آیا افرادی که رنگ پوست تیره تر دارند باید از ضد آفتاب استفاده کنند؟ شکستن اسطوره ها


تصویر یک مرد سیاه پوست و یک لوله ضد آفتاب.

تصویرسازی عکس: ویکتوریا الیس; عکس ها: گتی ایماژ

به نظر می رسد که کرم ضد آفتاب یک محافظ آشکار پوست باشد زیرا آب و هوای شدید کره زمین را با دمای رکوردشکنی گرم می کند. اما بر اساس نظرسنجی Consumer Reports، 61 درصد از سیاهپوستان و 23 درصد از لاتین‌تبارها گزارش دادند که هرگز از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کردند و معتقد بودند که ملانین محافظت طبیعی می‌کند.

آکادمی پوست آمریکا توصیه می کند که همه از کرم های ضد آفتاب با طیف وسیع استفاده کنند که از پوست شما در برابر اشعه های UVA (پیری) و UVB (سوزاننده) خورشید محافظت می کند. این نوع ضد آفتاب می تواند به پیشگیری از سرطان پوست، آفتاب سوختگی و پیری زودرس پوست کمک کند. کرم ضد آفتاب باید SPF 30 یا بالاتر داشته باشد – و بله، شما همچنان در روزهای ابری برای محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش که در ابرها نفوذ می کند به کرم ضد آفتاب نیاز دارید.

دکتر علی هندی، متخصص پوست، جراح و استادیار بالینی در بیمارستان دانشگاه جورج تاون به یاهو نیوز گفت: “UV یک سرطان زا شناخته شده است.” ما برای زنده ماندن به خورشید نیاز داریم و سیاره ما به آن نیاز دارد. اما خطر ابتلا به سرطان پوست در من افزایش می‌یابد و به همان اندازه که می‌خواهم بیرون باشم، باید از خودم محافظت کنم.»

زنی سیاه پوست که روی پوستش ضدآفتاب میزد.

لوری کراسیلنیکوف/گتی ایماژ

در حالی که سیاه پوستان کمتر به سرطان پوست مبتلا می شوند، یک مطالعه جدید توسط آکادمی پوست آمریکا نشان داد که مردان سیاه پوست که نرخ بقای 52 درصدی داشتند، بیش از هر گروه نژادی دیگری در معرض ابتلا به سرطان پوست بودند. اما دکتر اندرو الکسیس، استاد پوست بالینی در پزشکی ویل کورنل در نیویورک و رئیس انجمن پوست رنگ، خاطرنشان کرد که خورشید تنها عامل برای تشخیص و پیش آگهی سرطان پوست نیست.

“یکی از مشارکت کنندگان بالقوه در میزان مرگ و میر بالاتر ملانوما ، به طور خاص در مردان سیاه پوست ، و یکی از دلایلی که ما شاهد میزان بقای 5 ساله پایین تر و تمایل به تشخیص در مراحل بعدی هستیم ، این است که ملانوما در انواع پوستی که عملاً رنگدانه هستند ، در مکانهایی که کمتر مورد ارزیابی قرار می گیرند ، به نظر می رسد ، مانند News allex ، مانند Sole of Foot یا Palm of the Foot یا The Palm of the Foot یا The Palm of the Poot یا Palm of the Foot یا Palm.

هندی بر این واقعیت تاکید کرد که جوامع آفریقایی آمریکایی و لاتین تبار و پزشکانی که آنها را معالجه می کنند همیشه ملانوما در رادار خود ندارند و این امر منجر به تشخیص تاخیری می شود.

اغلب اوقات، ملانوم آنها در مراحلی بسیار دیرتر از افرادی که قفقازی هستند تشخیص داده می شود. و پزشکان آنها این را می دانند [Caucasians are] هندی ادامه داد: در معرض خطر، بنابراین احتمال استفاده از کرم ضد آفتاب بیشتر است.

در اینجا چند افسانه وجود دارد که متخصصان پوست امیدوارند برای افرادی که رنگ پوست تیره‌تری دارند از بین ببرند زیرا میلیون‌ها نفر پیامدهای گرمای خطرناک را تجربه می‌کنند.

افسانه: افراد با پوست تیره به سرطان پوست مبتلا نمی شوند

الکسیس گفت: “صرف نظر از رنگ طبیعی پوست یا رنگ پوست ما، هر کسی مستعد ابتلا به سرطان پوست است، از جمله سرطان های پوست که می تواند به عنوان یک عامل خطر در معرض اشعه ماوراء بنفش خورشید باشد.”

آگاهی عمومی در مورد خطر ابتلا به سرطان پوست در افراد رنگین پوست وجود ندارد و آگاهی عمومی در مورد تمایل به بروز سرطان های پوست در مکان های مختلف، نه فقط در مناطقی که مکررا در معرض نور خورشید هستند، وجود دارد.

متخصصان پوست گفتند در حالی که ملانین محافظت می کند، اما مطلق نیست.

الکسیس می‌گوید: «این کار فرد را کاملاً از اثرات مخرب خورشید مصون نمی‌سازد، اما خطر را تا حدودی کاهش می‌دهد.

هندی افزود: “شما هنوز در معرض خطر هستید و هر چه بیشتر در معرض اشعه ماوراء بنفش قرار بگیرید، احتمال افزایش می یابد.”

افسانه: پوست های تیره نیازی به ضد آفتاب یا محافظت در برابر نور خورشید ندارند

زنی با پوست تیره در حال استفاده از لوسیون برنزه کننده در ساحل.

لئو پاتریزی/گتی ایماژ

هندی بر نیاز افراد با انواع پوست برای محافظت از پوست خود در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید و برای سلامت کلی پوست تاکید کرد.

او می‌گوید: «همه از کرم‌های ضدآفتاب سود می‌برند، نه فقط برای پیشگیری از سرطان پوست، بلکه از دیدگاه ضد پیری.»

هندی علاوه بر استفاده از کرم ضد آفتاب به مردم پیشنهاد می‌کند که در ساعات اوج آفتاب به دنبال سایه باشند. او همچنین به مردم توصیه می کند برای محافظت از پوست خود از لباس های محافظ و عینک آفتابی محافظ UV استفاده کنند.

الکسیس بر اهمیت یافتن کرم ضدآفتاب مناسب برای پوست افراد تاکید کرد که گچ سفیدی قابل رویت باقی نمی‌گذارد، موضوعی که می‌تواند مانعی برای استفاده از ضد آفتاب ایجاد کند.

او گفت: «برای سال‌های متمادی، گزینه‌ها برای فرمولاسیون‌های زیبایی که می‌توانستند برای افرادی با پوست غنی از رنگدانه قابل استفاده باشند، محدود بود. اما بسیاری از فرمولاسیون های جدیدتر امروزه برای انواع پوست مناسب هستند. گزینه هایی که اکنون در اختیار داریم می تواند برای اکثریت قریب به اتفاق چهره ها مناسب باشد.

باور غلط: ضد آفتاب باعث سرطان می شود

هندی می‌گوید ما آنقدر از ضد آفتاب استفاده می‌کنیم که خطر آن «تئوری» است.

اگر نگرانی در مورد مواد سرطان‌زا و مواد شیمیایی موجود در ضد آفتاب وجود دارد، می‌توانید همیشه از ضدآفتاب‌های معدنی استفاده کنید، و این ضد آفتاب‌های معدنی از روی یا دی اکسید تیتانیوم تشکیل شده‌اند. بنابراین آن ها ضد آفتاب های فیزیکی هستند که جذب پوست نمی شوند و سرطان زا نیستند. آنها روی سطح پوست شما می مانند.”

افسانه: افرادی که پوست تیره تری دارند در برابر نور خورشید نمی سوزند

الکسیس گفت: «داشتن سابقه قرار گرفتن در معرض شدید آفتاب، از جمله آفتاب سوختگی، به طور کلی با خطر بیشتری برای سرطان پوست مرتبط است. من انواع مختلف سرطان پوست، اعم از کارسینوم سلول بازال، کارسینوم سلول سنگفرشی یا ملانوم را در بیمارانی با هر زمینه و انواع پوست دیده ام. به طور خاص، کارسینوم سلول های بازال ارتباط بسیار نزدیکی با قرار گرفتن در معرض نور خورشید صرف نظر از نوع پوست فرد دارد.



منبع