از دادگاه عالی ناراضی هستید؟ رای شما به رئیس جمهور می تواند اوضاع را بدتر کند

در حال حاضر نیازی به گفتن نیست: وقتی آمریکایی ها به یک رئیس جمهور رأی می دهند، دادگاه های فدرال نیز در رای گیری هستند. با این حال تعداد بسیار کمی از رای دهندگان، به ویژه در میان رای دهندگان تعیین کننده، با در نظر گرفتن این موضوع، انتخاب خود را انجام می دهند.

در مورد آن فکر کنید: مسائلی که رای دهندگان انجام دادن در این سال انتخابات بیشترین توجه به آنها – مهاجرت، حقوق باروری، اقتصاد و مقررات دولتی، کنترل اسلحه – به طور فزاینده ای در دادگاه های فدرال تغییر شکل داده می شود. دونالد ترامپاز جمله دیوان عالی، به دلیل اختلال عملکرد فلج کننده در کنگره.

به این مسائل همیشگی، رمان سال 2024 را اضافه کنید: مسئولیت قانونی ترامپ. در اینجا، تأثیر قوه قضاییه نمی تواند واضح تر باشد. رد پاها – توسط دادگاه عالی، جایی که سه منصوب ترامپ در آن حضور دارند، و در دادگاه منطقه ای فلوریدا که یک قاضی منصوب ترامپ در آن ریاست می کند – همه این اطمینان را داده است که رای دهندگان قبل از روز انتخابات در مورد تلاش های رئیس جمهور سابق برای احکام کیفری نخواهند گرفت. شکست او در سال 2020 را لغو کند و اسناد فوق سری را از بین ببرد.

ما راه سختی را آموخته‌ایم: اینکه ترامپ یا پرزیدنت بایدن قضات فدرال را انتخاب کند مهم است، همانطور که مهم است کدام حزب سنا را کنترل می‌کند و قدرت تأیید آنها را دارد.

بیشتر بخوانید: آرامز: ممنوعیت ملی سقط جنین اجرا نمی شود. اما یک قاضی انتخاب شده ترامپ می تواند کاری تقریباً به همان اندازه افراطی انجام دهد

فقط از سال 2022 تصمیم دابز برگرداندن نیم قرن حقوق سقط جنین، دموکرات ها شروع به درک آنچه جمهوری خواهان از مدت ها قبل می دانستند: با قدرت مجریه و مقننه، حزب شما می تواند مهر خود را بر شاخه سوم غیر منتخب دولت، یعنی قوه قضاییه بگذارد، و این میراث می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد. سیاستمداران همانطور که اخیراً سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، ناکسی ترامپ گفت در سال 2024، “یکی از موضوعات مهم در رای گیری، تلاش برای داشتن یک قوه قضاییه محافظه کارتر است.”

دموکرات ها آگاه باشید. اسکریپت را برگردانید – بسیج کنید شما رای دهندگان پیرامون این موضوع

بیشتر بخوانید: کانزاس می تواند پزشکان را وادار کند که از بیماران بپرسند چرا می خواهند سقط جنین کنند، سپس آن را گزارش کنند

در اینجا مخاطرات وجود دارد: اگر بایدن پیروز شود، می‌تواند به کار ناتمام تلاش برای خنثی کردن انحراف جناح راست (و سلطه مردان سفیدپوست) که ترامپ به دادگاه‌ها داد با نام بردن تعداد بیشتری از قضات در یک دوره از هر رئیس‌جمهوری ادامه دهد. غیر از جیمی کارتر. اگر همانطور که انتظار می‌رفت، جمهوری‌خواهان کنترل سنا را در دست بگیرند و کار تایید را انجام دهند، تلاش بایدن کند می‌شود.

اما اقدام کند در سنا در مورد منصوبان بایدن بهتر از بازگشت، در صورت پیروزی ترامپ، به مسیر سریع راست‌گرایان افراطی است. مانند آیلین کانن منصوب شده توسط ترامپ، قاضی تازه کار منطقه فلوریدا (سوء) رسیدگی محاکمه رئیس جمهور سابق که شامل مطالب طبقه بندی شده است. یا متیو کاکسماریک، قاضی ناحیه تگزاس و رزمنده فرهنگ که سال گذشته به دنبال غیرقانونی کردن میفپریستون بود، یکی از دو دارویی که برای سقط های دارویی استفاده می شود که بیش از نیمی از سقط جنین ها در کشور را تشکیل می دهد. او نظر خود را با اصطلاحات فعالان ضد سقط جنین پر کرد و در یک نقطه نوشت که میفپریستون، که فقط تا هفته 10 بارداری استفاده می شود، “در نهایت انسان متولد نشده را تا زمان مرگ گرسنگی می کشد.” دادگاه عالی در 26 مارس به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: لیتمن: بالاترین دادگاه آلاباما جنین های منجمد شده را اعلام کرد. دادگاه عالی آمریکا مقصر است

نکته دیگر برای رای دهندگان: در حالی که یک بایدن که دوباره انتخاب شده است احتمالا نمی تواند عدم تعادل در دادگاه عالی بین شش محافظه کار و سه لیبرال را تغییر دهد، می تواند از بدتر شدن آن جلوگیری کند.

انتظار نمی رود هیچ یک از قضات به زودی بازنشسته شوند. با این حال، دو قدیمی ترین (و محافظه کارترین)، کلارنس توماس و ساموئل آلیتو جونیور، در اواسط دهه 70 زندگی خود هستند و ناظران دادگاه گمانه زنی می کنند که در صورت پیروزی ترامپ، کناره گیری کنند تا او بتواند آنها را با موارد مشابه جایگزین کند. حقوقدانان متفکری که به اندازه کافی جوان هستند تا چندین دهه خدمت کنند. (در زمان‌های عادی، با توجه به توماس، ممکن است از طریق استیضاح یا استعفا از شر او خلاص شویم خطاهای اخلاقی به خوبی مستند شده و او امتناع از استرداد او از پرونده های 6 ژانویه علیرغم همدستی همسرش در تلاش برای براندازی انتخاب بایدن. اما این زمان های عادی نیست.)

بیشتر بخوانید: CVS و Walgreens قصد دارند به زودی توزیع قرص سقط جنین میفپریستون را آغاز کنند

زمانی که ترامپ با اکراه کاخ سفید را ترک کرد، انتخاب های قضایی او یک سوم دیوان عالی، نزدیک به یک سوم از 13 دادگاه تجدید نظر و بیش از یک چهارم از 94 دادگاه منطقه ای را تشکیل می دادند. از آنجا که جوانی نسبی و حسن نیت جمهوری خواهان، معیارهای شغلی تعیین شده توسط ترامپ و سه نفری بودند که او محاکمه خود را به آنها برون سپاری کرد – میچ مک کانل، رهبر جمهوریخواه سنا، دان مک گان، مشاور وقت کاخ سفید و لئونارد لئو، رهبر سابق جامعه فدرالیست – قضات ترامپ. به احتمال زیاد برجسته خواهد بود در نیمکت فدرال از اواسط قرن گذشته.

تیتر پاییز گذشته بود: «به نظر می‌رسد که برتری ترامپ غیرممکن است». یک بررسی از انتصابات قضایی بایدن توسط راسل ویلر، از موسسه بروکینگز، که دادگاه ها را پیگیری می کند. در یک به روز رسانی با این حال، ویلر در ماه ژانویه گفت که اگرچه بایدن احتمالاً از مجموع یک دوره ترامپ برای قضات در دادگاه‌های تجدیدنظر بالاتر نمی‌آید، اما می‌تواند با او در قضات دادگاه منطقه‌ای برابری کند.

بیشتر بخوانید: گلدبرگ: میزان محبوبیت شغلی رئیس جمهور بایدن افتضاح است. اینجاست که چرا او ممکن است ترامپ را به هر حال شکست دهد

اگر بایدن کوتاه بیاید، این به خاطر عدم تلاش نخواهد بود. او بیش از بیل کلینتون و باراک اوباما، پیشینیان دموکرات، نامزدهای قضایی را در اولویت تغییر دادگاه‌های تیم ترامپ قرار داده است. دیر رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن است؟

بایدن سال‌ها رهبر کمیته قضایی سنا بود. او چیزهای خود را می داند (به جز ما باید او را به خاطر تایید توماس در سه دهه پیش تشکر کنیم.) و دموکرات های سنا، با اکثریت یک رای خود، کمک کرده اند. آنها با هم، رکوردی را برای تایید در اولین سال ریاست جمهوری یک رئیس جمهور به نام خود ثبت کردند، اگرچه این سرعت، همانطور که ویلر بیان کرد، تا پایان سال گذشته تنها “چنین” بود.

یک مشکل این است که بایدن تقریباً به اندازه ترامپ جاهای خالی را به ارث نبرد. مک کانل تایید بسیاری از نامزدها را در آخرین سال اوباما – معروف‌ترین آن، مریک گارلند برای دادگاه عالی – ناکام گذاشت، بنابراین ترامپ توانست کرسی‌ها را پر کند. سپس در سال آخر ترامپ، مک کانل تقریباً به قول خود عمل کرد “جای خالی نگذارید”; او حتی 14 نامزد را به تایید رساند بعد از ترامپ در انتخابات 2020 شکست خورد، اولین بار از سال 1897، نامزدهای یک رئیس جمهور شکست خورده تایید شدند.

اکنون دموکرات ها باید از غیرت مک کانل کپی کنند. پنجاه و هفت داوری باز استو بایدن تنها برای یک سوم از آنها نامزدها را انتخاب کرده است. برای یک چیز، او و رهبران سنا نسبت به جمهوری خواهانی که در مورد آنها برای پست های خالی ایالت قرمز نامزد می شوند، بسیار محترمانه رفتار می کنند. فقط قبل از روز انتخابات همه آنها را پر کنید، مبادا ترامپ و سنای جمهوری خواه بار دیگر وارث کرسی های زیادی شوند.

اگر جمهوری خوش شانس باشد، رای دهندگان به بایدن چهار سال دیگر فرصت خواهند داد تا به آن ادامه دهد. و اگر تعداد زیادی از آنها به خاطر داشته باشند این احتمال بیشتر است: نیمکت نیز روی برگه رای است.

@jackiekcalmes

جدیدترین ها را از جکی کالمز دریافت کنید
تفسیری درباره سیاست و موارد دیگر از مقاله نویس نظر برنده جایزه.
من را ثبت نام کن

این داستان در ابتدا در لس آنجلس تایمز ظاهر شد.

منبع