گرانبها استفاده کرد. کاخ سفید گفت این دستور به تقویت اقتصاد انرژی پاک ما با کاهش اتکای ما به چین و سایر کشورها برای فلزات و مواد معدنی مورد استفاده برای انرژی پاک کمک می کند. به نظر می رسد اتکا به کانادا، برزیل و استرالیا به عنوان سیاستی برای دولت شکست خورد. اینکه آیا این بدان معناست که آیا دولت فدرال دو پروژه فلزات گرانبها را در مینه سوتا تایید یا مجدداً مجوز خواهد داد، باید دید.

چرا تعطیلی ها اتفاق افتاد؟

نگرانی گومز این است که DPA به عصای کوتاه مدت برای دولت فدرال تبدیل شود. گومز گفت: «این به ما اجازه می‌دهد تا به سؤالات بزرگ‌تری بپردازیم که چه چیزی می‌تواند این مشکل را به روشی پایدارتر برطرف کند یا ما را وادار به ایجاد برخی تغییرات بزرگتر کند که باید در سیاست‌های خود ایجاد کنیم.» او همچنین خاطرنشان می کند که دولت تمایل دارد مشکلات را زمانی که بحرانی وجود ندارد نادیده بگیرد. سناتور جمهوری خواه پت تومی نگرانی های خود را در مورد استفاده بیش از حد از DPA مطرح کرد. پیشنهاد می کند زمان آن فرا رسیده بود که کنگره برای محدود کردن خزش ماموریت خود وارد عمل شود.

قانون تولید دفاعی (DPA) که برای اولین بار در سال 1950 تصویب شد، می گوید که برای پایگاه صنعتی داخلی ضروری است که “تامین مواد و خدمات برای دفاع ملی” باشد. این به طور خاص به درگیری های نظامی، تروریسم داخلی، و آمادگی ملی یا انسانی برای فاجعه اشاره می کند. رئیس‌جمهور می‌تواند از DPA برای کنترل توزیع داخلی استفاده کند، در صورتی که شامل «مواد کمیاب و حیاتی برای دفاع ملی باشد». همچنین به کاخ سفید این امکان را می‌دهد که مشوق‌هایی برای شرکت‌های خصوصی ارائه دهد تا ظرفیت تولید گسترده‌تری را در صورت «اجرای استراتژی امنیت ملی ایالات متحده» ارائه دهند. واضح است که این قانون بیش از هر چیز به نفع پنتاگون است.

این یک نظریه است که جاشوا ویرو، یکی از همکاران موسسه R Street که از بازار آزاد حمایت می کند، به عنوان مثال مضحک دیگری از مشارکت سیاستمداران در بازی به اصطلاح «چیزی بکن» می بیند. ویرو به دیلی بیست گفت: «این فقط یک سنجاب است که می خواهند مردم آن را تعقیب کنند. او افزود: «نه اینکه برخی از قانونگذاران صادقانه نمی‌خواهند از ضدانحصار استفاده کنند زیرا از «بزرگ» شرکت‌ها به خاطر خود می‌ترسند، اما من فکر می‌کنم که [administration] بیشتر فقط حواس پرتی را می خواهد.»

اریک گومز، مدیر مطالعات سیاست‌های دفاعی در مؤسسه آزادی‌خواه کاتو، گفت: «DPA در درجه اول ابزاری است برای اینکه به تولیدکنندگان خاص بگوید قراردادهای دولتی را در اولویت قرار دهند یا شرایط سودمندتر را در مورد چیزها به دست آورند تا کارها به سرعت انجام شود. در مورد استفاده از DPA در تولید شیر خشک پرسید. “ارتباط با دفاع اغلب ضعیف است … مواردی مانند اتهام شیرخشک بچه هیچ ربطی به دفاع ملی ندارد” اتهام شیرخشک بچه هیچ ربطی به دفاع ملی ندارد.

شاید ناامید کننده ترین چیز این باشد که راه حل هایی برای کاهش تورم و افزایش عرضه وجود دارد، اما برای سیاست نادیده گرفته می شوند. دولت ممکن است برخی از تعرفه های دولت ترامپ را کاهش دهد. این شروع خوبی است، اما کافی نیست. تعرفه های بیشتر باید حذف شود، هر چه زودتر بهتر. فدرال رزرو باید به افزایش نرخ بهره ادامه دهد و ترازنامه خود را بفروشد. کنگره و کاخ سفید نمی‌توانند به خرج کردن پول با نرخ گزاف ادامه دهند، زیرا این امر قدرت را در دولت فدرال متمرکز می‌کند.

و شیر خشک بچه؟ لعنتی چگونه دفاع ملی برابر است؟ اینطور نیست که وزارت دفاع به طور ناگهانی شروع به استخدام نوزادان سرباز برای جنگیدن در جنگ کند.